Zou je een foto in kunnen scannen en dan af laten drukken op canvas? Het zou gaan om een foto van 13x19 cm en de canvas zou 80x80 moeten worden. Iemand ervaring hiermee?
Ik raad het niet aan: de foto wordt al minder scherp door het inscannen, hij wordt een stuk minder scherp door het uitvergroten, en een foto lijkt minder scherp door het materiaal (canvas). Wat je beter kan doen is iemand vinden met een goede digitale spiegelreflexcamera en er een foto in raw-formaat van maken. Deze foto is veel beter uit te vergroten. Succes!
Ik denk dat je ingescande foto niet aan het vereiste aantal pixels voldoet, om het te kunnen laten afdrukken. Als het technisch gezien wel kan, lijkt het mij alsnog heel erg onduidelijk en vaag worden. Ik zou het dus niet doen, zeker niet op zo'n groot formaat.
Wij hebben op de printer een scanner met een speciale stand voor foto's. Het duurt ook zeker 20 minuten voor een foto is ingescand en de kwaliteit is dan ook geweldig. Ik zou dus kijken of je je instellingen kan veranderen op je pc (even een custom scan aanmaken) en dan die scan eerst af laten drukken op a4 formaat foto. Weet je gelijk of je kleuren en resolutie goed genoeg is voor de canvas.
Ik heb een speciale fotoscanner; heb perfecte scankwaliteit en daar lukt het wel mee Misschien heeft iemand in je omgeving zoiets en kun je het daar inscannen?
Kan gewoon hoor. Als je de foto maar op hoge resolutie inscant (600 a 800 dpi). Het punt is alleen dat veel scanners dat niet kunnen. Als je de scan vervolgens in stapjes vergroot via photoshop en weer uitkomt op een resolutie van 150 dpi (bij formaat van 80x80 cm) dan ziet het er nog mooi uit hoor.