Stijn heeft sinds vanmorgen een acute liesbreuk. Pfff ik trek het bijna niet meer hoor. Zo zielig voor hem. Hij heeft er ook echt pijn aan wanneer hij huilt. Als hij slaapt lijkt het of dat hij nergens last van heeft (dan is er ook geen verdikking te zien), maar zodra hij gaat huilen dan zie je zijn lies dik en hard worden. Net of dat zijn darmen erin zitten. Ik geloof dat hij nu wel alle breuken heeft,behalve een botbreuk dan. Hij heeft een navelbreuk, liesbreuk en een waterbreuk. Gaat lekker hier zeg. Ik heb de huisarts natuurlijk meteen gebeld. De assistente ging overleggen met de HA. Belt ze terug en zegt ze... Is het wel een liesbreuk? Want bij een liesbreuk dan is het in rust weg en met huilen komt ie tevoorschijn. Nou ja dat is het dus wel degelijk. Oke zegt ze, maar de HA vindt het niet nodig om hem te zien, want met 2 maanden kunnen we er toch niks aan doen. Nou sorry maar ik wil wel een afspraak, want ik zie gewoon dat hij pijn heeft wanneer hij huilt. Nou oke dan een afspraak om 14.50 uur. het is wel laat, maar ik ga gewoon bellen wanneer ik vind dat hij teveel pijn heeft. Als ik de verhalen op internet lees is dat ze met een acute liesbreuk bijna direct geopereerd moeten worden. Oke ik ben nog niet zover met lezen dat ik weet of dat met 2 maanden ook zo is, maar ja een baby huilt nu eenmaal veel (en Stijn al helemaal) dus dat lijkt me niet gezond als die liesbreuk steeds naar voren komt. Zodra ik meer laat ik het jullie weten.
Wie heeft er ervaring met een liesbreuk? Kan het daardoor ook zijn dat ze minder drinken? Stijn drinkt sowieso al ruim een week slecht (vanwege de vieze Nutramigen),maar sinds gisteren wil hij vaak niet meer dan 70 cc per fles drinken. Ik weet niet of een liesbreuk een verband heeft met slecht drinken, maar ik kan me voorstellen dat als hij pijn heeft hij ook geen zin in een fles heeft.
Bij ons in de familie liesbreuk ontdekt bij 4 weken, is waarschijnlijk al bij de geboorte geweest. Hij kwam op een spoedlijst in een kinderziekenhuis te staan en is met 10 weken oud geopereerd. Liesbreuk zit hier trouwens ook in de familie.
Vanmiddag dus bij de HA geweest ivm Stijn zijn liesbreuk. Tuurlijk was er op dat moment niets te zien. Ik zie niks zegt de HA. Nou hij zat er vanmorgen toch echt wel. Een vriendin van mij heeft het ook gezien. Ja ik geloof u wel hoor mevrouw. De HA ging de kinderchirurg opbellen en vroeg hem of dat het wel vaker voorkomt dat de ouders het thuis wel zien en dat er bij de HA niks meer te zien is. Jahoor zegt de kinderchirurg dat komt vaker voor. Gelukkig. Toch iemand die me serieus neemt. HA gaf verwijsbrief mee voor de kinderchirurg, want die wilde dat Stijn toch wel een keer op de poli kwam. Ze gaven ook meteen de verwijsbrief mee zodat ik een afspraak kon maken voor de poli. Nou zegt de HA er is wel een wachtlijst. Oke prima het is niet anders. Andere mensen willen ook dat hun kind geholpen wordt. De kinderchirurg gaf de tip aan de HA dat we er een foto van moesten maken. Tja is misschien wel iets. Das toch wel het bewijs! Ik kom thuis, gaat de telefoon. Iemand van de poli van de kinderchirurg. We willen graag met u een afspraak maken voor Stijn voor zijn liesbreuk. Het kan overmorgen al. Dus donderdag ! ZO DAT IS SNEL!!!! Dus donderdag om 9.15 uur hebben we een afspraak staan over het hoe en wat over Stijn zijn liesbreuk. Ook komt er nog een afspraak met anesthesie. Nou en zojuist hebben we dus een aantal foto's gemaakt van zijn liesbreuk, want ineens had Stijn honger en huilde hij flink. Was wel ff zielig om hem te laten huilen, maar ja je wilt natuurlijk wel HET bewijs donderdag kunnen laten zien. Hopelijk kunnen ze Stijn snel opereren.
Oww wat sneu voor je ventje zeg. Wat heeft hij al veel pech op zo'n jonge leeftijd. Ik snap niet waarom een huisarts dan zo luchtig doet. Gelukkig nemen ze je serieus in het ziekenhuis!
Wat sneu voor je mannetje... Echt belachelijk dat je HA hier zo makkelijk over doet! Inderdaad kan het zo zijn dat hij snel geholpen moet worden aan het breukje. Prettig dat het ziekenhuis het wel serieus neemt en dat je zo snel al terecht kan! Heel fijn! Succes, en sterkte voor je mannetje!
Ben net terug van de HAP. Stijn begon ineens te huilen. Nou ff bij me genomen, maar hij bleef maar huilen. Even kijken naar zijn liesbreuk. Ja die zat er weer. Zo zielig om te zien als dat helemaal opgezet is. Ik vond alleen dat zijn hoofdje zo warm was. Ik mijn man wakker maken (die wordt tegenwoordig bijna nergens meer wakker van). HIj voelen. Ja voelt wel een beetje warm. Oke ff tempen dan. 38.1. Oei das voor een kleintje van bijna 11 weken toch echt koorts. Dus maar ff de HAP bellen. Nou we moesten toch ff langskomen. Das prototcol bij baby's onder de 3 mnd met koorts. Dus ik om 4.45 uur in de auto met Stijn op weg naar de HAP. Mijn man bleef bij Bas (die had gisteravond ook koorts ivm zijn oorontsteking). HAP ff gekeken. Zijn keeltje is een beetje rood en amandelen wat opgezet. Dat komt dus door zijn verkoudheid en hoesten. Hierdoor heeft hij ook wat koorts gekregen. Dat zie je wel vaker bij die kleintjes zei hij. Niks ernstigs gelukkig. Deze HA zag de liesbreuk duidelijk zitten. EINDELIJK IEMAND DIE ME GELOOFT!!!!Maar goed het bewijs staat toch al op de foto. Ook zag hij de waterbreuk en navelbreuk zitten. Dus nu zijn we weer thuis. De kids slapen allebei en mama is al wakker sinds 3.00 uur!!! Joehoe! Ik zal vanavond GTST wel niet halen haha. Ik ben in elk geval blij dat de koorts niet super ernstig is en dat een HA zijn liesbreuk geconstateerd heeft (ben ik in elk geval niet gek geworden en sta ik bij de kinderchirurg ook niet voor schut als het geen liesbreuk was)