Dat was het dan!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sukke, Sep 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Na 8 maanden, 3 weken en 3 dagen!

Wat een heerlijkheid was het zelf voeden van mijn mannetje!
    De eerste weken mijn man zijn hand heel vaak tot moes verpulverd tijdens het aanhappen maar dat is het enige iniemienie minpuntje wat er aan zat. Ik heb nergens last van gehad, geen tepelhoedjes, geen kloven, geen borstontsteking! Het was alleen maar genieten!

Onze wens om snel een tweede kindje te krijgen deed mij naar lang twijfelen besluiten om af te gaan bouwen. En daar heb ik wat tranen om gelaten. Aangezien we de MMM in zullen gaan mocht er op dat moment geen bv meer in het spel zijn van onze gyn.

Nu dus een cyclus afwachten en anders 19 okt naar de gyn.

Maar toch vind ik het zo moeilijk! Nou scheelt het dat er nog een voorraad in de vriezer ligt en hij zolang de voorraad strekt nog dagelijks 2 borstvoedingen uit de fles krijgt.

Nooit meer mijn mannetje dat lekker warm bij me komt liggen, met zijn gulzige grote ogen mijn borst uit mijn shirt kijkt, deze met zijn beide kleine handjes vast pakt en gulzig maar rustig zijn mooie kleine mondje om mijn tepel zet en heerlijk begint te drinken. Al drinkend aait hij mijn borst en met zijn grote, soms slaperige, oogjes kijkt hij mij aan alsof hij zeggen wil, "Hmmm, lekker Mama!" Na afloop zo'n lekkere melksik aan zijn kindje, op zijn rug, armpjes langs zijn lijfje, even lekker uitbuiken en dan de mooiste voldane glimlach! "Dank je wel, Mama!"

:(*snik*:(

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Och meis, wat moeilijk zeg!

Ik kan me er niks bij voorstellen hoe zoiets moet voelen, die tweestrijd!

Er zijn hier op het forum wel meer meiden die om die reden gestopt zijn met de bv. Helaas is het geen garantie dat je cyclus daarna wel snel op gang komt. Maar als je aan de hormonen moet, dan wil je ook geen bv meer geven.

Je hebt een mooie tijd gevoed, daar mag je trots op zijn!

3. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dank je wel. Lief berichtje!

Ik vermoed ook niet dat mijn cyclus uit zichzelf weer op gang komt. Ik had namelijk al geen cyclus toen ik in 2009 met de pil stopte en heb die nooit gehad. Toen idd aan de clomid.
    De gyn wil nu alleen toch eerst afwachten maar naar mijn idee is dat tegen beter weten in. Anyway, een tweede kindje krijgt ook bv en dan zolang hij/zij wil! :)

4. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dat moet uiteraard "kinnetje" zijn. (weet niet eens of dat goed NL is, maar goed!)

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Goed gedaan meid!
    En nu maar hopen op een tweede wondertje.
    Ik ken het verdrietige gevoel...dat had ik ook toen ik stopte.
    Wordt wel minder. liefs

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wat moet dat een dubbel gevoel geven en een moeilijke beslissing!
    Maar je mag er trots op zijn dat hij al die maanden heerlijk bij je hebt mogen drinken!!

7. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dank jullie wel! Was idd een lastige keus!
    Gelukkig deed zoonlief vanmorgen niet "moeilijk" toen hij geen borst kreeg! Maakte het voor mij ook een stuk makkelijker.
    Heb hem alleen ook niet bij me in bed genomen en gezorgd dat ik een shirtje aan had toen ik naar hem toe ging.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

sterkte! en suc6 met een volgend wondertje die dan weer heerlijk bij je kan drinken!!!

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik ken 't gevoel! Ik ben aan het afbouwen maar ik weet nu al dat ik het zo zal missen, hoewel ik 100% achter mijn keuze sta om te stoppen.
    Hier komt er dan wel geen tweede meer maar is het een natuurlijk proces geweest, Dennis heeft geen zin meer om aan de borst te drinken, hij drinkt nog maar een enkele keer lekker bij me en dat zijn dan ook de momenten waar ik enorm van geniet. Ik hoop nog een tijdje 1 à 2 voedingen per dag te kunnen blijven geven, maar zo niet, ook goed.
    Sterkte de komende tijd!

10. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Moeilijk he? Ik heb bij de oudste om dezelfde reden moeten stoppen met de BV, heb dan ook huilend afscheid er van genomen.
    Het moeilijkste vond ik dat je de BV op geeft voor iets waarvan je geen zekerheid hebt of het er voor terug komt.
    Ik heb alleen een hele periode wel in de mmm gezeten met Fm en echo's maar zonder hormoon stimulatie. Toen het tijd werd om daar toch mee te beginnen moest ik idd stoppen.
    je hebt het goed gedaan meid, die 8 maand pakt niemand je meer af. Succes in de MMM!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga het nu toch maar eens vragen hoor; wat betekent mmm?

12. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    medische malle molen;)

13. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    @Pcootje: Ja, idd rot. Ik vond het vooral zo dubbel dat je moet kiezen tussen 2 "slechte" dingen zeg maar. Je wilt het beste voor je kindje dus geef je bv als je daarmee doorgaat komt er alleen (nog) geen 2e.
    Ga je voor de 2e MOET je echter stoppen met de bv!

Maar ach, de knoop is al door gehakt en ik heb er nu vrede mee.

14. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    moeilijk hoor sterkte. je hebt het mooi omschreven

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt terugkijken op een mooie tijd en je mag er trots op zijn dat je mooie mannetje zo lekker lang heeft kunnen drinken.

Succes voor de toekomst!

16. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Dank jullie wel!

Share This Page