Jemig heb vandaag gebeld met de vk en had gedacht met 9 weken wel te mogen komen. De dame die ik ana de lijn had vertelde dat ze me pas wilde zien in week 12, omdat dan schijnbaar alles het beste te zien is op de echo... voor mijn gevoel duurt het nog zo lang! Lees zo vaak hier op het forum dat andere forumlezeressen al mogen komen rond week 8 a 9 (die ook GEEN medische voorgeschiedenis hebbe) ik heb namelijk een raar gevoel..Heb de gehel dag eigenlijk een soort van ongesteldheid gevoel...Ik ben er gewoon niet zeker over...(tja wie niet ) Of zou ik de vk bellen morgen om te vragen of het echt echt echt niet eerder mag? pfffffffff
Wij hadden m ook pas met 11 weken en 4 dagen hoor. En je krijgt alleen eerder n echo als er een medische indicatie voor is. Anders niet. Geduld is n schone zaak.
(nogmaals) lang leve Belgiƫ! Bij m'n oudste zoon in de 6de week eerste echo, bij m'n jongste zoon in de 5de week eerste echo en ook bij dit jongetje in de 5de week de eerste echo gekregen.
Is heel normaal hoor. Ik had met 10 weken een intakegesprek bij de vk. Toen gingen ze nog even naar het hartje luisteren maar dat zou waarschijnlijk niet lukken zei ze. Dus wel :-D! En in de 13e week kreeg ik de termijnecho.
Ik moet vandaga en ben 8 Weken heb vandaag eerste bezoek bij de VK. en Donderdag een Termijn Echo.. Wat houd dat precies in een Termijn Echo... Krijg ik dan ook zo'n leuke foto mee die ik aan iedereen kan laten zien?
12 weken is inderdaad heel normaal, das bij mij ook zo en ik ben er juist wel blij mee want dan is de echo ook meteen mooi duidelijk
dat is ook wel zo mist...Alleen wil je het natuurlijk graag zelf zien met je eigen ogen zodat je ook weet dat het goed zit...
Ik heb al bij 9 weken een echo gehad, vanwege medische voorgeschiedenis. Ik vond het natuurlijk heel erg prettig dat we eindelijk een bevestiging kregen dat het met deze zwangerschap tot dan toe goed ging, maar voor de mooie plaatjes had ik het veel liever met 12 weken gehad! Afwachten is heel vervelend, maar je krijgt er straks iets moois voor terug!
Mijn eerste echo kreeg ik bij 10 weken en 5 dagen, en de eerste keer verloskundige met 9 weken. Kwam gewoon makkelijk uit bij hun denk ik want anders kon ik pas met 13 weken komen, nou dat vondt ik wel een beetje te lang wachten.
Heb net gebeld voor een afspraak, mag volgende week al komen nog niet voor echo, maar wel fijn de eerste afspraak. Kan ik al mijjn vragen kwijt. Misschien kun je vragen of je ook al eerder kan en de echo op de 12e week laten staan?
Eerder dan 12 weken is je termijnecho veel minder zinvol. Dan is de termijn nog nauwelijks te bepalen. Bovendien zegt het nog niet zo veel als een eerdere echo er goed uit ziet. Dan is het net beleggen: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Als je 12-weken echo er goed uitziet, heb je volop kans dat je zwangerschap goed is. Bovendien is dan je uitgerekende datum op z'n best te bepalen. Hoe moeilijk ook, gewoon geduld hebben. En troost je, na die tijd heb je nog heel veel geduld nodig!
Heey, Ik mag zelf wel eerder voor echo komen maar dat is bij mij door medische achtergrond... En wat dat menstruatiegevoel aangaat..... heb van zowel m'n huisarts als mijn gynaecoloog vernomen dat dat bandenpijn is. (gaven een hele moeilijke uitleg maar kwam erop neer dat je baarmoeder ruimte aanhet maken is om te kunnen groeien) veel liefs, Marlene
Heel simpel gezegd is je baarmoeder eerst een lange smalle elastiek, in dat lange smalle strakke elastiek gaat ineens van alles gebeuren en dat moet dus rekken en dat rekken doet dus soms wat pijn. Verder zit je baarmoeder dus met elastieken/banden vast aan het rest van je lichaam en die rekken dus ook mee. Als je dat bedenkt bij de menstruatieachtige pijn dan geeft dat misschien wat meer rust, zoals een vriendin van me zegt, pijn in haar baarmoeder en banden had ze bij alle zwangerschappen die goed gingen en niet bij degene die niet goed gingen (nu hoef je als je er geen last van hebt niet meteen in de stress te schieten natuurlijk want bij iedereen is het anders)
ik vind het ook erg lang wachten, ik heb pas met 13 weken de eerste echo, maar dat was meer omdat een eerder afspraak niet lukte omdat bij ons in het dorp ze maar twee keer in de week echo's maken. ik kon wel ergens anders terecht maar dacht we wachten wel gewoon, des te meer kunnen we zien op die echo. maar nu heb ik ook wel zoiets van jeetje wat duurt dat lang! ik word ook steeds onzekerder of het allemaal wel goed gaan, of het hartje klopt etc. dus ik zal ook blij zijn als we de 25e naar ons kleintje kunnen kijken. succes met wachten!
ik heb mijn intake en echo met 9 weken en 5 dagen gehad en vrijdag nog een echo met 18 weken en 22 jan eindelijk mn 20-weken echo
Heb vanochtend toch nog ff gebeld met de vk..ook om door te geven dat we geen combinatie test gana doen..Effin ik heb haar uitgelegd dat ik ivm de 9 maanden beurs toch wel graag voor de beurs de echo willen krijgen. Dit was gelukkig probleem, en mag nu dan dus komen op 15-12..Dan zit ik in week 11... ben dus blij dat het iets vervroegd is..Dan loop ik toch fijnder rond op de 9 mnd beurs
Tussen de 10 en 12e week is standaard. Als er medische indicatie is dan wordt er altijd eerder een echo gemaakt.. Ja, geduld is nog steeds een schone zaak....