Een vraagje, wij willen over een paar maanden weer voor een 2 e gaan. Maar tot welke leeftijd ongeveer zitten ze in een kinderwagen, of buggy? Wij wandelen wel is 1,5 uur bijv. Alvast bedankt
mijn dochter van 2 1/2 kan meelopen als ik even naar de super ga (paar straten) maar die kan echt geen 1 1/2 uur lopen. Ik denk een half uur max.
Mijn dochter kon ik vanaf een maand of veertien wel lopend meenemen naar de supermarkt (in volwassenentempo tien minuten lopen) en met zeventien maanden wilde ze nauwelijks meer in de buggy, maar heel lang lopen hield ze nog niet vol. Dus dan ging ze later alsnog in de buggy . Nu (21 maanden) is het net hoe haar pet staat. Ze kan heel lang lopen, maar daar moet ze wel zin in hebben. Als je echt anderhalf uur wilt wandelen moet je kindje toch wel een jaar of drie zijn denk ik eerlijk gezegd. Het is niet voor niets dat je vaak in de dierentuin of het pretpark 'grotere' kindjes in de buggy ziet!
inderdaad, Emma heeft tot 2 en 3 maanden in de wandelwagen gezeten, toen moest ze eruit omdat haar zusje kwam. Heb een paar maanden een duowagen geleend omdat boodschappen doen en e.d met een opstandige peuter wel erg lastig was en op vakantie zat ze in de buggy. Daarna hebben we een kiddyboard gekocht en als ik wel eens wil opschieten staat ze daar nog steeds op.
Is heel verschillend! De ene kan het beter lange tijd volhouden dan de ander. Maar je kunt altijd een tweede buggy aanschaffen. Of een (buik)drager, een duowagen of een plankje.
Layla is nu 2,5 en wil echt niet meer in de kinderwagen, maar langer dan een flink half uurtje en ze wil gedragen worden. 1,5 uur is erg voor volwassenen al, laat staan voor die kleine kindjes.
Milan wordt donderdag 2 en zit nog iedere dag in de wagen. Hij is met 16 maanden begonnen met lopen. Dat gaat opzich goed, maar hij is nog behoorlijk onstabiel.
Julia kan nu ongeveer 20 minuten meelopen, voordat ze het zat is. Voor lange stukken heb ik dan de wagen nog wel nodig! Ik zou zeker bij 2 kindjes onder de 2 jaar voor een duo wagen gaan, maar voor een ouder kindje misschien voor een meerijdplankje/zitje.
Ik denk hier tot 3 jaar.. Het hing ook echt van de situatie af. Als we in een dierentuin waren, dan slenterden we lekker achter de kleine aan. Maar bij een (langere) natuurwandeling pakten we toch liever de buggy, anders schiet je niks op en na 500 meter is de kleine wel verveeld met al die bomen We hebben afgelopen zomer (net 3) stukken van zo'n 2a3 kilometer met hem gewandeld. maar dan ben je wel een poosje onderweg en moet je soms entertainen (kijk, daar verderop is een leuke boom). Maar als je geen tempo wil wandelen gaat dat goed..