dat kan toch niet of wel....??

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Marit75, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lady's,

Zit met een dilemma....ik ben dus zwanger, bijna zeven weken. De vaders is iemand waar ik een aantal mee om ben gegaan, maar waar ik niet het "vlinder gevoel" bij had om echt mee verder te gaan. Toen ik dat besloten had en het hem heb verteld kwam ik erachter dat ik zwanger was. Kindje is dus niet gepland, maar wel super gewenst :D
    Maar nu, in de kennissenkring van 1 van mijn beste vrienden is iemand die toenadering heeft gezocht, hij weet natuurlijk niets van mijn zwangerschap. Nu heeft hij mij gevraagd om iets af te spreken, maar ja.. wat is wijsheid. Ik vind het wel erg leuk, maar denk zelf dat het voor een man de grootste afknapper is die er maar kan zijn....toch??
    (Het is niet dat ik aan de lopende band afspraakjes heb, het hele jaar zijn dit de enige twee waar ik mee gedate heb of het zou willen)
    Mijn vriendin zegt gewoon doen en kijk of het echt klikt en dan voordat er nog maar iets verder gebeurd het eerlijk zeggen...denk wel dat ze gelijk heeft, maar toch, vind het maar lastig, het het nog nooit eerder mee gemaakt :D:D

2. Yuppie

Yuppie Lid

26 jul 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe goed je die man al kent.

Maar een date kan geen kwaad. Zeker bij 'nog geen 7 weken'.

Als het dan klikt, zou ik het wel zo snel mogelijk vertellen. Het is nu eenmaal een drempel bij een potentiele relatie. Dan is het aan hem om ermee om te gaan. (Of niet).

3. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Tuurlijk kun je met hem afspreken. Al zou ik wel als ik jou was meteen vertellen dat je zwanger bent, dan is het aan hem of hij verder wilt.

Stel dat hij meteen als een blok voor je valt :D, en daarna pas te horen krijgt, is een beetje lullig.

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook niet wat ik zou doen, denk dat ik er in jou situatie nieteens veel behoefte aan zou hebben.

Mijn nichtje heeft met haar huidige vriend ook een relatie gekregen toen ze ongveer 7 maanden zwanger was van haar ex, maar ze kon hem wel al langer.

Weet dus niet hoe het bij jullie zit maar het is niet voor iedere man een afknapper, ik zou het hem iig wel metee eerlijk vertellen. Of weet verder nog niemand van je zwagerchap?

5. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan morgen een hapje eten en ik wil het hem idd wel gelijk vertellen, dan is de keus aan hem. Heb het er met een vriendin, (ik ken hem via haar) over gehad en zij denkt er hetzelfde over als de meeste van jullie. Gewoon doen, eerlijk vertellen en dan maar zien waar het schip strand...
    Maar ik blijf het behoorlijk lastig vinden.. zo vaak kom ik niet een leuke normale vent tegen :D Begrijp me niet verkeerd vind me kindje belangrijker hoor!

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn om te lezen dat je wel blij bent met je kindje op komst. Hopelijk wordt het morgen een leuke date en reageert hij goed op je nieuws. Veel plezier!

Groetjes,
    Caitlin

7. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Weet de vader van je baby nu wel dat je zwanger van hem bent dan??
    En ja een date kan geen kwaad natuurlijk, kijken of t klikt maar dan wel eerlijk tegen hem zijn.. Hij moet ook weten waar hij aan toe is:D

Ben blij dat je beebje welkom is!

8. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad gewoon eerlijk zijn.
    Ik weet een verhaal wat hier aan raakt... ik had vorig jaar een korte relatie met een man, ik had 'm wel verteld dat ik erg graag een kind wilde, niet aan de pil was etc. Waren niet extreem zorgvuldig en op een gegeven moment was ik overtijd en had dus gekund dat ik zwanger was. Hij zat er toen niet zo op te wachten maar ging voor het eerst nadenken van goh zou ik eigenlijk wel kinderen willen. Uiteindelijk had hij zoiets van ja misschien niet per direct maar ik wil het wel. Ik bleek niet zwanger, relatie ging kort daarna uit, maar laatst sprak ik hem weer en had hij een nieuwe relatie.. met iemand die zwanger is van een andere man (haar ex)! Hij vond het ergens wel lastig, had graag gewild dat het zijn eigen kind was maar evengoed zag hij er naar uit om op deze manier 'vader' te worden.
    Kan me ook voorstellen dat veel mannen er juist niet op zitten te wachten, kan je ze ook niet kwalijk nemen, maar het kan in sommige gevallen dus wel degelijk ;)

9. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer van deze verhalen aub :D:D

Het was leuk, maar blijf een gevoel houden van dit kan niet en hier heeft iemand toch helemaal geen zin.. Kreeg de dag erna al een smsje dat ie het erg gezellig had gevonden...Nu maar eens goed gaan nadenken en mochten we nog een x keer afspreken dan ga ik het wel direct zeggen uiteraard!

10. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    of de vader het weet of niet lijkt me niet echt relevant, maar die weet het nog niet. Dit omdat het nog vroeg is en ik wil wachten tot ik meer zekerheid hier over heb. Heb het ook eerst even moeten laten bezinken, maar ga het hem zeer binnenkort vertellen.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou er eerst voor zorgen dat de vader weet van je zwangerschap. Als je nu gaat dagen met anderen mannen kan dat alleen maar voor problemen zorgen. Dit kind is niet van mij bijv. Je hebt met anderen afgesproken bewijs maar dat het mijn kindje is bijv. Verder zou ik ook wel eerlijk zijn tegen de man waar je een afspraak mee hebt. Stel dat de vonk over slaat is het voor hem wel zo fijn dit meteen te weten zodat hij ze af kan bepalen of hij dit kan of niet.

Maar vooral.....zou ik vooral van je zwangerschap gaan genieten.

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi hier een ietsje ander verhaal,

ik was single en zwanger ( wou graag na de vroeggeboorte van mlen zoontje opnieuw zwanger zijn dus doe ik het maar alleen)

de dag van de bevalling was er al een collega op bezoek, na een week of drie ios hij beginnen te smsen en sinds een week of twee zijn we samen. nu ik wou eig geen relatie. maar hij neemt mijn verleden erbij, hij geeft men dochter een flesje.

heb me de vraag ook gesteld kan diet?? ik ben pas bevallen, maar hij doet me terug lachen. wat twee jaar geleden was, na alles wat ik heb meegemaakt. en weet je wat, ik voel me er zelfs niet schuldig om dat ik terug kan lachen en eens gek kan doen.

dus ik zou zeggen ja date en als het klikt wees gewoon eerlijk wat en hoe je alles ziet en voor de rest geniet ervan, dat doe ik ook :)

13. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het gezellig was!
    Ik zou het inderdaad wel zsm vertellen, wordt anders alleen maar moeilijker. Mensen maken zich toch voorstellingen en het is beter als ze daarbij alle gegevens meteen hebben en niet later het hele plaatje ineens om moeten gooien. Maar eigenlijk eerst aan de vader vertellen lijkt me, die heeft toch 1e 'recht' om het te weten... al zijn jullie niet meer samen, hij krijgt toch ook een kind, dat is niet niks ;)

Deel Deze Pagina