Dat was het dan..maar wat ben ik trots

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door siriel, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    dirksmama, ik denk ook dat de man van daph85 vooral moet wennen aan het lange voeden, het is toch iets heel moois en natuurlijks.
    Ik heb mijn 2 andere kids nooit de borst gegeven, ik was net 20 en hoorde om me heen alleen maar negatieve dingen over borstvoeding. Dus het werd de fles. Nu zijn we jaren verder, en een nieuwe gelukkige relatie.
    Toen mijn man en ik met 9 weken bij de verloskundige zaten voor de intake, werd mij gevraagd borst of flesvoeding, en ik zei zonder na te denken eh fles.
    Toen zei mijn man, waarom niet de borst, lijkt me zoiets moois als je je eigen kindje voed, dus zijn wij ons samen gaan inlezen en heeft mijn man mij echt enthousiast gemaakt :) Lief toch? Ik ben hem zo dankbaar daarvoor!
    Misschien is de man van daph85 straks wel helemaal om als hij ziet hoe mooi het is!:)

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    gefeliciteerd! en wees idd maar trots op jezelf.. je hebt het toch maar mooi gedaan :)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach ik vond heel lang geleden zes weken borstvoeding al onvoorstelbaar lang...en ik heb het uiteindelijk toch jarenlang gegeven. Zonder geitenwollensokken trouwens. Ik ben meer van de korte rokjes.

4. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik heb nu eerlijk gezegd een beeld van korte rokjes met geitenwollensokken onder. :D

Proficiat Siriel, als ik het zo lees is het zeker in jou geval een hele prestatie. Jammer dat het voor jou zo verdrietig voelt, maar je mag in ieder geval trots zijn op jezelf. Ook fijn dat je man altijd zo'n steun is geweest, heeft het vast allemaal toch net iets makkelijker gemaakt. :)

daph85, je man zal toch ook wel snappen dat je niet verandert omdat je toevallig langer borstvoeding geeft? Als je een doorgeslagen type bent die der kindjes daar ook nog in meesleurt zal hij het toch niet kunnen voorkomen door je fulltime te laten kolven na 6 maanden. ;)

Eerlijk is eerlijk, zou mijn ventje mogen lullen wat hij wilde, dan zorgde hij maar dat hij telkens een andere kant opkeek als ik aan het voeden was en hij er problemen mee zou hebben. Ik zou mijn kindje de allerbeste melkjes niet ontzeggen omdat ik een man heb met een beetje een rare gedachten kronkel. Voor de rest lief of niet. ;)

Ik heb overigens 1 paar wollen sokken, maar volgens mij niet van een geit. :D

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier is het andersom! Wel een geit, maar van geitenhaar een sok breien, da's knap lastig!:D

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach; ik dacht eerst ook dat 6 maanden lang was.
    En het klopt dat je je van sommige dingen geen voorstelling kunt maken als je er geen weet van hebt.

Maar da's wat anders dan kwetsende botte opmerkingen maken over langvoedsters en langvoeden. Dat raakt mij wel ja. Dat ik een geitenwollensok genoemd wordt, boeit me niet, maar zeggen dat ik mijn kind ergens in "meesleur" dat heeft wel een heel negatieve wanklank, daar heb ik geen woorden voor. Ja; heb ze wel, maar ik slik ze wel in.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat voelt idd niet leuk, juist omdat je je kind het beste wilt geven.

Overigens had mijn man vast ook niet enthousiast gereageerd als ik 2 jaar geleden had gezegd dat ik minimaal 2 jaar wilde voeden.
    Dat had ik toen zelf ook niet bedacht, had in elk geval een streven van 6 maanden en dacht rond die tijd nog met 1 jaar te stoppen.
    Mijn man heeft het eerste jaar wel eens gevraagd wanneer ik wilde stoppen. Maar begreep ook dat het belangrijk was voor onze dochter en zo rond het jaar was hij er zo in mee gegroeit dat hij het prima vond dat we het aan haar over lieten.
    Stiekum vond ie t wel makkelijk denk ik, was de enige manier ook waarop ze zich s nacht liet troosten.
    Overigens had ie op zulke momenten zelf ook wel een paar borsten gewild, hij voelde zich soms wat machteloos.
    Straks bij de 2e vermoed ik dat hij er niet meer naar vraagt en gewoon ziet hoe het loopt.
    Overigens zou ik nooit gestopt zijn omdat hij het wilde. Zeker niet als het iets is wat in het belang is van onze dochter.
    Hier merkte ik gewoon erg dat het kwam doordat hij het niet gewend was vanuit z'n omgeving en als ik soms wat klaagde zei hij dat ik dan maar moest stoppen maar dat wil je dan juist niet horen.
    Maar toen ik hoorde dat hij fel tegen z'n collega's in ging als die wat ten nadele zeiden over borstvoeding (waar ze al niet over praten he ;)), kon ik het beter relativeren. Mannen zitten toch wat anders in elkaar als vrouwen.

Hier geen wollen sokken en geen geit haha.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Iedereen bedankt voor de leuke reacties :) Ik lees dat er zelfs moeders zijn die 2 jaar voeden.. Wat een prestatie! Daar mag je echt trots op zijn:D

Deel Deze Pagina