Hahahaha lol....had je gezicht wel willen zien in de action. Zoals je het vertelt. Hahahaha sorry. Ik zou er niks van zeggen. Mochten ze nou heel erg doordraven over hoeveel tijd en energie er in ging zitten zou ik denk ik wel zeggen "dat zal best als je ze maakt in opdracht van de action" of zo. Anders lekker laten. Kan jou het schelen
Ja maar toch! Ik bedoel je gaat toch niet zeggen dat je iets zelf hebt gemaakt en het gewoon uit winkel halen? Dan kun je zoiets verwachten dat mensen er zo over denken!
Nee dat vind ik ook hoor, over het schilderijtje geef ik ze groot gelijk! Maar het is wel misschien vervelend als deze mensen dit met hele goede bedoelingen hebben gegeven en als ze dit dan lezen dan hierdoor erg gekwetst kunnen raken. Ik weet niet wat voor soort mensen het zijn als ze zoiets geven. En doelde ook meer op haar herkenbaarheid in het algemeen. Iedereen kan dit allemaal van haar lezen en ook op foto's zien wie ze is etc. Maar als ze zich daar bewust van is en dit geen problemen geeft dan is het prima.
Ik neem de gok door te denken dat 2 mensen van 40+ zonder kinderen niet op de zwangerschapspagina zitten en al helemaal niet op het moment dat ik dit topic open, wetende dat mijn topic over een week naar de bodem van de oceaan is gezakt. Mocht ik verkeerd gokken, neem ik daar de volle verantwoording voor en het is sowieso niet mijn intentie dat wie dan ook gekwetst raakt. Voor mij is dit hetzelfde als met mijn vriendinnen praten. Als ik niet wil dat iemand 'iets' weet, dan zeg ik het niet; dat is dus inderdaad de bewuste afweging die ik maak.
Doet me denken aan dat ik ook als kraamkadoo een schilderijtje van de action kreeg. Zat verf bij en was de bedoeling om een hand of voetafdrukje te maken. Dus ik baby's handje in de- dacht ik- vingerverf. Bleek acryl erf . Kind is twee dagen met een blauwe hand door het leven gegaan
Ik zou me trouwens nu je dit weet minder rot voelen om het weg te doen! Wanneer je zou denken van: oke, hier hebben ze uren over gedaan om dit speciaal voor ons te maken. Dan zou ik me heel rot voelen als ik het niet ophang of neerzet. Nu zou ik het denk ik wel eventjes neerzetten of hangen voor een poosje. Ze hebben het toch met de beste bedoelingen gegeven. Net als dat ik voor mijn zoontje een boxpakje had gekregen met voetjes.. weetjewel zo'n velours met een beertje. Oke, die vind ik echt best schattig hoor, maar deze was in maatje 92!!!!! OEPS! En viel ook nog groot uit. Mijn zoontje is nu 3 en half en past hem nu! Maar toch hebben ze hem voor hem uitgezocht en vind het dan rot om helemaal niet aan te doen, nu heeft hij er dus een paar keer in geslapen. Heeft hij het toch nog aangehad. Maar denk niet dat ik hem bewaar voor mijn meisje, die is nu 9mnd.
Dat ligt er helemaal aan hoe diegene is. Ik ken mensen die zouden ook zeggen dat het zelf gemaakt is en dit ook echt menen. In hun ogen is het zelf gemaakt omdat ze er zelf de naam en de geboortedatum op hebben gezet, dat andere een gekocht schilderij (waar alleen de naam en datum opgezet is) niet als zelfgemaakt betitelen zien ze gewoonweg niet omdat ze in een andere belevingswereld leven dan het gros van de mensen. Vanaf hier kan ik niet beoordelen waarom de gevers voor dit cadeau hebben gekozen, maar dan nog zou ik er niet voor kiezen om ze te kak te zetten door commentaar te geven op hun cadeau.
Dat gegeven paard heeft er in mijn ogen niet zo veel mee te maken. Het gaat er toch om dat die mensen claimen het schilderij zelf gemaakt te hebben terwijl dat niet zo is, en dat ze dan ook nog willen dat het in het zicht komt te hangen. Ik zou het niet weggooien, maar ook niet in het zicht hangen als ik het niet mooi vindt. Heb ook nog een mapje 'knutselwerken van kinderen van kennissen', die ik ergens in een kast heb, maar no way dat die bij mij aan de muur komen te hangen. Het is tenslotte mijn huis en als iemand mij iets geeft dat ik niet mooi vindt voel ik me niet verplicht het in het zicht op te hangen of te zetten (al krijgt het kindje natuurlijk te horen dat ik nog nooooiiiiit zo'n mooooooi schilderij heb gekregen en als het daar ooit weer om vraagt loop ik naar mijn mapje om hem te pakken). Mijn dochter gaat ook heus tekeningen weggeven later en ik ga echt niet van de mensen, die het cadeau krijgen, verwachten dat die alles mooi in het zicht ophangen (behalve van oma dan ). Trouwens geef ik meestal aan dat ik het bonnetje nog heb als ik een cadeau geef, je weet maar nooit, ik kan de plank ook weleens volledig mis slaan. En tenslotte wil ik dat iemand blij is met mijn cadeau en niet dat ie zich bezwaard voelt er iets mee te 'moeten' doen.
Persoonlijk zou ik er niets van zeggen...het is hun keuze wat ze ervan gezegd hebben,jouw keuze wat je reactie is...ik zou er verder geen energie aan verspillen. Neem aan dat de intentie goed is? Een kado,hartstikke leuk,dank je wel..en jij bepaald waar je hem hangt..of niet.
Ik zou het roze schilderij voor hen kopen. Ze heeft vast en zeker die andere schilderijen ook gezien. En dan met de grote glimlach het afgeven en zeggen: ik vond het zo'n mooi gebaar van jullie om iets zelfgemaakt kado te geven dat ik dit ook wou doen!
OMG! Wat hilarisch!! Als het verre familie is had ik mn mond gehouden, dank u wel voor het cadeau. Als het familie dichtbij is dan had ik hier zeker weten een grap mee uitgehaald! Stuk of 5 erbij gekocht ofzo..
Ik zou hem juist ergens ophangen waar ik steeds langsloop zodat ik er steeds stiekem even om kan lachen.