Aan welke kant draag jij je tas?

Discussie in 'De lounge' gestart door CestMoi, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik draag mijn tas altijd op mijn rechterschouder of als ik hem met de lange band overdwars draag heb ik de band op mijn linkerschouder en mijn tas op mijn rechterheup. Oftewel, altijd aan de rechterkant. Ik vind dat handig, hou mijn hand zo altijd op mijn tas.

Maarr...ligt het nou aan mij of zijn alle tassen zo gemaakt dat je ze links moet dragen? Alle tassen hebben wel een logo dat naar buiten wijst als je je tas links draagt (en de rits dus voor uitkomt) Snappen jullie het nog :) Je zou die tassen wel rechts kunnen draaien maar dan zit of het logo niet naar de buitenkant (en vaak ook handige zijvakjes) of de ritssluiting zit aan de achterkant (wat me niet ideaal lijkt ivm met zakkenrollers).

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Nog meer mensen met dit probleem of ben ik de enige :)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik snap wat je bedoeld en nu je het zegt ja volgens mij zit het inderdaad allemaal links georienteerd.

Mijn eerste reactie op je topic titel was een flauw raadseltje nl.

.. ik laat mijn tas dragen aan de achterkant ..

3. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Ik heb me tas altijd aan de linkerkant, dit omdat ik graag het labeltje van me tas dichtbij me wil hebben. Gaat eigenlijk ook altijd automatisch naar links

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hmm ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt, je kunt de tas toch gewoon gespiegeld dragen? Ik heb een tas met aan de voorkant extra vakjes maar ik kan die tas zowel over mijn linker- als mijn rechterschouder dragen... Ik snap het probleem niet. Heb je een foto als voorbeeld?

5. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Ik snap wat je bedoelt en ik heb hetzelfde. Band inderdaad over mn linkerschouder en tas zit dan bij mn rechterhand. Ritssluiting zit dan aan de achterkant ja. Vind het ook altijd maar onhandig, maar mn tas andersom zit gewoon niet lekker.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Tas zelf aan mijn rechterkant.
    Het "bandje" links, want ik draag altijd gekruist.

Ritssluiting zit bovenaan :D.

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik snap het ook niet helemaal.
    Ik draag mijn tas of rechts of op linkerschouder en tas op rechterheup.

8. rums

rums Niet meer actief

Band over rechterschouder en tas op mijn linkerheup. Als ik een schoudertas draag dan over mijn linkerschouder. Misschien komt het omdat ik linkshandig ben? Ik zie de meeste mensen hun tas namelijk precies anders dragen

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben ook linkshandig:
    Hier rust de band op de linkerschouder en rust de tas op mijn rechterheup.
    Mijn linkerschouder is sterker dan mijn rechterschouder :)

10. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je tas op je rechterheup hangt, hoe open je dan de rits? Door deze van achter naar voren te trekken of zit de ritssluiting voor?

Haha het is ook geen huge probleem, ik draag mijn tas (volgens de maker van de tas) waarschijnlijk verkeerd om. Logo tegen mijn lichaam aan, niet voor de buitenwereld te zien. Maar daardoor wel de ritssluiting aan de voorkant.

11. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    O nu snap ik geloof ik wat je bedoelt. De rits kan immers maar op 1 manier open en dicht. Maar ik vind het dus helemaal geen probleem wanneer de rits aan de 'achterkant' zit.

12. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies, misschien dat een kleermaker de rits wel kan omzetten...maar dat vind ik weer iets te veel van het goede. En ik vind het zelf niet prettig om de sluiting aan de achterkant te hebben. Wat als er iemand dicht tegen je aan staat en besluit de binnenkant van je tas te bekoekeloeren.

Ben voor een nieuwe tas aan het kijken en het viel me op dat echt alle tassen zo gemaakt zijn. Vandaar dit topic.

13. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb een tas waar de rits in het midden zit, dus heb geen problemen met het openen hiervan. ..Ik twijfel of ik je nou wel of niet snap, haha!

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    O wacht, bedoel je dat de sluiting van de rits richting rug wijst?

15. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja precies. Dit dus: als je deze tas op je rechterheup zou dragen zou de ritssluiting vooraan zitten, maar zou je niets aan de vakjes hebben aangezien die tegen je heup aan zitten.

Bijgevoegde bestanden:

16. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ik ben rechts en draag hetzelfde als ts

17. Amare

Amare Niet meer actief

Mijn tas hangt altijd rechts, rits maakt niet uit die zit namelijk bovenop.

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik draag 'm ook over m'n linkerschouder en de tas hangt dan rechts maar de rits zit boven, de vakjes voor en kan ik gewoon gebruiken...ik mis het probleem denk ik :)

19. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb daar ook last van ja. maar ik schuif mijn tas naar voren om hem open te maken. Dan hangt ie zeg maar voor mijn buik en kan ik er aan bij.

20. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben de meiden met de rits bovenop hier een foto van? Ben ik wel benieuwd naar.

Deel Deze Pagina