Ze verbied het toch ook niet? Ze wil alleen niet oppassen als ze hier naar toe gaan. Dat is toch iets anders? Ze kunnen best gaan, alleen ze past niet op. Klaar. Wat ik begreep uit eerdere post gingen voordat ze een kleintje kregen ook al naar zulke feesten, niks nieuws dus. Smoeder had er toen weinig mee te maken, nu wel want zij verleend indirect haar medewerking hieraan
Is je schoonmoeder de enige die kan oppassen? Zo ja, weet ze dat? Want dan bepaald ze in principe wat jullie wel en niet doen en dat hoort niet. Maar aan de andere kant heeft ze geen verplichting om ja te zeggen, dat is haar keuze.. Daar moet je dan ook begrip voor hebben denk ik.. Ik begrijp dat sommige mensen moeite hebben met die feesten, heb er heel veel met plezier mogen meemaken, maar heb soms ook wel getwijfeld of het allemaalwel door de beugel kon. Maar je bent er altijd zelf nog bij.. Je hoeft niet te slikken, blowen, spuiten enz.. Ik zou er geen drama van maken en een andere oplossing bedenken.. Enneh, mochten julie toch gaan.. Veel plezier he
dat heeft toch niks er mee te maken dat die moeder beslist? Ze wil niet oppassen, ze kan hun niet verbieden te gaan of een andere oppas te zoeken! nee allicht, als die moeder niet wilt en je hebt geen andere oppas dan KUN je toch gewoon niet gaan?? Je kunt die vrouw moeilijk dwingen
Van de jezusbus had ik nooit zo'n last. Ze waren niet erg opdringerig, je kon er lekker warm zitten en de lolly's waren fijn. Dat ze een beetje over het geloof aan het zeuren waren, nam ik wel voor lief Maar goed, dat is meer dan 10 jaar geleden. Laatst een filmpje op GeenStijl gezien, daar stonden ze buiten een feest op het parkeer terrein te flyeren, maar ook echt te prediken en proberen te bekeren. Alles was slecht, iedereen ging naar de hel, blablabla. Dat is erg irritant.
Haha, nou wel fijn dat je die had en hier aanwezig was Ik vind dat je wil oppassen of niet. Waar de ouders van het kind ook naar toegaan. Dat is wel hun leven. En als ze een andere oppas zoeken, gaan ze ook. Tuurlijk kan je het sm neit verbieden, maar ik zou haar echt niet snel weer vragen.
Nou, dat is een mooi initiatief. Zoals jullie vinden dat je vrij bent om naar zon feest te gaan zijn hun vrij om te evangeliseren. (Let wel niet BEKEREN!) Wel jammer dat er mee gespot wordt hier. Voor mij (en anderen hier?)grijpen zulke zaken diep in mn hart, hoop dat jullie dat begrijpen...
Dan komt het natuurlijk ook niet uit het niets. Maar wat ik me nou afvraag... zit je nou zo erg met de principes/het geloof van je schoonmoeder, waardoor jullie je kind niet naar haar kunnen brengen of vind je het moeilijk dat ze jullie kind "niet belangrijk" genoeg vindt? Ik kan me bij het laatste best iets voorstellen namelijk. Het is ook best moeilijk om te horen dat naasten iets, waar je zelf niks mee hebt, boven je meest dierbare 'bezit' stellen.
Nee dat ben ik niet met je eens. Want als niet gelovige heb je altijd de keuze om wel, of niet die bus in te stappen. Het blijft vrije wil, er wordt je niets opgedrongen. En daarbij (correct me if I'm wrong, ik weet op zich niet heel veel van het geloof) is het volgens mij de plicht van een Christen om het geloof zoveel mogelijk te 'verspreiden'. Dus dat kun jij wel respectloos naar jou toe vinden, maar die mensen handelen puur vanuit hun plicht als Christen (en laten jou daarbij de vrije keus!).
nee, maar ze respecteert het toch ook niet of wel? Zij respecteerd hun wel in het geloof, en Smoeder haar niet want zij wil iets doen wat voor hun tegen je geloof is. iedeeen moet altijd maar respect voor geloof hebben maar mense die geloven nooit voor andere..
Ben ik het niet mee eens. Sorry. Tuurlijk zullen er best mensen zijn die verspreiden en neit opdringen, maar het merendeel dringt wel op. Ik maak het vaak genoeg mee. En dat vind ik respectloos.
Juist Honeyy, helemaal mee eens! Het werkt andersom niet, wij moeten altijd maar respecteren dat mensen geloven, prima! Maar val mij er niet mee lastig!
zondige feesten??? hiih zijn jullie er wel eens geweest? hebben jullie het wel eens in het "echt" gezien? nee niet voor een snuif nee, kan je niet lezen? voor de lollies, krentenbollen en de koffie! volgens mij vinden die van de jezusbus het wel leuk, staan bij bijna ieder feest.. gaan nog vaker dan de echte die hard feestgangers!
Ik heb niet alles gelezen en misschien is het al gezegd maar je schoonmoeder heeft waarschijnlijk een bepaald beeld van die feesten. Ik denk dat omdat ze een bepaald idee heeft ergens met schrik zit om vanuit het geloof erop aangekeken te worden als er iets met jullie of 1 van jullie zou gebeuren op zo'n feest. Dat haar een schuldgevoel zou aangepraat worden omdat ze haar medewerking verleende dan door ja te zeggen om op de kleine te passen. Geloof kan rare kronkels hebben en sommige mensen zijn wat vatbaarder voor commentaar en/of berisping die zou kunnen komen.
Ik vind het raar om iemand je geloof op te 'dringen' . Mensen kiezen er zelf voor of niet. Heb het nu meerdere keren wel gezien dat ze zeer opdringerig kunnen zijn. Ik vind dat er op die manier niet respect word getoond voor een niet gelovige.