Hoi allemaal, Misschien lijkt het een beetje een domme vraag, maar ik vraag mij af wat jullie doen als jullie baby wakker is? Onze zoon is nu bijna 4 weken en kan weleens lang achter elkaar wakker zijn en dan heb ik het zo over 4 á 5 uur hij is zelfs weleens bijna 8 uur achter elkaar (vooral s'avonds) wakker geweest. Ik knuffel met hem en klets tegen hem of mijn man, leg hem dan weer even in de box. Ben benieuwd wat jullie doen? Als het overdag is dan ga je ook weleens weg natuurlijk maar het is dus vooral s'avonds en dan zijn we meestal gewoon thuis. En met hoeveel weken mag kindje in een wippertje? En hoelang per dag? gr vruchtje
Wij hebben ons zoontje vanaf een week of 2 in het wippertje gedaan, helemaal platte stand en dan niet zo lang (half uurtje ofzo). We lieten het mannetje altijd veel in de box (later ook op de grond) met de mobiel, rammelaar en grote knuffel. Hij vond het allemaal prima. Bewijzen kan ik het niet maar Ik denk wel dat het ermee te maken heeft dat hij nu nog steeds heel goed zelf kan spelen. Natuurlijk "speelden" we af en toe ook wel met hem, lekker knuffelen op schoot. Je kindje is wel lang wakker voor een baby van 4 weken oud. In principe moeten kindjes lekker moe worden van drinken (borstvoeding of fles)
Lekker in de wipstoel / box of wandelen. Vind m trouwens wel heel erg lang wakker; is niet echt goed voor zo'n kleintje. Het verschilt natuurlijk per kind, maar Iris was op die lftd echt maximaal 1,5 uur wakker. Ik zou proberen er een beetje ritme in te brengen; hem regelmatiger naar bed doen. 4 of 5 uur is echt veel te lang; ze hebben nog heel veel slaap nodig
ik wandelde heel veel maar ze sliep toen ook erg veel nog dus heb er niet zoveel ervaring mee. meestal droeg ik haar mee in de draagzak of in de kinderwagen... met 4 weken ondekte ze hier wel het speelmobiel. dus op haar rug in de box en dan met het speelmobiel spelen. meestal zat ik erbij en deed ik dingen voor.
Hoi, ik vind het ook wel erg lang dat je kleintje wakker is... dus even de vraag: hoe isie dan te genieten? Gewoon vrolijk enzo? Of wel veel jengelen tussendoor? In het laatste geval is het wel handig als je hem op bed legt en kijkt of hij kan leren zelf in slaap te vallen.
Pffff, wat lang joh! Mijn zoontje is bijna 5 weken en hij is meestal max 1 uurtje wakker, incl. voeden en verschonen. Dan blijft er nog een klein kwartiertje over voor 'spelen'. Ik hou hem meestal nog even op de arm, zing soms wat voor hem en probeer hem aan het lachen te krijgen. Als er nog tijd is mag hij nog even in de box. Soms zet ik de mobiel aan en dat vindt hij erg interessant. Hij kijkt naar de diertjes die ronddraaien en hij herkent het muziekje ook al. Soms zing ik nl. zelf dat liedje voor hem en dan moet hij altijd lachen. Als hij begint te gapen of wegkijkt, dan leg ik hem weer in bed. Als het erop lijkt dat hij bij uitzondering eens wat langer wakker gaat blijven, gaan we meestal even wandelen. Ik probeer dat altijd te doen als hij wakker is, zodat hij er niet al te erg van uit z'n ritme raakt. De wipstoel hebben wij nog niet echt in gebruik. Hij heeft er in het begin een paar keer in gelegen, maar hij valt altijd gelijk in slaap en dat vind ik niet zo'n goed plan. Ik heb liever dat ie gewoon in z'n bed slaapt. want dan slaapt hij veel langer en beter. Ik zou toch proberen om je baby wat meer in bed te krijgen. Op deze leeftijd is het gebruikelijk dat ze zo'n 18 uur per dag slapen, geloof ik, dus 4-5 uur achter elkaar wakker blijven lijkt me dan eigenlijk wel wat lang.
Mijn zoon is 13 weken oud, maar gecorrigeerd is hij 2 weken oud. als hij gedronken heeft dan wordt hij daarvan moe (heb je een fles met een te groot gat? de grootte ervan kan per merk verschillen. zo hebben wij die van Nuby 0+ die is gemakkelijk voor hem om leeg te drinken, doet er zo`n 7 minuten over, en een van BornFree (Bfree) van 0+ daar duurt hij 23 minuten over) na de bfree is hij dus erg moe en voldaan van zijn zuigbehoefte. Tijdens het boertje wordt hij slaperig en leggen we hem in bed of in de box, ook als hij wakker is. Als hij in de box gaat (2 keer daags na de voeding) dan laten we hem spelen met knuffeltjes met belletjes en kraakknuffeltjes. hij valt dan tijdens het spelen in slaap, soms niet en dan wordt hij onrustig, dan haal ik zijn speelgoed na een tijdje weer weg. ik vindt hem nog wat te jong voor het wipstoeltje. maximaal is onze kleine 4 uren wakker, maar meestal maar iets van een uur.
Mijn zoontje is ook zo lang wakker. En dat is hij ook al vanaf een week of 4. Meestal 's ochtends van 09,00 uur tot 13,00 uur en slaapt dan tot 17,00 uur en is dan weer wakker tot 20,30 uur. Hij is dus veel wakker maar absoluut niet jengelig, hij kan zich gerust een uur in de box vermaken zonder dat ik hem aandacht geef. Ik heb wel geprobeerd om hem na 1 of 2 uur op bed te leggen, maar dan was het krijsen, dus daar ben ik maar mee opgehouden. Maar als hij wakker is ligt hij in box of op zijn wippertje ( die gebruik ik sinds week 2) en die staat op de laagste stand. Ook zit hij regelmatig op schoot om lekker te kroelen of we gaan wandelen.
Jeetje, ik vind het ook erg lang. Mat 4 weken had mijn zoontje per keer 45 min. tot max 1 uur een wakkere tijd. Dus dat was voeden, verschonen, knuffelen en dan was hij alweer rijp voor zijn bedje. Nu is hij 9,5 maand wakker en over het algemeen ligt hij na 3,5 uur wakker te zijn alweer in bed. 4 of 5 uur haalt hij zelden, alleen als wij op pad zijn, op bezoek, verjaardag etc, dan lijkt hij niet moe te worden. Maar op een normale rustige dag, kun je hem na 3,5 uur opvegen. Kun je nagaan. Maar als je kindje 5 uur lang vrolijk is en niet jengelig is dan zal hij het wel niet nodig hebben, anders zou ik hem toch regelmaat bijbrengen. Met 4 weken zou ik werkelijk geen idee hebben wat ik met hem zou moeten doen. Het kan natuurlijk ook een voordeel hebben, je bent niet gebonden aan slaapjes en kun je eigenlijk gewoon je eigen plan trekken zoals op bezoek bij een vriendin, een dagje shoppen oid.
Tess slaapt altid al heel erg weinig ik speel met haar maar ze kan ook gerust zich 2 uur zelf vermaken in de box onder de babygym zodat ik wat in mijn huishouden kan doen heel fijn is dat maar overdag gaan we veel wandelen en spelen we samen.
Hoi allemaal bedankt voor jullie reacties! Het is niet altijd zo dat hij zo lang wakker is hoor! Maar sowieso wel meer dan het gemiddelde wat ik bij jullie lees. Hij is trouwens niet echt jengelig gelukkig. Ook leg ik hem wakker in bed als hij moe is en valt dan ook vanzelf in slaap. onskleintje: hij doet ongeveer 20 á 25 minuten over de fles dat lijkt mij dus ook prima tijd Zo zag het er vandaag uit: Gisteravond geslapen van 21.30 tot 6 uur vanochtend wakker geslapen van 7.45 tot 9 uur geslapen van 11 tot 13.00 uur geslapen van 14.45 tot 16.15 en nu 19.15 slaapt hij weer gr vruchtje
Mijn baby is ook 4 weken, maar ik dacht dat hij per 24 uur maar 1x 6 uur mag slapen. misschien dat hij daarom ook zo weinig slaapt overdag, omdat hij in de ancht teveel slaapt ?
8 uur is wel veel, een paar uur is denk ik wel oke. Als baby niet huilt en zich prima vermaakt, dan is het denk ik niks aan de hand hoor. Je kunt een baby 'niet verplicht' laten slapen, als hij of zij moe is dan slaapt hij vanzelf wel. Net zoals je een baby ook niet kan door laten slapen, dat doet een baby vanzelf.
hier hadden we ook een wakkere baby, en de draagzak was de uitvinding, ook omdat ik graag weer mijn ding wilde doen en een baby noou eenmaal zichzelf niet kan vermaken. Wij kregen van de kinderarts te horen dat wij typisch een kleine hadden die pas ging slapen als hij zou gaan bewegen. Hij is 9 maanden, kruipt en staat, loopt langs de bank, en slaapt als een roos, van 7 tot 7 van 9 tot 11 en van 13 tot 15 uur!!! Ze had dus gelijk! Tot die tijd, heb geduld, lekker wandelen, zingen, knuffelen!
Ons kleintje slaap ook 's nachts van 23.00 uur tot 7.30 uur. Met een tussenpauze van een half uur voor de fles. Ook hij is 2 x per dag van voeding tot voeding wakker hoor. Soms kan ik hem halverwege in bed leggen, soms is hij echt wakker tot de volgende fles! Als hij 4 uur wakker is geweest, kan ik hem daarna wel wakker in bed leggen, hij slaapt dan zelf in. Denk idd dat het per beebje verschilt. Tim wil in die 4 uur graag bij me zijn, in bed leggen heeft geen zin!