dat werkt toch niet? weeen opwekken

Discussie in 'De bevalling' gestart door edelweiss, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Even offtopic
    Wonderolie is gewoon veilig om in te nemen;) ken diverse mensen die het regelmatig innemen voor de stoelgang. Al jaaaaren. (Ik werk in de zorg). Gewoon op advies van de HA. En die mensen zijn nog steeds in leven...
    Wonderolie is mogelijk alleen gevaarlijk als kindjes in vruchtwater poepen. Meer niet. En dat dat gebeurd door wonderolie is nog steeds niet bewezen. Dit i de enigste reden dat het afgeraden word. Voor de rest heeft alleen moeders er last van. Die loopt compleet leeg incl buikkrampen. Bepaalde onderdelen van die boom zijn giftig. NIET de wonderolie zelf. Er zijn diverse medicijnen en kruiden die je prima kan gebruiken maar wel van een giftige plant komen.... zolang je maar niet het verkeerde (giftige) deel neemt of een flinke overdosis. Hetzelfde met bijv sushi. Sushi zelf is niet giftig maar een bepaald gedeelte van de vis wel. Aardappels groeien aan een pkant afkomstig van de nachtschade. Nachtschade is gigantisch giftig. Maar we eten wel de aardappelen hiervan.....
    En zo zijn er nog vele voedingsmiddelen en andere producten die van giftige planten komen maar na bewerking veilig in genomen kunnen wordenl
    En wonderolie word niet als smeerolie gebruikt maar als ONDERDEEL van smeerolie. Als bestanddeel. Is totaal iets anders dan wonderolie. Het is dus niet zo dat als je wonderolie inneemt, je smeerolie zit te drinken.....

2. Bri

Bri Niet meer actief

Als we dan toch wikipedia als bron gebruiken: Wonderolie - Wikipedia

Het komt inderdaad van die bonen (wist ik niet, dank voor de info). Maar dat iets giftig is, zegt nog niet per se dat alles wat je daaruit wint even giftig is. Zie ook deze link: NVWA | Verontreinigingen | Ricine | Waar zit ricine in?. Daaruit haal ik deze zin: Het gif zit niet in de olie die uit de bonen geperst wordt, maar in de restanten die na het persen overblijven.
    De meeste medicijnen zijn giftig als je er teveel van neemt. Hou je je aan de aanbevolen dosis, dan is er niet zo veel aan de hand. Wonderolie (ook wel castorolie) wordt al eeuwenlang in vele landen inwendig gebruikt.

Maar goed. Dan nog zou ik de wonderolie laten staan. Het is al genant genoeg om te moeten poepen tijdens het bevallen, laat staan dat je dan nog aan de schijterij bent. En het risico dat je baby in nood komt door die darmkrampen zou ik ook liever niet nemen.

TS: sommige middelen kunnen helpen om het op gang te brengen, MITS alles er klaar voor is. ik kan me voorstellen dat je een bevalling een (paar) uur kunt bespoedigen, maar niet veel meer dan dat.
    Sperma bevat een stof die de baarmoedermond helpt rijpen. De samentrekkingen van de baarmoeder die gepaard gaan met een orgasme kunnen het begin zijn van ontsluitingsweeën. Maar dit werkt alleen als je lijf klaar is om te gaan bevallen. En het schijnt zo te zijn dat dit op gang komt door signalen die de baby afgeeft, al weet niemand precies hoe het nu eigenlijk werkt.

Voor de rest hebben ze in het zkh ook nog wel wat middelen die echt effectief zijn - en zelfs dan kan het een langdurige kwestie zijn.

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Haai!
    Gister heb ik hier alle truukjes zo'n beetje geprobeerd:
    Eerst pizza gegeten (kreeg ik de hele zwangerschap buikkramp van) daarna een stuk gaan wandelen. Daarna een ananashart gegeten (jak, zelfs in de blender niet echt smakelijk...) Vervolgens manlief aan zijn haren naar bed gesleept :p inclusief eigen orgasme. Daarna nog de borstkolf gebruikt om te kijken of tepelstimulatie zou werken. Tussendoor nog wat trapgelopen ook.
    Resultaat: nog steeds zwanger.... :D
    Mijn oordeel: laat maar lekker! Die truukjes helpen dus idd alleen maar als je er toch al klaar voor was. Echt veel sneller bevallen gaat er niet gebeuren helaas... Wonderolie heb ik overigens bij de vorige twee wel geprobeerd, maar vond ik toen zo intens smerig (ook met ranja) dat ik dit nu niet meer ga doen. Overigens zijn beide kindjes zonder gekke dingen geboren en geen meconiumhoudend vruchtwater :)
    Ik wens iedereen succes met bevallen!!
    Liefs,

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik durf het haast niet te zeggen, maar bij mij heeft het drinken van frambozenbladthee misschien wel geholpen. Ik heb het vrijdag gekocht, vrijdagavond en zaterdagochtend een kop van gedronken, toen kwamen de weeën op gang en eind van de middag is baby geboren met 39 weken.

Maar ik heb nog meer het gevoel dat het bij mij tussen mijn oren goed moest zitten om de bevallingen op gang te krijgen. Eerste kwam 2 weken te vroeg, maar wel de dag nadat ik alles had afgerond wat ik nog moest doen (waaronder afstuderen, dus de druk was hoog). De tweede kwam 9 dagen te laat, na een hele drukke periode waarin onze verbouwing vreselijk uitliep. Op de uitgerekende datum was de babykamer nog lang niet klaar, een week na D-Day stond ik nog te verven etc. En de derde kwam de dag nadat ik heel bewust alvast een beetje afscheid van het zwanger zijn had genomen, filmpje en foto's gemaakt van mijn buik, heel bewust stil had gestaan bij hoe het voelt om een kind in je buik te dragen, omdat het waarschijnlijk de laatste keer was. Ok, en nadat ik 2 koppen thee had gedronken, ja, misschien gaven die wel het laatste zetje......

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Frambozenbladthee wekt niet de bevalling op maar zorgt wel voor snelle ontsluiting en weinig bloedverlies!
    Heb het gebruikt vanaf 36wk en ben ingeleid met 41.1..
    Had wel snelle ontsluiting,snelle bevalling en weinig bloedverlies ;)

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Hier de afgelopen week regelmatig 'gezellig' geweest met manlief maar ook nog steeds zwanger. Ik denk dat de bevalling op gang komt als het kindje er klaar voor is. Moeders zijn er uiteraard altijd eerder klaar voor dan het kindje (in de meeste ongecompliceerde zwangerschappen uiteraard), dus het kan best frustrerend zijn.
    merk nu ook dat ik er wel een beetje klaar mee ben, maar je kan er zo weinig aan doen he :)

Deel Deze Pagina