mag ik vragen hoe jullie het gedaan met jullie werk na de bevalling? Ik heb na de bevalling ruim de tijd voor ik weer aan het werk ga, 5 maanden, dit vanwege vakanties die er achter aan komen. Maar dan... ik werk nu vijf dagen en wil toch wel minder gaan werken,het liefst drie, maar vrees dat ik er financieel dan wel heel veel op achteruit ga. Denk dat het vier dagen zal worden...maar dat vind ik wel weer erg veel.. lastig dus...
ik heb morgen een gesprek.. hoop dat k dan 28 tot 32 uur kan maken. ik heb co-ouderschap dus opzich moet t lukken als ik 1 dag opvang erbij regel. Ik moet deze uren wel maken, anders kan ik beter in de bijstand blijven zitten. Wat ik echt niet wil, want ik wil juist graaaaag aan t werk. Maar t is bij wijze van. Want als ik nu net boven t minimum loon verdien, dan trekken die lullo's bij de belastingdienst wel meer huurtoeslag eraf.. dus uiteindelijk alles erbij op en afgeteld, kom je met minder geld uit per maand dan nu t geval is en ik red t nu net. Maar goed, morgen eerst t gesprek maar eens doorkomen.
Ik ben na mijn eerste zwangerschap 20 uur gaan werken ( ipv 28 ). Zo blijf ik ook werken als ons dametje geboren is.. We hebben 2 dagen opvang nodig.
Heb je ook al gekeken naar evt toeslagen waar je recht op kunt hebben als alleenstaande moeder? Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, alleenstaande ouder toeslag, etc. Je kunt proefberekeningen maken op de site www.toeslagen.nl en dan kun je zien wat je maandelijks "extra" kunt krijgen. Kinderbijslag krijg je uiteraard sowieso (ongeveer 200 per drie maanden) Wanneer je deze berekeningen maakt, misschien maakt dat je beslissing voor 3 of vier dagen werk makkelijker.
Marjanneke, dat het heb ik inderdaad gedaan en volgens mij moet drie dagen lukken, maar zou vier net wat makkelijker zijn... en wat fontana zegt, ik wil ook heel graag blijven werken, nu heb ik geen mega salaris, maar heb liever hetzelfde inkomen met werken dan wanneer ik een uitkering hebben.. Ik denk dat ik alles nog eens goed op een rijtje moet zetten en dan de keus maken.
Wat ik nog was vergeten... heb je ook een proefberekening laten maken op je werk? Wat je netto overhoudt bij drie dagen werken en wat bij vier dagen? Daar kan nl nogal wat onderscheid inzitten mede door de belastingtarieven. Vaak is het verschil tussen drie en vier dagen dus niet zo heel erg groot, omdat je bij drie dagen per saldo meer overhoudt... je betaald dan procentueel gezien minder belasting.
die proefberekening wil ik idd laten maken, heb nl hetzelfde idee wat jij zegt, dat er tussen drie en vier niet zo veel verschil hoeft te zitten. Maar daar is het nu nog een beetje vroeg, ze hoeven het nu nog niet te weten en daarbij heb ik nog vakantie... Maar thanks voor de tip!!
Ik ben na 3 maanden alweer gaan werken. Ik heb weken gehad van 3 dagen en van 4 dagen en ik zeg eerlijk, ik vind 4 dagen te veel. Nu weet ik niet hoeveel kinderen je hebt, want ik heb er 2, maar toch. Ik wil maximaal 3-3,5 dag werken, maar echt geen 4 dagen meer. Die 4e dag was ik in mn hoofd alleen maar bij mn kindjes en kon ik me echt niet concentreren. Financieel red ik het ook met 3 dagen, want inderdaad door belasting scheelt dat echt heel weinig.
Het wordt mijn eerste kindje, met twee kan ik me helemaal voorstellen dat je vier dagen teveel vind... tis maar een dag, maar het lijkt mij idd ook pittig... maar goed, moet het allemaal nog maar eens berekenen en van alle kanten bekijken. In mijn geval zal het waarschijnlijk makkelijker zijn om een dag minder te gaan werken dan na een paar maanden te zeggen dat die vierde ook wel kan...
hoe dan ook kan het belastingtechnischer erg voordelig zijn om 3 dagen te werken. Op mijn werk hoor ik geregeld van meiden na de bevalling dat er weinig verschil in zit!!! succes
hoi, ik ben ook 5 maand thuis en dan ga ik weer voltijds werken. als ze naar school gaat neem ik ouderschapsverlof en dan zo dat ik elke woensdag thuis ben. erna zie ik dan wel weer gr