Dag allemaal, Vraagje: mijn dreumes van anderhalf wordt 's nachts nog regelmatig wakker. Valt soms zelf weer in slaap, moet ook soms even geknuffeld worden. Wanneer we hem dan weer in bed leggen zijn er vaak weer tranen, maar over het algemeen is hij dan na een minuut of twee wel rustig. Het troosten heeft wat meer voeten in aarde, je bent dan wel een kwartiertje zoet. Net funest voor je eigen REM-slaap. Geen vreselijk drama, maar een klein hulpmiddel zodat hij wat vaker zichzelf gerust kan stellen is best welkom... Een vriendin van me had het over een diaprojector die licht op het plafond projecteerd, begeleid door een muziekje. Klonk ideaal. Wat is jullie ervaring? Is dit iets om nog mee te starten bij een kindje van bijna 18 maanden? Hebben jullie er zelf ook een, zoja welke en bevalt deze? Bij het zoeken op internet vond ik commentaren over: een zoemend motortje, te harde muziek, batterijen die heel snel leeg zijn, te zwak licht om het plafond te bereiken. Alecto heeft er een die op netstroom is aangesloten en lijkt me ook een mooi ding. Nu bij de kijkshop voor 40 euro. Is dat wat? Kijkshop.nl - Alecto Diaprojector BC-120 Intertoys verkoopt er eentje van Chicco, 30 euro 551454 Chicco Projector Sterrenhemel Mijn vriendin had er een van Vtech, 20 euro. VTech Teddy Projector Blauw Ik voel het meest voor de eerste (maar dus ook de duurste...). Wil natuurlijk geen miskoop. Wat denken jullie er van? Mijn zoontje is gewend om met een rood nachtlampje te slapen (spoky van Ikea), en voorheen deed ik altijd een muziekje voor hem aan (lovely baby van raymond lap: tip!), maar zijn cd speler is nu stuk en hij kan natuurlijk sowieso niet zelf een cd-tje aanzetten als hij 's nachts wakker wordt. Goed. Een heel verhaal. Vast bedankt voor de reacties!! Groetjes Ster!
Mijn dochter is bijna 4 en nog moet iedere avond dat ding aan! Ik heb er een van fisherprice. :: Sterrendroom :: Uw geboortelijst en gratis baby website met fotoboek on line bij Geboortelijst.nl :: Zoek een winkel om uw lijst te leggen!
Ik heb die van chicco sterrenhemel.... Ik moet zeggen dat ik het nog niet gebruik omdat ik niet weet of het al geschikt is (mn dochter is 8 weken en ik wil haar niet overprikkelen)... De muziek wisselt, korte verschillende deuntjes en ik vind zelf niet alle liedes mooi maar zijn wel rustige melodietjes. Het geluid kan je helaas niet harder of zachter zetten, verder is het een nachrlamp met wisselende kleuren en je hebt dan nog de sterren op het plafond. Je kan ervoor kiezen om alleen lamp met sterren aante doen, sterren met lamp ( weet ik eigenlijk niet meer zeker) alleen muziek of muziek met licht. Omdat mijn kleine meid niet goed wil slapen wil ik proberen om de muziek aan te doenmaar zijndat niet teveel prikkels voor zOn kleine meid? Ik ben trouwens wel erg blij met mn lamphaha en ik hoop dat il het snel kan gebruiken anders zet ik het wel in mijn kamer ik vind de sterren erg mooi vandaar dat ik deze gekozen heb 
Wij hebben er een die je 5 /10 of 15 min op enkel muziek of muziek en projector kan zetten. Heeft 3 schijfjes die in de projector kunnen kost 20 euro . Is het merk smoby cotoons 0-36 maand
Mijn zoontje vind die supper. Zit altijd eerst te kraaie en brabele ernaar en als het stil is dan heeft het geholpe xp
Dank jullie wel voor alle reacties! Ik duik het internet weer even op om jullie aankopen op te snorren. Die sterrendroom van fisherprice is niet meer te koop volgens mij, heb daar gister al het een en ander over gelezen maar kon er geen een meer vinden in een webshop. @mama alex en Sandraske: Van smoby cotons heb ik nog nooit gehoord, goeie tip! Ook niet duur, dus gaat zeker mee in de overweging! @kipjetok: dus jouw dochter is er nog steeds zo gek van? Dat klinkt geruststellend wat de miskoop-omdat-te-oud zorg betreft! Steeds meer overtuigd dat ik er dan toch wel eentje wil. Rest de vraag: welke....!! @maggie100: je kunt overdag eens uitproberen hoe je dochter er op reageert. Je merkt dan snel genoeg of ze er rustig van wordt of dat ze het nog een beetje eng vindt. Wat ik al schreef: ik heb voor mijn zoon heel veel cd-tjes gespeeld voor het slapengaan van Raymond Lap, hele rustgevende tingeltjes. Voor kleine babytjes zeer geschikt http://webshop.rglmusic.com/N_frame.html?http://webshop.rglmusic.com/N_home.html Ik ga verder snuffelen.... en denk dat ik morgen in mijn pauze even langs de kijkshop fiets.... Nog iemand anders ervaringen/suggesties? Ervaringen met die electo? Kunnen ze trouwens allemaal gemakkelijk aan een ledikantje worden bevestigd? groet Ster
Ik heb die van Vtech (Hello kitty variant). Mijn dochtertje vond het eerst niks aan, maar sinds een paar weken vind ze het helemaal leuk en valt ze ervan in slaap. Vond het eerst dus zonde van het geld, maar ben er nu wel blij mee Is trouwens makkelijk te bevestigen en af te halen.
Wij hebben voor onze dochter die van alecto gekregen. Echt een super ding. Er zit dus ook een stand op dat als dochterlief geluid maakt dat ding dus uit zijn eigen aan gaat! Verder kan je dus zelf instellen hoelang hij aan blijft. Ik ben er echt helemaal weg van voor onze dochter!
Ja precies, dat spreekt mij er ook van aan, dat je de instellingen zo goed kunt afstemmen. Kun je het ding aan het ledikant bevestigen (zodat ze hem zelf aan kan zetten)? Hoe oud is jouw dochter? Of is het niet nodig om hem zelf aan te kunnen zetten, aangezien hij bij geluid vanzelf aan kan gaan?
Nog ter afsluiting de conclusies van mijn zoektocht... Voor mijn kleine man van anderhalf toch geen projector meer gekocht. Het waren toch of apparaten die hij zelf kan bedienen en die niet veel instellingen hebben, of een apparaat met meer opties maar dan niet eentje die hij zelf kan bedienen. Voor een eventueel broertje of zusje hou ik zeker die alecto in mijn achterhoofd, maar dan wel voor een jongere leeftijd (vanaf een maand of twee oud). Volgens mij is de projector van de Aldi ook die van Alecto geweest. Als tussenoplossing heb ik het kastje van zijn 'oude' tiny-love mobiel ( Tiny Love Nature's serenade mobile muziek mobiel : aanrader voor boven de box van een baby: uuuuren kraai-plezier!) aan zijn ledikant gedraaid, zodat hij die eventueel even aan kan zetten wanneer hij wakker wordt. Tot nu toe (een weekje nu) heeft hij daar nog maar weinig mee gedaan. Iedereen bedankt voor het meedenken! Liefs, Ster