Dat is pech...Auto weg!!

Discussie in 'De lounge' gestart door MaaikeS, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    datlijkt me echt een vd grootste nachtmerries ooit
     
  2. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ MaaikeS;

    Helaas is heel Zeeland in de criminele overgang zowat!
    Ik rijd zelden nog door de wijk waar ik opgegroeid ben.. En dat is echt nog maar 5 jaar geleden dat ik daar weg ben gegaan, maar hoe het kan veranderen in die tijd!

    Mijn moeder woont nu in een dorp in Zeeland en daar is het ookal niet veel beter. Maar nog net niet zo erg als in Vlissingen.


    Ben blij dat jullie auto in ieder geval vrij snel is teruggevonden.
    Mijn moeder haar scooter is vorig jaar de nacht voor koninginnedag ook gestolen (dan in middelburg).. Spoorloos verdwenen. Ineens dook hij vorige maand op in Roosendaal!
    En hoe het kan; niemand weet het. Het hele ding rijdt niet meer, is verkeerde benzine getankt, accu is dood, klepjes en kapjes zijn eraf etc. En ze moest zelf maar even regelen dat hij bij haar terug thuis kwam.. en wel binnen een week ander moest ze stallingskosten betalen. En ohja al haar pers. spullen uit de buddy; verdwenen. (veeel contant geld, foto's van overleden personen, pasjes, papieren, jeugdfoto's en weet ik wat. Allemaal nergens te bekennen!)

    Dus ja de politie werkt het ook in de hand dat er meer gestolen wordt. Want je komt er gewoon ongestraft mee weg en je mag nog 9 mnd vrijblijvend gebruik maken van een vervoermiddel ook en het nog slopen ook.

    Scooter staat nu hier (dankzij ons) vlakbij Roosendaal in onze garage. Hoe hij in Zeeland gaat komen is een raadsel.

    Maar ben blij dat het vooralsnog met een sisser blijkt af te lopen voor jullie!
     
  3. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Het is inderdaad met een Sisssssssser afgelopen...
    Wat blijkt nou......

    Schijnbaar zijn onze kenteken platen nagemaakt, die hebben ze op een andere donkere auto geplakt/gehangen
    en daar is in Breda meerdere keren mee getankt zonder te betalen...
    Dus de politie had dus wel Zelf onze auto weg gesleept gisteren.... :$

    maar nu het Meest gekke aan het verhaal wij hebben een CDI wat staat voor en Diesel auto....
    En al die andere keren is er ja je hoort het goed...Benzine getankt....

    Dan kan het al NOOIT onze auto zijn....
    Uiteindelijk moesten we alsnog 250 euro sleepkosten betalen :( plus 22 euro stallings kosten....Dus heb de verzekering gelijk gebelt en via de rechtbijstand krijgen we dat geld gelukkig terrug!

    Het is van de zotte....Ik kreeg vanmiddag bericht dat hij vrij gegeven was, en mocht hem ophalen, staat er bij dat bergingsbedrijf 2 man politie....moet je hoop papieren overleggen enz...en puntje bij paaltje moet je zelf ook nog bellen dat je auto niet meer als Gestolen hoeft te staan...naar juist de politie! Hoe krom ?????

    Maar mn auto kind is gelukkig terrug!! hij heeft gelijk weer even voor me mogen werken! :)
     
  4. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Pfff wat zit het toch allemaal krom in elkaar..
    Maar gelukkig heb je je auto weer terug.
    Ligt alles er voor de rest nog in?
    Of heb je dat al gezegd?Ben een beetje vergeetachtig de laatste tijd..
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wat een systeem zeg..
    Gelukkig je auto terug!
     
  6. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    ze hadden de achterkant van de auto op wieltjes gezet hem zo het vak uit gekregen stond voor als achter ingepakeerd ;) en zo hebben ze hem met zijn achterkant omhoog weggesleept, is een achterwieler en automaat bak...
    ze zijn dus voor de rest niet in de auto geweest, en gelukkig lag dus ook alles er nog in...een hoop gezeur voor jan l*l maar ben allang blij dat hij onbeschadigd terrug is, alleen een beetje lullig hoe het allemaal gegaan is...
    Aangezien de politie gisteren zei dat ze van niks wisten, en nu blijkt dat ze hem zelfs gewoon zelf weg gesleept hadden.....
    Maar schijnt niet de 1e fout te zijn die de politie in Vlissingen gemaakt heeft, vertelde o.a mn moeder en oma.
     
  7. janna76

    janna76 Fanatiek lid

    8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Blij dat alles goed is. En ik hoop dat je je onderhand weer een beetje beter onder voelt.

    Liefs Janna
     
  8. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    wat een gedoe zeg....
    Wel super dat je de auto terug hebt! En het tanken zonder betalen hoeven jullie je niet druk om te maken lijkt me?
     
  9. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Nee, wij maken ons er niet meer druk om.

    Allsecur is helemaal op de hoogte(autoverzekering met rechtbijstand)

    Centraal beheer achmea (de gewone rechtsbijstand)

    Er is ondertussen ook een brief naar de hoogste korpschef van de politie hier in Zeeland gegaan.

    Het blijkt om een grootschalige oplichtings praktijk te gaan.

    Er worden gewoon willekeurig kentekens van auto´s genoteerd, en op een of andere manier weten ze die platen dan na te maken, en met dat soort kentekens doen ze dus tanken zonder betalen,ramkraken,verkeers overtredingen plegen enz.

    Dus we moesten ook goed in de gaten houden of er geen bekeuringen binnen kwamen die niet van ons zelf afkomstig zijn,
    altans op ons kenteken op dagen en plekken dat wij het niet geweest kunnen zijn.

    De kosten krijgen we zowiezo terrug, bergings en stallings kosten,
    en er is ook een eis de deur uit gegaan voor andere onkosten vergoedingen,

    Telefoonkosten, extra reiskosten die gemaakt zijn omdat we onze eigen auto niet hadden, en nog een aantal dingen.

    Het is nu nog even de reactie van de politie en verzekering afwachten, zal denk ik begin deze week meer bekend worden.
     
  10. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    he bah wat krom allemaal bij de politie, maar goed je zult natuurlijk al bilj zijn dat het mee gevallen is...
    super dat ze er niet lang gebruik van hebben kunnen maken en dat de schade meevalt!!!
    wat een opluchting zeg!
    wel een hoop gedoe en moelijk doen om niks als ik het zo lees, maar dat zou me op dat moment al niks meer boeien als die auto gewoon normaal terugkomt !!!
    gelukkig dat je die kosten ook terugkrijgt van de verzekering.. eigenlijk belachelijk vind ik dat je zelf zulke hogen kosten moet betalen tewrjil je auto GESTOLEN is...
    als het dan toch vergoed word door de verzekering waarom innen ze het dan daar niet direct :S jemoet het tch maar ff ophoesten zeg...
     
  11. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    ja het was toch 250euro sleepkosten en 22 euro stallingskosten (2 kalenderdagen) auto heeft er precies 24uur gestaan... ook zo krom maar ja....

    En inderdaad we moesten het zelf ophoesten, want ik ging de auto ophalen, stond daar 2 man van de politie, en ik moest het bedrag direct afrekenen anders kwam de auto niet vrij.

    Mijn schoonvader heeft wel verstand van dat soort dingen en die vondt het ook van de zotte dat het zo moest gaan, dat geld was eigenlijk op zij gezet voor de verjaardag van dochterlief en manlief aankomende week, :( dus dat moet nu klein gevierd worden.

    Maar begin volgende maand krijgt dochterlief alsnog het grote cadeau wat ik eigenlijk wou gaan halen, of zodra de verkzering uitbetaald heeft...hoop eigenlijk deze week (angela is zaterdag jarig)

    Wel allemaal een beetje zuur,
    maar inderdaad de auto is terrug, zonder schade dat is toch wel 1 van de belangrijkste dingen!
     
  12. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Geef je helemaal gelijk het is toch van de zotte dat jij moet opdraaien voor het stelen van je eigen auto en je de kosten ook nog eens moet betalen.

    Veel plezier alvast met je dochters verjaardag.

    Wat een rare wetten hebben we hier soms bah.
     

Deel Deze Pagina