Vond het ook niks. Ding stond in het halletje, komt mijn man binnen.... "is dat de blije doos?" ehm... NEEEEEEE!!!!!! Dit is niet voor een blije doos
Ik heb gehoord dat je genoeg hebt aan het kraamverband wat erin zit, maar blijkbaar niet Hiernaast werk ik in het ziekenhuis en heb ik stiekum wat extra matjes mee naar huis gesmokkeld. Voor in de auto als mijn vliezen breken Het meest sexy vond ik die netbroekjes die erin zaten hahaha. Zelf heb ik bij de hema naadloze boxers zwart en een maatje groter gekocht voor alle verbanden. Ik kreeg van de verloskundige ook nog de tip om wel duidelijk tegen je partner te vertellen waar je de doos hebt opgeborgen. Dit om te voorkomen dat op het moment dat de verloskundige hem nodig heeft, jou partner het huis ondersteboven moet halen.
ik had ruim voldoende aan het kraamverband wat erin zat zelfs nog over, dus dat is persoonsafhankelijk. heb ook alleen de eerste drie dagen overdag 1 kraamverband gebruik, toen overdag over op maandverband en s nachts nog 3 of 4 dagen een kraamverband.. Dus koop niets van te voren extra behalve 1 pak gewoon maandverband, het is snel genoeg bijgehaadl.
Kraamverband is handig.. Ik had minimaal bloedverlies. Alleen de eerste dag een beetje. Maar ik vond dat dikke kraamverband lekkerder om op te zitten met die hechtingen daaronder. Heb er nu al zin in...... NOT
ik vond de confrontatie erger dan de werkelijkheid... kraamverband heb ik 1 dag gebruikt, de matjes alleen als ik niet met maandverband wilde slapen. vond het al met al erg meevallen, maar ik had ook geen noemenswaardige schade down under.
Inderdaad nog ff lekker wegzetten, ennuh de kraamverbanden.... ik gebruikte er 3 tegelijk in het begin...
Ja, 3 achter elkaar, half op elkaar geplakt. Schrok me ook dood toen ik na de bevalling dit aangereikt kreeg door de kraam
Volgens mijn krijg je geen kraampakket met alleen een basis verzekering (zoals ik heb) er stond dat je met een aanvullende verzekering een kraampakket kan aanvragen.. maar uh... moet ik alle verbanden dan zelf kopen enzo? of moet ik het maar zonder doen? misschien dat jullie dat weten.
De eerste paar dagen kun je volgens mij echt niet zonder kraamverband. Ik zou als ik jou was gewoon voor de zekerheid 2 pakken kopen (bij de etos heb ik ze gezien)
(oja en nog een aantal dingen zijn handig , zoals : zeiltjes tegen doorlekken en breken van de vliezen in bv. auto , bed, bank . Goeie desinfecterende zeep , pure alchohol voor ontsmetting enzv. )
*ff inbreken* hahaha, wat heb ik gelachen bij lillipits topic nice nice Meiden, wens jullie allemaal iig veeeeel succes met alles *weer uitbreek*
Ik schoot al in de lach bij het het lezen van de titel en moest gelijk aan mijn vriend denken. Toen we het pakket hadden ontvangen vroeg ik hem 's avonds om hem mee te nemen naar boven om hem op de slaapkamer te zetten. Hij kwam terug met de vraag "is dit om je bang te maken?". Nou mij heeft het niet bang gemaakt maar hem blijkbaar wel.
haha die kraamverband heb ik 1 dag gebruikt toen ben ik lekker overgegaan op maandverband (eigen merk da)dan maar wat vaker verschonen ik heb ook gewoon mn eigen onderbroekenmaat kunnen dragen.... zo hopelijk heb ik wat zorgen bij jullie weggenomen owja die celstof matjes heb ik weg gebruikt om onder me kont te leggen op bed als de kraamhulp mn hechtigen ging controleren scheelt weer wat vlekken in je bedden goed
Hele goede tip! Ik moest tijdens een weeenstorm gaan uitleggen aan mijn man waar ik de inhoud van de doos tijdens een nesteldrangbui had gelaten....
Hier ook een tegenvallend pakket eigenlijk... Bij de eerste kreeg ik een tummy tub met allemaal lekkere schuimpjes en creametjes en olietjes, bij de 2de was de tummy tub weg gebleven en waren we overgestap op een andere verzekering waar we een pakket kregen met ook allemaal sopjes en olietjes en weet ik wat allemaal meer. Nu heb ik een heel standaard pakket gehad met grote lappen, matjes en de nodige andere kleine dingentjes maar verder niets. Dan kun je toch wel merken dat het door de jaren heen wel anders word normaal word het steeds meer maar nu steeds minder werd niet echt blij van dit pakket haha. Ook de alcohol is van een flesje van 200ml naar een flesje van 100ml gegaan hoe bedoel je bezuinigen... Heb nu dus zelf maar allemaal lekker schuimpjes en sopjes olietjes enz gekocht voor de baby en mezelf haha en er bij gedaan zodat het toch wel wat lijkt nu... hoef ik daar na de bevalling niet meer aan te denken.
Als je geen kraampakket van de verzekering krijgt, moet je er zelf 1 kopen bij een drogist, internetwinkel of thuiszorg, in ieder geval als je thuis wilt bevallen, maar ook als je in het ziekenhuis bevalt zou ik hem voor de zekerheid in huis halen.. Niet alle drogisten hebben het pakket standaard in de winkel staan, omdat het nogal wat ruimte inneemt. maar veel hebben het zo staan.. Kost zo'n 25 a 30 euro.