Hetzelfde gevoel had ik bij mijn oudste dochter ook. Zo klein zijn ze, en die geur die wil je het liefst opslaan en nooit meer vergeten.. Elke dag ruik ik nog eventjes aan haar mutsje die ik nog niet gewassen heb. Aan haar hoofdje waar dat unieke geur alweer bijna verdwijnt. Even was ik het vergeten hoe het was om zo'n klein hummeltje in je armen te hebben. Die voetjes en vingertjes zo klein en haar oogjes die alles observeren. Als ik haar in mijn armen heb wil ik wel 10 kinderen. Maar ik weet dat ik in de loop van de tijd het allemaal weer vergeet en er anders over denk. Mijn oudste dochter is nu bijna vier en gaat alweer naar school. Zo snel gaat de tijd en ik vond het alleen maar leuker worden. Dat hele kleine daar heb je niet zo heel veel aan zei ik altijd.. Maar nu. Zo klein en onschuldig, zo verliefd dat ik bang ben dat ik weer alles zal vergeten van haar eerste dagen. Zucht..
oh ik herken je gevoel, je wilt dat voor altijd vast houden maar het lukt gewoon niet, mijn jongste is nu 4 maanden en was zooooo klein toen ze geboren was. slechts 5 pond. en ben nu alweer vergeten hoe dat voelde, hoewel ik er wel intens van genoten heb hoor. maar het gaat veel te snel. nou ja zoals men wel eens zegt. gelukkig hebben we de foto's nog
Ooh wat herkenbaar... hier precies hetzelfde. het liefst wil ik de tijd bevriezen om dit nooit meer kwijt te raken. Ook wel gek eigenlijk, want met de tijd groeit ook de liefde voor je kind alleen nog maar meer. Maar dat hele kleine en hulpeloze is zo speciaal...
speciaal he? geniet er maar volop van!! ik zat bij mijn tweede niet zo lekker in mijn vel (understatement) dus heb die eerste weken helemaal niet zo ervaren. maar ik geniet nu achteraf van de foto's!! groot zijn ze ook leuk, maar zo klein is wel heel bijzonder!!
Ik heb ook elke zaterdag als ze weer een week ouder is dat ik zo aan die eerste dag moet denken, en wil ook steeds de tijd terug draaien omdat ik dat zo heerlijk vond... Ondanks de infuzen, katheter en hechtingen enzovoort haha Kijk ook meerdere keren per week nog alle foto's van vlak na de bevalling. Zo raar gevoel inderdaad, het gaat te snel!
Ik tel inderdaad ook steeds de dagen terug naar de bevalling. Het idee dat ik morgen was uitgerekend. Ik kon net zo goed nog zwanger zijn, heel gek idee. Net zo gek dat ze net zo goed geboren kon zijn toen ik 39 weken zwanger was vorige week. Het gaat gelukkig ook heel goed met me. Me buik is weg, mijn baarmoeder alweer op de plek, ik mocht vandaag alweer naar buiten na 4 dagen en mijn hechtingen voel ik ook nauwelijks meer net als het vloeien. Ik mag echt in mijn handjes klappen maar het voelt ook zo raar, zo snel..
Heel herkenbaar! Het is ook zo speciaal, en jammer dat je achteraf toch dingen vergeet. Zoals je zegt, die geur, die is er slechts in het begin, zo jammer dat je zoiets niet kan vasthouden, om later opnieuw te ruiken! Het enige wat we kunnen doen, is genieten, genieten, genieten!