Ik heb altijd zo'n zin in de kerst en oud op nieuw beetje vroeg miss maar ik zwijmel af en toe al een eind weg al ik aan een boom opzetten, en visites en etentjes denk 8) Ik zit wel ieder jaar met de verjaardag van schoonmoeder op 1e kerstdag en ik wil natuurlijk ook naar mij thuis 2e kerstdag naar mijn oma en familie, maar dat sla ik maar over ivm onze frummel. beetje veel van het goede allemaal 29dec ben ik jarig en dan oud op nieuw nog...druk druk druk! Nu vroeg ik me af hoe jullie mama's het gaan doen met een kindje van dan ongeveer 5 maanden?Te veel drukte lijkt me niet echt goed? En hoe anderen de kerstdagen en oud op nieuw gaan vieren?
Iman is van vorig jaar juli en was dus precies 5 maanden met kerst/oud op nieuw. Wij gingen andere jaren altijd uit eten op 1e kerstdag met mijn oma en de familie. Nu zijn we even op bezoek gegaan voordat de rest ging uit eten. 2e kerstdag zijn we bij mijn ouders op bezoek gegaan. Oud op nieuw heeft mijn man altijd nachtdienst (taxibedrijf) en ik ben thuis gebleven met Iman. Hier gelukkig maar kerst aan 1 kant van de familie en geen verjaardagen
onze is dan 9 maanden , Wij blijven lekker 1 dag thuis..! misschien nodigen we vrienden uit..! en 1 dag gaan we naar mijn ouders. Mijn oom en tante komen vanuit Noorwegen ( die hebben Sam nog niet gezien ) met Oud en Nieuw blijven wij ook thuis, Omdat Sam dan tenminsten in zijn veilige vetrouwen kamertje ligt.. Als hij wakker word van de knallen. Dan Nemen we hem even naar het raam. laten we het even zien.! En dan lekker knuffelen en proberen hem weer in slaap te sussen..!
ik vindt het ook zo gezellig! Vorig jaar was Yildiz 9 maandjes dus iets ouder en toen bleven we lekker thuis beide dagen maar kregen wel visite! Met oud en nieuw werd Yildiz wakker en heeft ze een half uurtje op gezeten, ze vond het wel leuk al die mensen en dat vuurwerk Nu blijven we wederom thuis en komt mijn zusje de kerstdagen en oud en nieuw moet mijn man werken. Erg saai maar ja ik ben dan druk genoeg met koffers pakken aangezien we de dag erna heerlijk 2 weken op vakantie gaan
even tussendoor, is het nou oud op nieuw of oud en nieuw? Ik vind de kerst altijd erg gezellig......voor die dagen de boom opzetten enz.....verheug mij er nu al weer op. Vind de lichtjes ook altijd erg gezellig en de vele kaarsjes hier in huis laura is dan al weer bijna 10 maandjes en we blijven gezellig thuis, we zien wel hoe het loopt! liefs es
Ik vind het ook zoooooooooooooo gezellig! Ik heb er nu al zin in! Vorige week even bij de intratuin geweest en daar zijn alle kerstspullen alweer volop te koop! Ik kreeg gelijk helemaal de kriebels en zat zelfs al kerstliedjes te zingen Vigo is in december 8 maanden. Dit jaar met kerst weten we nog niet wat we gaan doen. Waarschijnlijk vast een dagje naar oma, en dat kan mooi, want oma heeft ook een slaapkamertje voor Vigo dus hij kan daar ook lekker slapen. Met oud en nieuw blijven we dit jaar wel thuis. Ik heb nu natuurlijk nog geen flauw idee hoe Vigo zal reageren op al het vuurwerk enzo, maar ik vind het persoonlijk fijner dat we dan gewoon thuis zijn in zijn eigen vertrouwde omgeving waar ik hem denk ik het beste kan troosten (mocht dat nodig zijn)
ik vind het ook super leuk altijd toen jason net geboren was vierde we eerste kerstdag bij me schoonouders en het was niet zo super druk dus fijn voor de kleine heb er nu al heel veel zin in moet eerst alles nog opnieuw kopen want wil weer iets anders in me nieuwe huis hahaha
hahaha, viel mij ook gelijk op! Ik dacht eerst een typ fout, maar toen typte ze het nog eens! hihi Het is idd oud EN nieuw (toch?)
jaaa kerst heb er nu al zin in...wel lastig wij gaan ook naar alle 3 de opa's en oma's dus we zijn ook alle 3 de kerstdagen (incl kerstavond dan) op pad...misschien laat ik ze lekker hierheen komen Hey tweeling ik ben ook 29 december jarig, lekkere datum he...pfff ik heb er nooit geen zin in om het te vieren, ben dan altijd beetje gaar van de feestdagen ervoor....! Heb jij dat ook!?!
oke, mijn uitleg hihihii oud op nieuw is zeg maar de avond en de nacht (dus met het vuurwerk) oud en nieuw is oudjaar en nieuwjaar (dus de beide dagen) In Den Bosch zeggen we volgens mij ook Oud op Nieuw. Maar ook wel Oud en Nieuw. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn schoonfamilie (elk jaar, want mijn schoonzusje gaat elk jaar naar haar ouders op 2e kerstdag) en tweede kerstdag gaan we naar mijn ouders. Vorig jaar hebben we kerst doorgebracht in het ziekenhuis, kerstavond en groot gedeelte 1e kerstdag omdat ik er zelf lag en daarna omdat Sam er toen lag en erg ziek was. Oud op Nieuw vierden de vorig jaar thuis, en heb flink lopen janken, ik vond het allemaal zoooo erg wat er was gebeurd. En dit jaar blijven we ook thuis vanwege Sam.
Jasmijn was afgelopen kerst net twee dagen oud. Al maanden vantevoren had mijn zus aangeboden om bij ons te komen koken (dat kan ze goed en doet ze graag), omdat wij natuurlijk verder niets durfden te plannen. Ik was namelijk op eerste kerstdag uitgerekend... Het werd dus een heel bijzondere kerst. Ik kon amper zitten, maar voelde me zó rijk en bijzonder met mijn eigen kerstkindje in mijn armen... Ongelooflijk dat het over twee maanden alweer kerst is en die pasgeboren hummel van toen dan alweer 1 jaar oud is! Ik word er bijna weemoedig van...
Ik heb er ook al zin in hoor! Ben nu al bezig met een doosje voor de foto's van de eerste kerst van ons kindje.... Ons kindje is dit jaar met kerst tussen de 5 en 1 week oud. Ik denk dat ik het zo afspreek dat ik misschien langskom. Of dat ik de hele bubs hierheen haal en iemand anders het laat regelen. Ik bedoel dan iemand anders van de familie hoor geen cateraar of zo. Met oud en nieuw blijven we denk ik thuis en anders gaan we bij mijn ouders slapen, dus niet 's avonds ook nog eens naar huis met zo'n frummel. Nieuwjaarsdag zien we wel, als we met Kerst iemand hebben overgeslagen heeft die voorrang. Linda
Ik vind het wel een gek idee dat we met de feestdagen ineens met z'n drietjes zijn. Wij gaan zoals het er nu uit ziet 1e kerstdag naar mijn ouders en blijven daar dan ook slapen. De rest blijven we lekker thuis.
Tja wat gaat de tijd toch snel alweer bijna een jaar voorbij. Wij gaan meestal 1 dag van de kerstdagen uiteten en een andere dag bij mijn ouders en mijn schoonouders verdelen we want die zijn gescheiden. Dit jaar bespreken we in ieder geval geen tafel bij een restaurant aangezien ik 2e kerstdag ben uitgerekend en met oud en nieuw plannen we denk ik ook maar niks gewoon lekker thuis en meschien dat er wat mensen komen maar anders met ons drieen of meschien wel vieren. Dus het word eigenlijk een beetje aankijken voor ons hoe we de dagen in gaan vullen. Kijk er wel naar uit in ieder geval lekker na de sinterklaas de kerstboom opzetten heerlijk gewoon. Iedereen alvast veel voorpret. groetjes jeslin
Vorig jaar was Steven een half jaar oud met oud en nieuw, hij sliep rustig verder maar werd om 00.10 toch wakker, hij vond het vuurwerk heel leuk om te zien. Wij gaan dit jaar 1e kerstdag hier gourmetten met m'n moeder en m'n broer, en verder weten we nog niet, met oud en nieuw zijn we gewoon thuis.
onze uk is dan precies een half jaar! kerstavond zijn we thuis, 1e kerst bij schoonouders, en 2e kerst naar limbo land! drukke dagen dus! maar valt wel mee met de drukte! tis hoe je zelf bent, als je iedereen boven je kind laat hangen, kan ik me begrijpen dat het stressvoll is voor je ukje! oud en nieuw gaan we waarschijnlijk naar mijn zwager! maar dat staat nog niet echt vast! ons hus is te klein voor 5 man! dus ff kijken!