Als je 15 keer per nacht je bed uit mag heb je het heel snel bekeken hoor, dan wil je wel!! Toen ik op nacontrole bij de verloskundige was werd me die tip gegeven; vond het inderdaad ook niet meteen een super plan, maar er kan niks gebeuren normaal gesproken. Hij ligt altijd op zijn zij, en dan plak ik 'm met een stukje leukoplast op de wang waar hij niet op ligt, zodat hij hem gewoon uit kan spugen en weer in z'n mond kan doen als hij hem hebben wil.
Ik zou noooit mijn geduld verliezen en als een viswijf staan schreeuwen... nou, mooi dat ik laatst hard riep dat ze nu echt moest wegwezen! (dochter kwam steeds in kamer van broertje die ik in slaap probeerde te krijgen. Hij reageerde voortdurend op haar) Ik ben niet trots.. Ik zou noooooit zo'n moeder worden die het liefst de hele dag over haar kinderen praat... Nou, mooi dat ik er echt voor moet waken om mijn foto's niet naar alle collega's te mailen... Als er iets nieuws gebeurt moet iedereen het weten... Hij loopt! Hij loopt!
Hmmm...ik snap dat je het doet, maar ik zou het zelf nooit doen. Ik ga er gewoon uit om hem zijn speentje te geven. Ik zou het echt eng vinden om een speentje vast te plakken en niet meer kunnen slapen. Ik zou hem dan nog eerder aan de onderkant vastplakken zodat je kindje het speentje nog wel kan uitspugen. Ben veels te bang mn kindje zou stikken in zijn eigen braaksel doordat hij zijn speentje niet kwijt kan. Ik zei trouwens altijd dat ik mijn kind nooit in de box zou laten slapen en hij ligt nu heerlijk achter me te slapen in de box. Maar ivm afplatting hoofd (door voorkeurshouding) moet hij zoveel mogelijk op de buik liggen, maar ik durf hem niet in zijn bedje op zijn buik te leggen. Dus dan maar in de box en ik vind het ook wel gezelliger als hij zo beneden ligt. Spenen zou ik ook nooit geven, tja, hij had er al 1 een paar dagen na de geboorte.
Ach, zo is ieder persoon verschillend hé? Enneh, hij kan hem wel uitspugen hoor, dus stikken doet 'ie zomaar niet. Trouwens, als het echt gevaarlijk was werd dit advies heus niet gegeven!! Nou goed, hoe het dan ook zij, ieder mag er het zijne over denken en iedereen doet het toch zoals hij denkt dat het het beste is, toch?
...even snel een snottebel wegvegen met mijn hand...(niet als het dikke groene kabels zijn hoor ) en afvegen aan mijn spijkerbroek...vond ik altijd zo goor als ik iemand dat zag doen...en nu heb het zelf soms niet eens door (totdat zuslief ineens 'GADVER' begint te roepen )
Dat is ook zo. Ach, straks ga ik mijn zoontje achter achter op de fiets vervoeren naar het KDV. Ben benieuwd hoeveel afkeurende blikken ik zal krijgen. Maar ja, ik heb nu eenmaal geen andere optie. Mijn baas zal nl ook niet vrolijk zijn als ik continu te laat op het werk kom.