Weet niet hoe lang deze vriendengroep al bestaat? Je schrijft dat je er als laatste bijgekomen bent maar ik begrijp dat de groep al langer bestaat. Ik kan me namelijk voorstellen dat dit hetzelfde werkt als bij een werkgever, je zult credits moeten opbouwen. En als deze groep al jaren bij elkaar zit dan kan ik me wel voorstellen dat je iets meer over hebt voor iemand die er al jaren bij zit dan voor iemand die "net" komt kijken. 't Is inderdaad lullig maar ik zou me er niet zoveel van aantrekken en gewoon lekker gaan feesten.
Hoe laat zouden ze anders vertrekken dan? Kan je niet iets eerder weg op je werk eventueel? Ik zou het persoonlijk niet zo'n ramp vinden maar misschien ben ik daar heel makkelijk in. Ik werk al bijna 10 jaar onregelmatig en ben niet anders gewend dan dat ik regelmatig later aansluit. Is na je werk de trein pakken geen optie? Dan kan je vriend je ophalen van het station en sluit je gezellig aan bij de rest.
Kan niet iemand anders je wegbrengen? Of een collega die toevallig die kant op moet. En anders taxi. 25 man is best een behoorlijke groep,er is er altijd wel één die wat heeft. Miischien hebben ze de keuze gemaakt om wel op die andere te wachten. Omdat die avond misschien later begint, of wat voor reden dan ook..
Is het de vriendengroep van je vriend/man? Zo ja, dan word je waarschijnlijk gezien als de vriendin of de vrouw van, en dat is toch een andere positie binnen een vriendengroep.
Vervelend voor jou dat je er zo mee zit! Iemand anders zei het al: vaak heb je een heel andere positie wanneer je gezien wordt als aanhang van dan wanneer je er al jaren bijzit. Dat maakt het rotgevoel natuurlijk niet minder groot. Hopelijk vind je toch nog een goede oplossing. Ik weet niet of je een beetje goed bent in grapjes maken maar misschien kun je met een beetje humor zeggen dat je zelf ook liever jaren eerder bij de groep had gekomen maar dat je net je vriend misliep in de supermarkt ofzo. En dan toch nog de vraag stellen of ze voor deze ene keer niet op je kunnen wachten. Zoiets.
Zo, beetje late reactie, sorry daarvoor. Het is iig opgelost. Een vriendin (uit de groep ook) die heeft ervoor gezorgt dat er dus wel gewacht wordt. Waar we heen gaan begint pas om 22.00 uur. Ze wouden om 22.00 uur weg gaan, maar gaan nu dus om 22.30 uur. Dat half uurtje, maarja. Er deden er dus wel een hoop moeilijk over. Mijn vriend wou idd zelf wel rijden, maar ik vond dat niet leuk voor hem. Hij zou echt wel op me wachten hoor! En die opmerking; wees blij dat je vrienden hebt. Daar ga ik maar niet op in.
Fijn dat het opgelost is en dat ze toch wachten op je.. Ik zou wel een rondje geven als ik jou was... Maar 1 ding... waarom willen ze allemaal tegelijk weg? Als de één eerder wil gaat ie toch lekker? Je ziet elkaar daar toch wel weer? En diegene die wel wil wachten op je, nou, ok dat is dan lief. Ik denk dat ik dan zoiets geopperd had, vooral omdat er mensen bij zijn die daar moeilijk over doen.
ik weet niet hoor. nu heb via die vriendin min of meer afgedwongen gekregen dat ze wachten op jou. maar ze zijn er bij voorbaat al niet blij mee. ik denk dat je er beter aan gedaan had voor de lieve vrede appart te komen dat uurtje later. dan had je je met je vriend ook bij hun kunnen voegen en ik denk dat eht dan veel minder spanning had gegeven. ik denk dat dit nog wel een staartje gaat krijgen namelijk. je bent de aanhang die moeilijk doet nu. hoe cru het ook klinkt. het is wel zo, wat al eerder is beschreven, als aanhang van je vriend heb je wel een andere positie binnen die groep. die je nu zelf op scherp hebt gezet. sommige zullen echt balen en met flink veel bier op zul je dat heus nog wel te horen gaan krijgen in een later stadium vrees ik.