Dat zou ik nou nooooit doen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamaMarije, May 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Leuk om te lezen dit zeg... ik geloof niet dat ik echt 'nooit' dingen heb maar dat komt meer omdat ik me vooraf gewoon nog geen voorstelling had gemaakt. Wel had ik me voorgenomen nooit zo'n truttige mama te worden. Nu ben ik - geloof ik - niet echt truttig maar opmaken e.d. schiet er nog wel eens bij in (gewoon geen zin in)... dat is wel suf.
    Oja en mijn kinderen zouden nooit tussen mij en manlief komen te staan.. Helaas, dat gebeurt soms toch wel... moet ik echt op letten!!

Hahaha. Joyce.. jouw oma is net zo oud als mijn schoonmoeder! En dit past één dag in de week op! hahahahahah.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zei nooit toe te geven wanneer ze jengelen om iets lekkers. Maar nu geef ik regelmatig iets wanneer ze in een chagrijnige bui is om er maar vanaf te zijn..

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij zouden nooit eten/drinken geven in de auto (tja dat gebeurd dus weleens).

Wij zouden nooit onenigheid hebben waar de kinderen bij zijn (tja en ook dat gebeurd dus weleens, hoewel het natuurlijk geen ruzie is ofzo ;) meestal proberen we dat later uit te praten zonder kids erbij).

Wij zouden de kids niets laten weten over dat mama ziek was (beetje is), maar inmiddels weten de oudste twee precies wat er is voor zover ze het kunnen begrijpen.

Alle andere dingen die we nooit zouden doen, doen we volgens mij ook niet ;)! Kan tenminste nu even niks bedenken wat wij wel doen maar we ons eigenlijk hadden voorgenomen niet te doen. Wel nog dingen die we ons hadden voorgenomen niet te doen en die we dus idd gewoon niet doen.

Liefs, Hanneke!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#44 Saskia78, May 30, 2010
    Last edited by a moderator: May 30, 2010
    @speen: mja wij zeiden ook NOOIT maar… we hebben het met alle moeite geprobeerd in de hoop dat ze ooit nog een keer zou stoppen met huilen.
    gelukkig voor ons.. wilde ze zelf ook geen speen :)

@gillen: niet in het pretpark.. maar wel toen ze heel klein was in de supermarkt of gewoon buiten.
    berg lawaai uit die kinderwagen.. niet te filmen
    dat snapte ik nooit.. maar anne hield nooit op met huilen en ik moest toch boodschappen doen en af en toe de deur uit
    daarbij ALS ze al ophield met huilen was dat omdat we aan het wandelen waren met de maxicosi op de kinderwagen.. dus ze heeft veelvuldig in de kinderwagen liggen gillen (in de hoop dat ze dan stiller zou worden :) )

@sterre: ik weet helemaal hoe je je voelt.. hier ook maaaaaaaaanden met kind in een buikdrager gelopen. en alle goede wil ten spijt.. wilde ik anne ook gewoon niet af staan.. nachtje uitlogeren zodat ik kon slapen? alsof ik kon slapen terwijl ik wist dat ze ergens anders de boel bij elkaar gilde…
    enige die regelmatig met anne in de weer ging was een vriendin van mij.
    die parkeerde me dan ook gewoon op de bank met een kop koffie en ging er zelf naast zitten en liedjes zingen en wiegen etc…
    ooit bij opa/oma op de kamer geslapen toen anne wel al huilde.. maar nog niet zo heel extreem.. en die vonden het al heel wat..
    nouja dat was nog niks met wat er later zou komen :)

waar wij wel allebei nog zeer fanatiek in zijn.. ondanks alle gebroken principes.
    tv en snoepen.. :)
    ze krijgt weinig tot geen snoep.. (rozijntjes krijgt ze wel met enige regelmaat.. maar geen lolly's, winegums en dat soort dingen dus)
    en tv mag ze altijd maar 1 aflevering van iets zien.. en dat is meestal als ze echt doodop is en ik nog moet koken.. dan mag ze even hangen :)
    en soms met papa een film.
    laatst heb ik met haar de film Kikkerdril gekeken omdat ze helemaal wild is van kikkers en kikkervisjes… (en ook nu al weet dat kikkervisjes pootjes krijgen en dan kikkers worden!) dat was wel superleuk :)
    maar met mate moet het maar kunnen hoor :)

5. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik zou nooooit potjes geven .. Bleek wel zo makkelijk om haar om 5u te geven zodat je zelf daarna rustig kon eten

In bed slapen .. Heb dr vannacht huilend van de jeuk (waterpokken) bij me in bed genomen ... Ik viel zelf net in slaap toen ze vroeg of ze terug mocht naar dr eigen
    bed ;)

tv kijken .. Dagelijks als ik Justin voedt en ze verveelt zich of als ik even iets moet doem waar je geen kids bij kan gebruiken: strijken, koken enz..

Vlekjes wegpoetsen: jaa mijn vriend vind dat ook walgelijk maar soms kan je niet anders ;)

naar buiten met vlekken op de kleren... Als we alleen even naar de supermarkt gaan ga ik haar echt niet omkleden omdat er een vlekje sap op dr trui zit hoor ..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je wilt niet weten hoe erg ik mensen die dat tegen mij ook riepen, toewenste dat ze ook maar een huilbaby zouden krijgen.... :)
    Idd, zeg nooit iets over iets wat je niet zelf aan de lijve ondervonden hebt. Dat heb ik dan zelf ook wel geleerd bij deze :(

Verder moet ik zeggen dat ik me aardig houd aan alle dat-ga-ik-nooit-doen-dingen.
    Het enige wat er toch tussendoor is geglipt zijn de teletubbies en K3 ;) Daar ga ik nog spijt van krijgen :p

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb altijd gezegd geen koekjes of zoetigheid op brood. Evy krijgt af en toe een heerlijke boterham met hagelslag, mag meelikken aan het raketje, krijgt soms een lange vinger.

Ik merk dat ik veel toegeeflijker ben dan ik had verwacht. Ze mag meer dan ik van te voren had kunnen bedenken.

Ik heb ook gezegd dat ik mijn huis niet zou aanpassen. Nou, er is toch behoorlijk wat aangepast zoals dingen buiten evy-bereik gelegd, grote speelhoek (hele woonkamer), verbouwde tuin enz.

:):)

8. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Ai, hier hetzelfde :)

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zou nooit plastic en felgekleurd kinderspeelgoed in huis nemen! Die rondlsingerende en vooral spuuglelijke rommel overal in huis als ik in een huis kwam van mensen met kinderen... en vooral die dingen waar heel veel muziek en geluid uit kwam... onbegrijpelijk! Of van die hele grote aanwezige loopkarretjes, schommelstoeltjes of speelkleden...?!
    Bij mkij zou er alleen houten verantwoorde, puur natuur kinderspeelgoed komen...
    In werkelijkheid geeft ons zoontje niks om die houten shit en is hij gek op alles met muziek! Die principes heb ik dus overboord gegooid. Alles om je kind gelukkig te zien ;)!

10. Birdie

Birdie Bekend lid

Sep 16, 2008
    528
    0
    0
    Ik zou nooooooit potjes geven (maar die krijgt ze nu wel als we op visite zijn, lekker makkelijk :D)

Ik zou nooooooit roosvicee of andere ranja geven (nu krijgt ze 1 beker met diksap per dag, niet te veel anders krijgt ze spuitluiers, thee drinkt ze niet zo goed en ze moet toch genoeg drinken)

Ik zou nooooooit teveel speelgoed kopen met muziek en deuntjes (en dat doen we nog steeds niet)

Verder valt het wel mee geloof ik;).

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik zou nooit:

een kind bij ons in bed laten slapen. (heeft ze ruim 8 maanden gedaan..)

een kind voor de tv zetten (wel dus.. heb 5 dvd's van sesamstraat, k3, nijntje..)

vliegen met een baby. (mila was nog geen 6 maanden en had al 3 keer gevlogen..)

12. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja hoor, ik zou mijn kindje nooit dingen geven met extra suiker... geen snoepjes / koekjes totdat ze er zelf op feestjes ofzo toch mee in aanraking zou komen...

Nu vind ik het zo schattig dat ze uit zichzelf allerlei smaken aan het proberen is... dat ze al een slokje Cola Light heeft gehad en op feestjes geef ik haar soms een spekje, omdat ze daar zo intens van kan genieten...

13. mroos

mroos Niet meer actief

Ik was anti-speen, nu ben ik superblij dat die dingen ooit ontworpen zijn:D

Ik wilde per sé 6 maanden borstvoeding geven omdat dat gewoon het beste is voor je kindje, na 3 maanden móest ik het toch echt opgeven vanwege allemaal tegenslagen, van te voren nooit gedacht.

Ik zou mijn kindje nooit gaan vergelijken, nu ben ik stiekem wel heel trots als hij sneller rolt dan een ander kindje ofzo;) (al maakt het me dan weer niet uit als hij ergens langzamer mee is)

Ik zou mijn kindje gewoon laten huilen, dan vallen ze vanzelf in slaap. Nu loop ik bij elke kik naar hem toe, omdat hij nou eenmaal niet na 10 minuutjes huilen in slaap valt. Dan kan je net zo goed 10 keer heen en weer lopen.

Ik zou mijn kind nóóit verwennen, nu heb ik er een dagtaak aan om vanalles voor hem te kopen(onder het mom van, er komen vast nog meer kinderen, die kunnen dit dan óók gebruiken). Hopelijk ben ik het afgeleerd als hij ook echt begrijpt dat hij wat nieuws krijgt.

Ik zou niet thuis blijven vanwege mijn kindje, hem overal mee naartoe nemen zou hem flexibel maken. Nou, ik zit hele dagen thuis en met verjaardagen zijn we óf om 7 uur thuis of gaat 's avonds alleen 1 van ons.

Volgens mij kan ik zo wel even doorgaan;)

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

-flesvoeding geven
    -patat of ijs geven;) gisteren eerste patatjes gehad:) en stiekem dan nog trots zijn ook
    -met sokken aan op de fiets zetten;) Schoentjes vallen onderweg wel eens uit..
    - mijn kind in bed nemen, helaas wil hij het zelf niet meer:p

15. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik zou nooooit potjes avondeten geven, en dat doe ik nu nog steeds niet :D Ik maak alles lekker zelf, gewoonweg met de reden dat ik wil dat ze de echte smaken leert, en niet eerst van die potjes, die toch al nergens naar smaken :D en dan weer te moeten wennen aan vers. Bij ons gelijk lekker vers dus :D

Ik zou haar noooit flesvoeding geven ook...totdat bleek dat ik te weinig moedermelk had, en tsjah, dan moet je wel :D

Ik zou het nooooit moeilijk vinden om haar achter te laten bij de crèche in de kerk....nou dat is toch echt wel erg! Vind het nu absoluut niet erg om zelf crèche te hebben :D al die ukkies die met jou ukkie lopen, echt niet :D

Ik zou haar noooit meer kleren geven als ik zelf heb.
    Ze heeft nu meer dan mij en mijn man samen :D

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb helemaal niks waarop ik nooit heb gezegd en het dus wel doe.

Heb altijd gezegd hij slaapt nooit tussen ons in en hij heeft inderdaad nog nooit bij ons gelegen. Gaat ook echt niet gebeuren! Wil ik gewoon niet hebben.

De dingen die ik van tevoren dacht zijn nog steeds van kracht!

17. anna6

anna6 Bekend lid

Jul 7, 2009
    575
    88
    28
    Oei, ben ik nou echt de ergste hier??? (en dat terwijl ik nog maar net mama ben??)
    Ik plak de speen met een plakkertje aan z'n wang als hij naar bed gaat:)
    Toen ik nog zwanger was en hoorde dat een oom en tante de speen vastplakte zei 'k: 'ach, wat zielig'. Nu doe ik het zelf!
    De eerste vijf weken ging ons mannetje om de 10 minuten huilen als hij per ongeluk zijn speen verloor. Sindsdien plakken we 'm aan één kant vast en hoef ik er in plaats van 5 weken lang iedere nacht 10 á 15 keer uit, nu helemaal niet meer uit; hij slaapt zelfs door!!! Dit hadden we veel eerder moeten doen!

18. anna6

anna6 Bekend lid

Jul 7, 2009
    575
    88
    28
    't is trouwens echt niet altijd even leuk hoor. Als je visite krijgt en ze gaan even boven kijken krijg je er veel opmerkingen over. En die zijn lang niet altijd even vriendelijk!

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben niet snel iemand die kritiek heeft of gaat geven op een ander. Maar vind het een beetje eng dat je de speen vast plakt. Maar dat is mijn idee,

O of ik gezegt heb dat zal ik nooit doen. Alles wat ik voor ik kinderen zij. Van dat doe ik nooit. Heb ik wel gedaan.

Wel eens een tik voor mijn zoon zijn broek. Zij altijd ik zal me kind nooit een tik geven wel dus.

Zou nooit boos worden wel dus. En ga zo maar door.

Zou altijd op tijd naar bed gaan. Nou hij gaat soms wel eens later naar bed dan de bedoeling was haha.

En me zoon is gek op fricandellen. Dus verwennen met eten wel dus. haha.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waar doe je dat dan mee? Plakband? Ik zou bang zijn dat Sterre dat op zou eten.... (net als haar zilveren armbandje die ineens weg was, en die ze thank god, weer uitpoepte)

Sterre slaapt trouwens al eeuwen in haar campingbed (wel met haar gewone matras natuurlijk) en wij hoeven er dus ook nooit uit 'snachts want de spenen kunnen niet uit haar bed vallen :)

Share This Page