wat te doen tegen moeheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door wheelie, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ik ben de laatste maanden zo moe dat ik rond 1 uur in de middag al omval van de slaap. het enige wat ik kan doen om niet in slaap te vallen is in beweging blijven en ergens op kauwen (niet echt goed voor de lijn). ik ben er al mee naar de huisarts geweest maar hij kan niks vinden. ze hebben een bloedonderzoek gedaan maar daar kwam niks uit. heeft iemand tips om meer energie te krijgen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Oplossingen zijn ietwat moeilijk, zonder oorzaken....

Op tijd naar bed
    gezond eten

sporten

regelmatig toepassen in je leven

Maar het zijn allemaal dingen die misschien niet zo gemakkelijk zijn met 2 kleine kinderen. Ik kan me ook voorstellen dat je lichaam het gewoon even nodig heeft, die rust. Dus even een uurtje naar bed smiddags, kan ook helpen.
    Natuurlijk kan dat alleen als de oudste ook nog slaapt en als je niet hoeft te werken.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

De 3 r-en voor babies..
    Rust, reinheid en regelmaat :)

(E ja ik mopperde toen me dat vertelt werd)

Elke dag vaste tijd opstaan, vaste tijden eten en vaste tijden slapen.
    Verder 3x per week sporten op (jaja, je verwacht het niet) een vast moment.
    Desnoods op vaste tijdstippen je boodschappen doen.
    Regelmaat en beweging gecombineerd met gezond eten en genoeg maar niet te veel rust.

4. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    wij staan elke morgen om 05.00 op.
    we eten om 07.00 / 12.00 / 17.30
    we gaan elke dag om 21.30 naar bed

ik zwem 2 keer in de week 2 uren (is de enige sport die ik kan doen)

ik ben thuis bij de kindjes en werk niet. maar helaas willen beide kindjes niet meer slapen in de middag dus een middagslaapje zit er niet in.

opzich denk ik dat we wel veel regelmaat hebben in de dag. maar ik ga toch maar is proberen ook regelmaat in bijvoorbeeld de boodschappen te brengen.

meer tips zijn altijd welkom. voor de kindjes is het ook niet leuk nu ik soms best chagerijnig ben van de slaap :(

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Misschien kort door de bocht, maar hier staan we ook om 0500u op en ik merk dat nu het geen licht meer is dan, dat ik ook veel meer vermoeid ben....

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Waarom moet je er al om 5 uur uit? :(

7. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    mijn man zijn wekker gaat om 05.00 af en dan ben ik ook klaarwakker. ik kan dan niet meer in slaap komen vandaar dat ik er dan ook maar uitga. onze kinderen worden tussen 06.00 en 06.30 wakker dus terug naar bed gaan heeft ook weinig zin :(

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dus je man gaat een nieuwe wekker kopen en jij blijft liggen tot je kids wakker worden...
    Serieus hoor, mijn man moest soms om 04:00 opstaan en dan tien keer snoozen. Nou echt niet.
    Ik oordopjes in, en hij een andere wekker.

9. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ik denk dat dat helaas niet gaat werken. ik word echt van het kleinste piepje wakker (soms ook midden in de nacht). zelfs met oordoppen werd ik wakker. en mijn man slaapt snel door zijn wekker heen dus duw ik hem vaak zijn bed uit.

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dan miss even ergens anders slapen? Tot je je weer wat beter voelt? Logeerkamer als je die hebt.
    Het is rcht naar, ik ben ook zo moe, moeder heeft vanmiddag opgepast zodat ik kon slapen :)

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik word ook wakker van de wekker van mijn man maar mooi niet dat ik eruit ga. Niets zo heerlijk dan nog ff luieren en je lichaam rust dan toch ook nog.
    Elke dag om 5 uur eruit en ik zou echt helemaal stuk gaan... Je gaat er "pas" om 21:30 uur in dus je hebt chronisch slaaptekort lijkt me.

12. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    we hebben helaas geen slaapkamers meer over. ik heb er wel aan zitten denken om op de bank te gaan slapen maar dan word ik waarschijnlijk toch wakker van me man en ik heb een speciaal matras die ik echt nodig heb anders luxeren me gewrichten te vaak. ik zit er nu aan te denken om aan mijn ouders te vragen of ze op onze oudste misschien 1 of 2 nachtjes zou willen passen zodat ik in haar bed kan slapen. hopelijk krijg ik dan me energie terug.

ik ben nu al zeker 4 a 5 maanden zo ontzettend moe.

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Misschien toch 's middags een uurtje slapen als je kindjes ook gaan slapen? Volgens mij doen best veel mensen (lees jonge mama's) dat en aan je onderschrift te zien zijn je kindjes niet heel lang na elkaar gekomen, niet zo raar dat je wat meer rust nodig hebt misschien?
    En heb je extra vitamines al geprobeerd?

14. JaneDo

JaneDo Lid

18 dec 2010
    10
    0
    0
    Pfff lastig! Je man op debank laten slapen is geen optie muahahaha nog eerder naar bed En kids in t weekemd uit logeren misschien?

15. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    mijn man heeft net zijn baas gebeld en hij heeft kunnen regelen dat hij volgende week de hele week vrij heeft (hij heeft nog maar 5 dagen vakantie gehad). dus hopelijk kan ik volgende week wat bijslapen :)

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik zou s'middags met de kids even plat gaan,geen overbodige luxe als je elke dag om 5.00 wakker bent,dat is midden in de nacht!!

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Gewrichtsluxaties? Is je lijf dan niet überhaupt vermoeid door alles op z'n plek te houden?

18. wheelie

wheelie Bekend lid

11 apr 2013
    782
    0
    0
    ja dat klopt mijn spieren moet veel harder werken om alle gewrichten op zijn plaats te houden. maar daar ben ik wel aan gewend aangezien het een aangeboren afwijking is. ik ben wel rolstoelgebonden dus mijn beenspieren hoeven gelukkig niet veel te doen.

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik denk ook dat het komt door het zo vroeg opstaan. Afgelopen maandag is de school hier weer begonnen en dat betekent om 7 uur opstaan ipv 8 uur en ik merk dat verschil al enorm. Hopelijk kun je volgende week bijslapen.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hebt inderdaad maar 7,5 uur slaap per nacht en dan geteld dat je om half 10 gelijk in slaap valt... Ik zou denken dat dat al gauw een uurtje te weinig is en dat geeft niet voor een paar keer, maar al die uurtjes bij elkaar..

Hopelijk kun je volgende week even bijtanken.

Kun je in het weekend niet een beetje 'bijslapen' ? Al is het maar 1 dag telkens ? (zodat je mannetje er ook één heeft)

Deel Deze Pagina