Hier lees je nu ook wat ik je al eerder had gezegd, je kan beter naar DD gaan ipv Geertgen...!! Maar we hebben het er nog wel verder over via de App. Xxx...!!
@ Maartje,ja dat kan ik idd ook doen rechtstreeks via ZH. Was toevallig dat mijn vriend zei,bel de huisarts op. @Pearll,ik heb op vanalles moeten prikken,het totaalplaatje duurde 2 maanden,dus AMH kan ik misschien al eerder opvragen. Ze zei ook zo veel aan de telefoon gister,dus ik wist ff niet wat ik allemaal moest vragen. En ik ga toch voor Dusseldorf als ik dat zo allemaal hoor. @Natasja,ja klopt,maar dacht dat Geertgen ook net zo goed was. Qua afstand is het niet echt een verschil voor mij dus... Had wel al een reactie terug van Geertgen. We appen wel En alweer bedankt allemaal,xxx
Hoi dames, Ik zit net op de site van Dusseldorf te kijken en lees het volgende: De behandeling met donor eicellen is in tegenstelling met de behandeling met donor sperma in Duitsland niet toegestaan. Betekent dit nou dat ze geen eiceldonatie mogen doen daar ? Of lees ik nu fout? Xx
Je mag daar niet de eiceldonatie poging doen, verboden bij wet... Dacht ik?? Maar ze werken wel samen met een Spaanse kliniek.
@ Maartje,sorry voor de late reactie, ik had 2 hele drukke dagen op mijn werk en via de telefoon is lastig reageren. Even een update,van Dusseldorf nog geen antwoord op mijn mail. Van Geertgen wel reactie en die zeggen dat ik moet bellen voor een afspraak. Ik had gevraagd of ze niet al een beetje konden oordelen over mijn situatie,want als zij ook zeggen dat ze niks kunnen ivm mijn hoge FSH waarde dan hoef ik ook geen afspraak te maken. Maar dat konden ze niet zeggen via de mail. Maar ik vraag me nu af wat ik moet doen: een afspraak bij Geertgen maken of wachten op Dusseldorf... Verder is mijn menstruatie gisteren weer begonnen,dus ga morgen bloedprikken voor de FSH. Ik zit nu op dag 42 en de vorige keer 57,dus toch weer iets korter. Mijn vriend zegt vraag toch voor die echo's enz. Maar ze zeiden me vorige week dat het geen zin had. Maar ik wil zelf ook gewoon weer even laten checken. Nu heb ik wel nog een recept voor Clomid liggen,maar kreeg de dokter niet te pakken. Lekker handig allemaal. Dus ik ga het denk ik maar halen en dan zou ik morgen ermee kunnen starten. Probeer morgen toch de arts te pakken te krijgen. Wat zouden jullie doen? Xx Ilona
Hoi Ilona81, Ik zou met het Geertgen en met Düsseldorf allebei een intakegesprek houden. En dan kijken wie je het meeste aanspreekt. Düsseldorf zou ik trouwens bellen, dan kun je meteen de afspraak maken met een van de nederlandse assistentes (0049-2119019718). Bel zo vroeg mogelijk, want dan heb je de kans dat ze nog niet in gesprek zijn. Anders is de herhaalknop je vriend. Succes!
@ Damar,dankjewel daar zat ik zelf ook al aan te denken. Eerst morgen eens vragen of ze me toch nog een ronde willen volgen met echo's. Wordt vervolgd...
Wij zijn van augustus 2012 in behandeling in dusseldorf, maar het heeft voor ons niet mogen baten. AMH 0.24, DHEA genomen, maar geen exra eicellen, en dusver ook geen bevruchtingen. Wij gaan ons nu verder verdiepen in het ECD traject, maar in duitsland doen ze dat niet, is verboden en in NL moet je zelf een donor aanbrengen. In Belgie, heb je een wachtlijst van een paar jaar, tenzij je ook hier een donor aanbrengt, dan ben je binnen een jaar aan de beurt (Geertgen staat ook nog bij ons de lijst om te bellen, trouwens..) Wij gaan eens kijken in spanje, griekenland en istanbul om de opties te bekijken. Heel veel suc6 !
Hier de beloofde update. Gisterochtend weer gaan prikken en toch gestart met Clomid 50. Heb een afspraak gemaakt voor donderdag bij de arts. Dan kan ik haar nog wat dingen vragen en ook even laten kijken dmv een echo. Maandag ga ik Geertgen en Dusseldorf bellen voor een afspraak. Mijn vriend zei al dat ik 100 mg Clomid moest pakken,2 tabletten dus. Maar ik heb gewoon 50 mg gepakt,ga dat niet op eigen houtje verhogen. @Damar,als ik dat nr. bel,krijg ik dan meteen een Nederlands sprekende assistente aan de lijn? @Natasja,ik hou je wel op de hoogte via de app. @Jolanda,wat erg dat het niet gelukt is. Jij ook veel succes verder. Ik wil eerst eens kijken of ze in DD of Geertgen nog wat met mijn eigen eitjes kunnen als ik die nog heb. Hoe zien ze dat eigenlijk? Weet iemand van jullie dat? Mocht ik nu echt over moeten gaan op eiceldonatie dan heb ik eventueel ook al een donor uit onverwachte hoek. Dus dat is wel heel fijn. Maar dit is nog niet zeker. Ik denk dat ik ook liever zelf voor een donor zorg dat dat het een anonieme donor wordt. Of je moet al in contact komen met die mensen,want volgens mij kom je elkaar toch tegen dan. Maar zo ver ben ik nog niet... Iedereen succes verder...
Hoi, als je Düsseldorf belt krijg je Irma, Carolien of Claudia aan de lijn, of de vierde assistente waarvan ik de naam vergeten ben (dr. S begint steeds meer op een orthodontist te lijken ). Ze kunnen bij de uitgangsecho zien hoeveel follikels er "klaarliggen" waarin een eicelletje kan rijpen. Dit aantal wordt niet meer tijdens de poging. Je zou bij je huidige ziekenhuis kunnen vragen hoeveel er eigenlijk bij jou klaarliggen dit geeft denk ik al een indicatie voor de opbrengst bij een IVF-poging.
@ Damar,dankjewel weer voor je bericht. Haha,hoezo is Dr. S. net een orthodontist dan? I.v.m. de vele assistentes? Ik ga morgenvroeg meteen bellen,moet al om 7 uur beginnen met werken,dus ben er vroeg bij dan. De verpleegkundige zei dat een uitgangsecho alleen wordt gemaakt bij mensen die hormonen spuiten of waarvan de arts zo'n echo wil. Ik krijg gewoon een inwendige echo. Ik had de vorige keer 2 follikels,de ene is gestopt met groeien en de 1e keer had ik maar 1 follikel. Dus dat is eigenlijk al te weinig dan,maar daar zeiden ze helemaal niks over. Het ging ze meer om de grootte en of het zou gaan springen. Ik snap er niks van. Hoop dat Dusseldorf en/of Geertgen me meer duidelijkheid kunnen geven. XX
Absoluut kiezen voor Dusseldorf! Is misschien een beetje raar dat ik dat zeg omdat wij nu nog onder behandeling zijn bij het Geertgen, maar voor een behandeling als de jouwe zou ik écht naar DD gaan!
Ja, i.v.m. de vele assistentes. Gelukkig heeft hij wel nog steeds maar één stoel... Toen ik in mei 2009 in DD kwam was er maar één assistente, Irma (is altijd heel lief..). En toen ik vorig jaar in december er was werd de vierde assistente ingewerkt. Maar nu hadden ze een nieuw probleem: gebrek aan ruimte . In 2009 stond ook nog gewoon het 06-nummer van dr. S. op de website om te bellen i.v.m. imsi. Ik wist niet eens dat hij Nederlands was en begon dus in mijn beste Duits. Is het nu gelukt met je afspraak? En waarom willen ze niet verder met IUI of IVF? Alleen vanwege de hoge FSH? Er is blijkbaar wel elke maand een follikel met een eitje. Hebben ze dat gezegd/uitgelegd? Misschien kun je dat nog eens navragen. Heb je wel een regelmatige cyclus?
@Shadixxx,dankjewel voor je advies en ik ga zeker naar DD. Maar heb vandaag ook een afspraak bij Geertgen gemaakt. Misschien kunnen zij me al iets vertellen over de eiceldonatie en kunnen ze in DD meer met mijn probleem doen. @Damar,zijn die assistentes allemaal Nederlands of spreken ze Nederlands? Ik kreeg niemand te pakken daar,dus morgen weer proberen. Heb wel een afspraak bij Geertgen gemaakt. Ze zeggen dat het niet kan door die hoge waarde,want die was echt heel hoog. Eerst zeggen ze hoog,dan aan de hoge kant,niet echt duidelijk dus. Maar ik had eerst iets van rond de 100 en de keer erna iets in de 60 en het moet rond de 10 zijn. Onder de 40 kan allemaal nog zei ze. Ook heb ik in die 2 rondes geen eisprong gehad. Ik weet niet of er een eitje is,wel een follikel ja. Ze hebben daar verder niks over uitgelegd. Mijn cyclus is niet echt regelmatig,daarom ben ik ook naar de huisarts gegaan in augustus. Ik had toen een cyclus van 68 en erna weer ene van 35 of 41 en de keer erna weer 70. Na de Clomid 57 en daarna met Clomid 41. Dus ze worden wel weer korter. Eerst zat ik na het stoppen met de pil altijd rond de 35/42. Toen ik de pil slikte gewoon 28 dagen. Ik heb donderdag een afspraak bij de arts,dus zet al mijn vragen op papier. Ook vraag ik dan weer om een echo.
Hoi Ilona, Als je vanwege je werk geen tijd hebt om het lang te proberen, kun je ook het formulier invullen en vragen of ze je op je nulzes terugbellen. Ik zag dat de twee dames van het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/420192-vraagjes-over-dusseldorf.html waren teruggebeld en een afspraak midden juni te maken. Wat betreft de POF misschien kun je je aansluiten bij http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/333854-poffertjes-pannenkoeken-united-pof-vervroegde-overgang-lage-eicelreserve.html. Zij hebben hetzelfde doorgemaakt als jij en weten er wat meer van. Misschien kunnen zij nog antwoord geven op bepaalde vragen.
Hoi Damar, Alweer bedankt Ik had een mail terug waarin stond dat ik kon bellen voor een afspraak. Dat had ik dus al geprobeerd,haha. Ik probeer nog wel eens te bellen hoor... Ik heb idd al in dat POF onderdeel gelezen en zal daar eens gaan vragen,dankje. Even een update weer. Vandaag beetje rare situatie in zh gehad. Omdat ik toch gevolgd wilde worden in ronde 3 ben ik vandaag voor de FM gegaan,het was dag 9 vandaag. Ook krijg ik de uitslag van mijn FSH waarde en die was nu 60. Dat is weer wat lager,maar nog veel te hoog. Mijn arts adviseerde me naar Genk te gaan. Ik vertelde dat ik een afspraak had gemaakt bij Geertgen. Nu zat er weer een follikel maar die was nu nog te klein. Ze zag ook een puntje wat volgens haar een cyste kon zijn. Dus moest ik meteen gaan bloedprikken en gaf ze me zo'n blaadje mee waarop ze iets had aangekruist. Ze had er ook nog CITO boven geschreven... Kom ik bij die dame van het prikken en die zegt: enne leuk? Dus ik zo: nou niet echt want er is altijd wel wat. Dus ik vertelde van die eventuele cyste en dat ik daarom moest prikken. Zegt ze maar dat wat is aangekruist is een hormoon... Iets met H en nog wat... Weet iemand hier iets over? De arts zei iig dat als ik niks hoorde vandaag het goed was en ze heeft niet gebeld. Heb wel de verpleegkundige gemaild met dit verhaal en anders bel ik morgen even. Maandag heb ik weer een FM. Dus maak me nu weer een beetje druk over die eventuele cyste en vraag me af of ze wel het juiste heeft aangekruist. xx
CITO sneller aan de beurt met bloedprikken en je hebt binnen 2 uur meestal(hier wel tenminste) al de uitslag van het bloed ik denk dat het dan je LH moet zijn geweest wat aangekruist is.. aan je LH waarde kunnen ze zien wanneer de follikel ongeveer gaat springen.. als je dus een hoge LH hebt zal het niet lang duren totdat ie springt ik denk dat dit was ivm met je follikel die er zat en eventuele cyste die er te zien was??
@wishfullthinking,dankjewel voor je bericht. Ja,het brengt mij weer aan het twijfelen. Ze heeft niet gebeld,dus dan zal het goed zijn. Maar ik denk toch dat ik even opbel en informeer. Maar krijg maar eens iemand te pakken... Ik weet nu idd wat CITO is,weer wat geleerd Volgens mij was het niet LH,maar iets anders en idd dat HCG is echt heel wat anders. Het kwam door die vrouw van het prikken,want die deed alsof het iets leuks was. Dus ik begon weer te twijfelen. Ik zou wel willen weten wat je moet prikken om te kijken of het een cyste is...