Dat is schrikken, zo'n kraampakket!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillibit, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Bedankt voor de tips
    thuis bevallen was niet de bedoelling maar ik zal toch ff voor een kraampakket gaan kijken.

2. Chai

Chai Niet meer actief

Ik moet die van mij nog aanvragen, weet niet eens of dat nog wel kan eigenlijk. Anders koop ik alles zelf wel, ik vind dat kraamverband ook een beetje eng hoor als ik die bij de drogist zie liggen.. haha.. :D

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik was toch ook niet van plan om thuis te bevallen... toch netjes zo'n doos gehad!!!
    En ik was idd ook al eerder geschrokken toen ik die pakken kraamverband in de drogist zag liggen! dacht, dat heb ik nooit nodig..... nu heb ik ze zelf in huis liggen!!! :x:)

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ben ik dan de enige die duidelijk niet geschokkeerd was van het kraampakket? :(
    ik had voor ik zwanger werd altijd al een behoorlijke feestweek elke maand dus al die dikke kraamverbanden doen mij eigenlijk niet zo veel, aagezien ik daar al zo'n beetje maandelijks ervaring mee heb gehad :)
    ik lees hier trouwens ook over spulletjes zoals tummytub en aerodynamische broekjes? :D
    blijkbaar verschilt het dan erg per verzekeraar want dat zat er bij mij echt niet bij, alleen echt het broodnodige

@Waardevol: ik ben ook verzekerd bij het ZK en ik had hem ook ongeveer die week binnen waar jij nu bent dus je zal hem dan zeer binnenkort krijgen (ligt wss aan de tnt stakingen) of inmiddels al binnen hebben

5. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0

Ik meen me te herinneren van m'n cursus dat je zo'n pakket zelf kunt kopen(apotheek proberen?). alleen verbanden krijg je gewoon bij de supermarkt (kotex als ik me niet vergis heeft van dat soort verbanden)

ik kan me overigens ook herinneren dat ik even moest slikken toen ik 't pakket zag. alles leuk en wel...maar dat was niet grappig :)

toi toi toi voor een ieder!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het "laten halen" bij de Babydump, volgens mij inderdaad iets van 30 euro. Vorige keer niet gehad of niet aangevraagd weet ik niet meer. Nu heb ik er wel recht op, het schijnt in een mooie bewaardoos/kist te zitten (De Friesland).
    Och geschrokken??? Nee, niet echt. Kraamverband heb ik bij moeten halen, gaasjes hadden we genoeg (mede vanwege fraxiparine-injecties van vriendlief), alcohol.... idem
    Ook die matjes waren handig, had er een of twee onder mn billen richting ziekenhuis en heb de rest geloof ik gebruikt voor de controles.
    Veel dingen had ik dus niet echt nodig ivm "verplichte" ziekenhuisbevalling.

7. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    nou ik zat heel toevallig gister hier te lezen!...
    en nu gaat net de bel!
    jullie raden het al :D
    het gruwel pakket is hier ook binnen!! whahaha moet wel lachen om een hoop dingen hoor!!

die dikke maandverbanden dan! *proest* lief zegt ineens whahahahah schat kijk nou! nou tegen de tijd dat we niet meer samen in 1 bed kunnen kan ik hier op slapen! t lijken wel matrassen whahahahahha :D ik kwam niet meer bij!!!!

wij zien er de humor wel van in!...

8. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik ben ook gewoon alleen basis verzekerd en ik heb wel gewoon een kraamparket gehad hoor, maar dat komt omdat het gewoon in het basispaket zit bij CZ. Daar zeggen ze gewoon iedereen heeft recht op een pakket en de hoognodige dingen die erin zitten. Als je kraamzorg regelt moet je ook je zorgverzekeraar bellen zodat hun op de hoogte zijn en dan komt vanzelf het verhaal ook op het kraampakket toch? Nou ja zo is het bij mij nu 3x gegaan wist niet dat je dat eventueel appart zou moeten aanvragen...

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    dit zit in het kraampakket die ik krijg via mijn verzekering..

1 flesje alcoholketonaat 70% (100 ml)
    1 flesje handgel (alcohol)
    1 flesje desinfecterende handzeep (250 ml)
    1 pak verbandwatten (100 gram)
    1 matrasbeschermer (80 x 160 cm)
    1 navelstrengklem
    1 rol luiertape
    2 wondkompressen (8,5 x 5 cm)
    5 onderleggers (60 x 60 cm)
    1 onderlegger (60 x 90 cm)
    1 inlegverband
    20 stuks damesverband
    2 x 12 stuks kraamverband

moet hem nog ophalen...maar ik schrik niet als ik hem heb hoor....de helft gebruik ik toch niet..ga niet thuis bevallen...en dik maandverband schrik ik al helemaal niet van...was altijd zwaar ongesteld..
    maarre wat een luxe dat sommige een tummytub en aerodynamische broekjes erbij hebben zitten!

10. Domino8

Domino8 Lid

8 okt 2010
    28
    0
    0
    En dan durven ze keihard " blije doos" op de zijkant van mijn horrorpakket te zetten.....

11. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam

:D hahahaha

12. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, mijn vriend had gister wel een goeie..... ik moet vanmiddag even op de twee meiden van de buren passen, van 5 en 7, dus ik vroeg aan mijn vriend wat ik met die meiden kon gaan doen..... hij had de goede tip om uitgebreid het kraampakket door te nemen met de meiden...... zei hij, weet je en zeker dat je niet meer op hoeft te passen, en zeker dat zij geen kinderen meer willen!!!! ;)

Deel Deze Pagina