Ik weet dat het zeker werkt op net nieuwe vlekken maar of het ook op oude vlekken werkt weet ik niet. Ik spuit het altijd meteen in en gooi het dan in de was. En weg vlek! Gewoon proberen! Wij spuiten t in, dan de was in (slabbetjes op 60graden in de witte was) en schoon zijn ze Over badje gesproken: BETERE TIP!!! Deze is groter EN je kan hem opvouwen!!! AANBIEDING: Opvouwbaar babybad - BABY-PLAZA.NL - Baby-plaza
Kost wel 40,- ipv 5,-. Hij is misschien iets langer, maar de speciekuip is hoger waardoor ze daar lekker tegen kan leunen. Heb er ook naar gekeken, maar toch maar voor de goedkope oplossing gegaan. En iemand van dit forum raadde 'm af, ze had hem op een beurs gezien en in het echt is hij kleiner dan verwacht. Viel een beetje tegen. Alleen is ie inderdaad niet handig om op te bergen, maar hij staat hier gewoon op de "waskamer" met alle badspeeltjes erin.
de magic mat viel hier helaas tegen... tip voor als je nog een kleintje hebt in de reiswieg. Tijdens het wandelen 1 hydrofiele luier en 2 wasknijpers mee. Als de zon in de wieg schijnt, zelfs met de kap omhoog: hydrofiele luier aan de bovenkant vastknijpen, dan ligt je kindje achter een soort 'gordijntje'. Mijn mannetje had dan geen last van de zon en viel ook snel in slaap
Als mijn zoontje onder de poep zit trek ik de romper altijd uit via de onderkant. Dus als een rokje zeg maar... Armpjes eruit via het hoofdgat en dan kan je de romper zo naar beneden trekken... Dan zit zijn hoofd en de rest ook niet onder!
ja zo doen wij het ook. Geen gevecht tenminste met een parasol En als je ergens bent waar het druk is dan kan je kleine toch slapen want dan word ie tenminste niet gestoord door al die dingen om hem heen.
Wat wij nu doen met wassen, nu ze te groot is voor babybadje, is los onder de douche in de douche bak zetten. Eerst zat ze lekker in de bak te spelen, onder de straal kruipen en er weer onder vandaan, nu doet ze dat staand. Wij op de knieën ervoor zitten en even snel wassen, en dan kan madam haar gangetje gaan. En lol dat ze heeft!
Geen idee of andere mama's daaraan denken, maar Luca past nog steeds een paar korte/driekwart broeken van vorig jaar (mt 74) terwijl hij nu in maar 86 zit. Ze vallen nu wat korter, maar degene die lekker meerekken, past hij nu nog steeds. Erg leuk en makkelijk! Scheelt weer nieuwe kopen en kan ik even terugdenken aan vorige zomer, hoe lief het toen stond.
een vriendin vam e zweert bij dasty voor de vloer, en eigenlijk alles in huis. Deze tip wist ik niet dus ik ga er denk ik ook maar aan want ik krijg vaak vlekken er ook niet uit. Thanks
Ik doe altijd een dekbedovertekje om de dekentjes heen in het ledikantje. Had ik laatst een peuterdekbedovertrekje gekocht omdat ik die zo geweldig vond. Is iets breder als een ledikantovertrekje, het is de oplossing. Kan ze nou veel beter onderstoppen had ik dat maar eerder geweten. En als we soep eten prak ik er gewoon een boterham doorheen, lekkere stevige soep. Thermoskan met warm water mee als je nog gebonden zit aan de fles.
Daarom leg ik de deken altijd dwars.... In het begin deed ik ze gewoon, maar toen ik de deken eenmaal gewassen had, is hij gekrompen en toen paste het niet meer goed. Ik had net 5 cm over om in te stoppen en Jelle heeft toch echt geen hoge matras. Nu heb ik tenminste aan 2 kanten genoeg ruimte om in te stoppen... Dat werkt trouwens alleen bij dekens die 150 bij 120 zijn, ik heb er 1 die kleiner is en dan werkt het niet omdat hij dan te kort word. (Volgens mij is die 120 bij 100)
Ik had er ook aan gedacht, had de broeken en jurkjes bewust apart gelegd in haar kast ipv naar zolder. Eva past de meeste jurkjes (maat 86, terwijl ze maat 92/98 heeft) nog goed. Ik vind het ook heel leuk ze weer terug te zien bij mijn inmiddels peuter!
ook eens gelezen: bedje dubbel opmaken. Als je kindje ziek is, overgegeven heeft, of poep/plas ongeluk... kun je zo het eerste hoeslaken e.d. eraf halen en daaronder zit dan meteen een nieuw setje... heb het zelf nog niet gedaan, maar vond het wel handig
een kleine tip en hopelijk nooit nodig Als je kindje ziek is, en je denkt dat hij/zij een aantal tijd een droge luier heeft kan je wel eens vergissen. Weeg een schone luier, en weeg daarna de luier die je kindje heeft gedragen, zo kan je zien of je kindje wel of niet geplast heeft. Dit kreeg ik als tip van onder andere mn HA, en toch al een paar keer moeten toepassen, en gelukkig heeft mn kindje altijd nog wel een klein plasje gedaan
De Dasty ontvetter is trouwens van de Wibra! Maar ga de tip ook zeker uitproberen met die kleine smeerpoets van mij hihi
Als je kindje buikgriep heeft en vaak moet overgeven, doe een slabbetje met mouwen om in bed. Hoef je niet iedere keer het pyamaatje te verschonen. En zo'n celstof matje (uit je kraampakket) als kussensloop. Hoef je ook niet iedere keer de lakentjes te verschonen. Laatst stond ik in 1 nacht vier keer het bedje te verschonen en mijn kindje te wassen en om te kleden. Was het net allemaal schoon, hup daar ging ze weer. Voor haar, maar voor mij ook niet leuk.
douchen: ik legde leah in de wipper in de badkamer in haar romper (toen ze een paar maanden was) eerst zelf douchen en dan haar pakken en samen douchen en dan afdrogen (handdoek over haar en een handdoek rond mezelf. dan eerst haar afdrogen en aankleden en dan mezelf) toen ze groter werd en kon kruipen deed ik haar zo onder de douche. kreeg als tip van een nicht om een hydrofiele luier op de vloer van de douche te leggen (had geen antislipmat) tegen het uitglijden. werkte goed. nu ze kan lopen gaat ze eerst alleen onder de douche (even spelen) en dan leg ik alles klaar. en ga zelf ook douchen. en was haar en mezelf en dan er van onder. ene keer samen andere keer eerst mama. wij douchen altijd samen (scheelt tijd en vind het gezellig) en heb nu wel een antislipmat, want de hydrofiele doek is leuk om mee te spelen, maar dan glij je wel uit als je gaat staan. bij een droge huid en luieruitslag insmeren met babyolie, werkte hier ook goed. en inderdaad. een deken in een dekbedovertrek (geen dekbed, gewoon een dekentje) dan moet je niet moeilijk doen met lakentjes en dekentjes. van de zomer naar het strand neem ik ook natte washandjes (gewoon met water natgemaakt) mee om plakkerige handjes en gezichten af te vegen (niet alleen van kinderen) en ik heb altijd van alles in de (luier)tas zitten. koekjes enz. sinds een week zit er ook een zonnebril en een bandana voor leah in. en sinds vandaag ook zonnebrandcreme. dat vergeet ik anders altijd. ook makkelijk als ze bij de oppas is (hier is dat oma of zus) ben even aan het denken wat nog handig is??
Nog een tip voor als je kindje al wat ouder is: Als je kindje flink heeft gespuugd (bijvoorbeeld op de vloer of trap oid), dan eerst zand eroverheen gooien, laten intrekken en dan kun je het zo wegvegen! Nadweilen is wel zo fris uiteraard, maar ik vind die eerste grote bende opruimen altijd het ergst.... Nu een stuk minder .