dat ongerust zijn toch

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door talia, 31 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hoi allemaal,
    ok het einde van mijn zwangerschap begint te naderen maar is het nu echt normaal dat ik bij het minste krampje of ander gevoel in mijn buik bang ben dat mijn bevalling begonnen is??
    het is ons eerste kindje dus heb ik ook geen flauw idee hoe het voelt wanneer de weeën beginnen op te komen.
    ik heb het al aan de vroedvrouw gevraagd maar die zei dat het voelt als krampen in je lies en onderrug maar dat heb ik dus bijna elke avond :(
    is er iemand die me een beetje kan uitleggen wanneer ik mag beginnen met naar het ziekenhuis te rennen??? :D

    groetjes Talia
     
  2. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik denk dat het nu nog een beetje vroeg is voor weeen, maar als je je ongerust voelt moet je gewoon ff langs de vk gaan, die kan je wellicht geruststellen.

    Ik heb er (helaas) geen ervaring mee!

    Succes, liefs misspuma
     
  3. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Exacte symptomen zijn ook moeilijk aan te geven omdat het voor iedereen anders is, maar geloof me; Jij zelf weet het beste wanneer het echt is begonnen,mocht het straks zover zijn!!!
    Ik had bij mijn zoontje ook aldoor het idee van; wanneer moet je nou wel of niet bellen, maar het was echt duidelijk hoor. Toen ik vernam dat de weeen (en ik had geen sterke weeen) heel regelmatig kwamen heb ik de vk gebeld en die heeft bij mij thuis gekeken of het al echt aan het doorzetten was. En toen had ik 3 cm ontsluiting. Ze ging rustig nog weer weg, omdat het dan vaak nog wel een tijdje duurt maar ze dacht toen wel dat het ,s avonds geboren zou gaan worden.
    Tegen 12uur kreeg ik een weeen storm en heeft mijn vriend de vk gebeld en die zei; Nee ik ben nog maar anderhalf uur geleden geweest en dat kan nog niet. Maar de vk kon mij niets meer vertellen, ik zei alleen IK GA NU NAAR HET ZIEKENHUIS!! Ze hoorde de ernst in mijn stem wel, en daar aangekomen bleek ik bijna volledige ontsluiting te hebben en na anderhalf uur persen had ik mijn zoon op mijn buik liggen!!!
    Echt je verneemt het wel wanneer het voor jou zover is!!!
    Doe rustig aan en geniet nog even anders moet je straks zooo lang nog op je kleine wachten!!

    Liefs Carry
     
  4. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Meid als het begint dan weet je het echt wel! Ik had zelf geen pijn maar toch ging op een gegeven moment een knop om en ik wist dat ik naar het zh moest. en wat bleek toen ik daar aankwam had ik al ruim 7 cm ontsluiting, 5 uur later mocht ik naar huis. En je bent zeker nog niet ver genoeg voor échte weeën, tenzij je te vroeg bevalt. Dit zijn allemaal oefenweetjes, en indalingsweeën, dus wat je voelt is er wel maar het zijn geen échte weeën. Dus relax nog een paar weken ;)
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    tja, ik kan je alleen vertellen dat het al dagen rommelt bij mij, maar het echt niet doorzet, ook ik heb deze vraag bij de vk neergelegd en ook haar antwoord was,
    Geloof mij, je merkt t echt als het menens is..dus daar ga ik dan maar vanuit!
    Maar wat MissPuma ook al zegt, bij ongerustheid of niet vertrouwen de vk bellen!!

    Groetjes Sarina
     
  6. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai

    Ik wist ook niet dat ik bij de 1e zwangerschap weeen had..ik was namelijk nog maar 34 weken zwanger! Maar heb toch wel de vk gebeld en die kwam en heeft me toen getoucheerd en bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben dus ze konden het niet tegen houden meer en ben ik bevallen van een gezonde boy die nu alweer bijna 4 jaar is!! :)

    Als je het niet vertrouwd de vk bellen en tja voor de een is een wee heel veel pijn maar voor de ander voelt het weer heel anders...is per vrouw verschillend...ik zelf heb rug en been weeen gehad en dat deed me geen pijn!!

    Groetjes Paula
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ben vandaag in het ziekenhuis geweest ik begon de pijn toch niet meer echt te vertrouwen, ze hebben me daar aan de monitor gelegd maar alles leek normaal. toch moet ik morgen nog even terug gaan zodat de gyn onderzoek kan doen. onze jongen is meer dan 2 weken vooruit met zijn groei dus zou het best mogelijk kunnen zijn dat hij vroeger komt.ik laat jullie wel iets weten.

    groetjes Talia
     
  8. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Klein vraagje tussendoor, wat is toucheren?

    Liefs,
    Daphne
     
  9. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Toucheren is dat de VK met haar vingers voelt aan je baarmoedermond... daarmee kan ze bepalen of die al zacht begint te worden, dat betekend namelijk dat je het hormoon aan het aanmaken bent wat de bevalling op gang moet brengen... (oxitosine of zoiets???) Ze kan ook voelen of je al ontsluiting hebt.

    Anna
     
  10. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mijn begon het ook in mijn onder rug, dat hele zurende pijn, net of je ongesteld moest worden alleen erger :(

    En dat begon om half 3 s''ochtens en dat heb de hele dag geduurt :confused:
    En slapen kon ik ook niet mee, zo pijn deed dat.

    Ik hoop dat ik dat niet weer krijg :(

    gr.manon.
     
  11. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Bij mijn 3e liep ik ook al een paar dagen te rommelen, tegen de tijd dat het 'echt' begon, had ik meteen al 8 cm ontsluiting, was daar dus gewoon al een paar dagen mee bezig. Bij mij was iedere bevalling compleet anders, maar wist ook iedere keer instinctief wanneer het echt begon.
    Er zal heus wel eens een uitzondering zijn, maar over het algemeen kun je het beste op je eigen gevoel vertrouwen.
     
  12. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ben vandaag dus terug geweest en weer even aan de monitor gelegen nog niks aan hand dus gelukkig want kijk niet echt uit naar een vroeg geboorte je kleintje zo in een couveuse zien liggen zou me te hard raken denk ik toch;
    dus geniet ik nog maar even van de zwangerschap voor hoelang het nog duren mag

    groetjes Talia
     
  13. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Goed van je dat je er toch iets mee hebt gedaan, anders loop je zooo te wachten op ieder krampje! En fijn dat ze gelijk gehoor geven aan je oproep, want dit scheelt jou natuurlijk heel veel stress!!!
    Hopen dat de kleine man nog even op zich laat wachten en zich nu nog niet aan kondigt.
    Ik ben nu bijn 31 weken en heb het soms ook al een beetje gehad met het zwanger zijn, en roep wel eens voor de gein; laat het maar lekker komen! Maar daar meen ik natuurlijk nog niets van ;) Ik ben heel erg benieuwd naar het kleine meisje in mijn buik, maar heb het gewooon al erg gehad met het zwanger zijn. Ik heb een behoorlijk vooruitstekende buik met weinig ruimte aan de zijkanten waardoor het kindje heeeeeeel hoog ligt en mij alles qua organen behoorlijk in de verdrukking legt.
    Daarbij nu bekkeninstabiliteit en mijn ijzer daalt enorm, dus voel me gewoon niet meer zo lekker.
    Succes de laatste loodjes meid!!!

    liefs Carry
     
  14. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    moet toegeven dat er dagen bij zijn dat ik het ook heb gehad, heb zo een enorme buik die behoorlijk in de weg zit. en dan ben ik nog "ik moet alles zelf kunnen doen type" en dat is best lastig geworden als je tijdens het poetsen hulp in moet roepen. maar al bij al heb ik een heel leuke zwangerscha^p, de laatste loodjes zullen we er dan maar bij nemen he

    groetjes Talia
     

Deel Deze Pagina