Hoi hoi,ik ben hier nieuw en hoop zo dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag! Mijn zoontje (12 wkn) heeft altijd regelmatig uit de fles gedronken. Totdat we een week op vakantie zijn geweest, toen heeft hij alleen uit de borst gedronken. En toen we thuis kwamen leek het net alsof hij niet meer wist wat die fles in zijn mond deed. Het rare is dat hij wel zuigt, maar vervolgens de melk gewoon uit zijn mond laat lopen. Hij slikt niet. Vers gekolfde melk, bevroren melk, melk uit de koelkast, warme melk, koude melk, lauwe melk, het maakt allemaal niets uit. Of papa het nou geeft of ik, maakt ook niet uit. Met zijn rug naar mij toe, in borstvoedingshouding, lopend, zittend, stil, met een liedje of kletsen, het maakt totaal geen verschil. We proberen het nu dik een week, maar niets helpt. Hij spuugt alles wat hij uit de fles zuigt vrolijk weer uit. We gebruiken de Calma speen van Medela, ik heb geen andere speen geprobeerd, maar vraag me af of dat het probleem is omdat hij wel gewoon zuigt en zijn mond open doet om de speen binnen te laten. Over 2 weken moet ik gaan werken en ik zou het wel fijn vinden als hij de melk tegen die tijd gewoon doorslikt. Iemand nog tips?
Hier beetje zelfde probleem, alleen slikt mn zoon wel door als hij wat binnen krijgt! Hij zuigt alleen heel weinig eraan, alleen beetje kauwen. Ook na de vakantie is hij dat gaan doen. Je hebt al de hele trucendoos uitgeprobeerd, alleen geen andere fles en speen. Zou ik toch nog even gaan proberen! Mijn zoontje dronk altijd goed uit de avent fles, maar nu dus niet meer en vorige week een goedkope etos speen op mn kolf flesje gezet, en nu weigert hij tenminste niet meer dat de speen in zn mond komt en zuigt er af en toe aan. Niet bemoedigend: hier duurt dit gedoe nu al dik 3 weken en het is voor de oppas echt overleven met hem als ik aan het werk ben, en meestal gaan ze 1 keer met hem naar mn werk toe zodat ik live kan voeden. Ik hoop dat een andere speen voor jou de oplossing is! En als je het zat word, en hij ook, stop even een paar dagen! Geduld is altijd nog het beste!
Ik zou verwachten dat als er melk in zijn mond zit, hij dat gewoon doorslikt, als het uit de borst komt slikt hij het ook gewoon door. Volgens mij smaakt het hetzelfde... Ik hoop dat hij ergens een slikknopje heeft wat ik alleen maar af en toe in hoef te drukken , maar ik ga inderdaad toch maar eens andere spenen proberen, er zijn er alleen zoveel, waar begin je...
Nou, je hebt de calma speen zeg je, dus heb je ook medela flesjes. Daar past dus de goedkope etos speen op die ik heb. Kun je eerst eens proberen! Je kunt tijdens het drinken ook nog over zn keel strijken. Doen wij op het werk ook bij mensen die niet slikken (werk met dementerenden) wie weet werkt het bij jouw zoontje ook!