wie weet een zwangerschapscursus omgeving noord brabant?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door buikje123, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    hey hey

ik kreeg een foldertje mee bij de verloskundige van n goede zwangerschapscursus maar ik schrok me dood, even 450 euro ophoesten voor 5 lessen puffen.. :$
    ik wil dus zo n cursus wel volgen waarin je leert te ademhalen en te puffen.

weet iemand misschien nog een adresje voor een wat zachter prijsje?
    of is dit overal hetzelfde?

ben benieuwd.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mijn kraamzorginstantie in Den Bosch (IVT) biedt die cursussen zelfs gratis aan. Schijnen ze te kunnen declareren bij het AWBZ.

3. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    mijn kraamzorg bied het ook gratis aan informeer daar even naar!

4. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    mijn verzekering zilveren kruis vergoedt het iig niet. mijn kraamzorginstantie, mediplan, ga ik nu nakijken.

5. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wij doen 'samen bevallen' in Eindhoven. Kijk op www.samenbevallen.nl
    Zit in meer plaatsen hoor. Ik moet zeggen, echt een fijne cursus. Je krijgt echt veel nieuwe info (terwijl ik toch wel veel lees in boeken) en oefeningen. Niet zo heel zweverig. Ik hou niet van die cursussen die beweren dat bevallen geen pijn doet, en zeggen 'je vagina opent zich als een bloem.' Schei toch uit man!
    Hahaha.
    Is wel duur trouwens: 175 euro voor 10 lessen.
    Wij kunnen het bij de VGZ wel declareren, onder 'preventie budget' heb ik 500 euro per jaar voor vanalles en nog wat.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb zw.yoga gedaan in eindhoven, 10 lessen voor 130 euro. was heel prettig en veel aan gehad.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb het via de Vivent gedaan, zit in omgeving Den Bosch, en heb niets betaald volgens mij!

8. Black Angel

Black Angel Actief lid

23 jul 2008
    221
    0
    0
    ik heb in best gedaan via zuidzorg... kost niks kijk anders even op hun site... of er bij jou in de buurt ook een cursus gegeven word... waren ongeveer 8 lessen... en ik vond het heel leuk om te doen

9. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Waar woon je?
    Ik heb ook de cursus gedaan bij ZuidZorg. Was gratis voor 10 lessen en heel leerzaam en leuk.

10. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    1ste keer samen bevallen gedaan: erg goed, zeker bij de eerste, inderdaad ca 175 voor 10 lessen. Ook het samen aspect is erg fijn, mijn man was een super coach bij de bevalling.
    2de keer gratis via zuidzorg, erg blij dat ik samen bevallen de eerste keer had gedaan, want ik had er errug weinig aan. Het was best gezellig en je blijft toch een beetje actief, maar de informatie overdracht was zeer beperkt.
    3de keer: yoga (90 euro voor 10 lessenkaart, losse lessen 12.50). Bevalt goed, toch ook hier blij met 1ste keer samen bevallen.

11. Black Angel

Black Angel Actief lid

23 jul 2008
    221
    0
    0
    bij mij was via zuidzorg wel heel leerzaam... ook 1 avond met partners... was ook erg fijn voor hun... misschien ligt het per docent verschillend welke info ze doorgeven...
    ik vond het ook heerlijk om in beweging te blijven... nu maar afwachten hoeveel ik straks nog onthouden heb :)

12. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik woonbij eindhoven in de buurt. heb indd al gezien dat zuidzorg bij mij in de buurt is en ook nog eens gratis:)

bedankt voor alle reacties.

oja mag de partner eigenlijk mee of is dat maar 1x(las k ergens hier)?

13. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    ik volg nu ook zwanger&in vorm bij zuidzorg in Best. Is idd helemaal gratis, leerzaam en ook nog eens gezellig. Er is idd 1 dubbele les, dat is een partner-avond.

14. Black Angel

Black Angel Actief lid

23 jul 2008
    221
    0
    0
    ook 1 uit best gezellig... woon je daar ook ??

ja 1 dubbele les met partner... eerst theorie... en daarna doornemen van de ademhalingen... zodat de partner deze ook heeft gezien... en weet waar hij op moet letten....

groetjes

15. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @black Angel, ja kom idd ook uit Best, jij dan ook neem ik aan? ;P Voor mij is het de 3e keer dat ik die "cursus" volg, puur voor de "leuk". :D

16. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    ik wil gewoon weten hoe ik moet ademhalen, dat is voor mij t belangrijkste..

en t is gewoon gezelliieee:D

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Buikje
    Daar heb je echt niet zo'n hele cursus voor nodig hoor. Ik heb mijn eerste zwangerschap in 30 seconden leren puffen van de dienstdoende verpleegster... Als je nou snel last hebt van hyperventilatie ofzo is het misschien wel raadzaam.
    Maar zo'n cursus is wel leuk hoor. Beetje babbelen met allemaal andere zwangeren...

18. Black Angel

Black Angel Actief lid

23 jul 2008
    221
    0
    0
    @mispoes... ja ik kom ook uit best... grappig... heb je ook les van nanny dan??

ik heb de cursus gedaan omdat ik nieuwschierig was... en ik vond het vooral erg leuk... en gezellig... je blijft wat in beweging... erg leuke groep hadden wij... en zo leer je wat vrouwen kennen waar je mee kan kletsen....

19. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Black Angel,

Ja ik heb nu ook les van Nanny, maar bij mijn dochter (das nog niet eens 1 jaar geleden.... hadden wij ene Carola)

Deel Deze Pagina