Hallo allemaal, Ik zit de laatste tijd met een grote knoop in mijn maag. Mijn broertjelief heeft een vriendin....nu is dat nog niet zo erg. Helaas heeft hij sindsdien zijn familie en vrienden volledig afgestoten. Hij wil absoluut geen contact meer met ons. Als je hem vraagt om iets leuks te gaan doen...iets wat we vroeger veel deden bvb film kijken, winkelen, efteling noem maar op dan zegt hij dat hij dat tegenwoordig niet meer leuk vind...of zegt doodleuk nee dank je...om vervolgens niets meer te horen van hem. Ik vind het ontzettend jammer geen contact meer te hebben met mijn broertje...we hadden het altijd erg gezellig. Ik kan me wel enigzins voorstellen dat dat gebeurd als je een vriendinnetje krijgt hoor...en heb het dan ook al bijna anderhalf jaar gewoon maar aangekeken. Maar ook nu blijft het eigenlijk erger worden. We mogen zelfs zijn verjaardag niet met hem vieren! Dat doet hij met zijn 'schoonfamilie' en wij zijn niet uitgenodigd Hem de ruimte geven leidt een beetje van kwaad tot erger Laatst heb ik te horen gekregen van zijn beste vriend dat in de jaren voordat hij een vriendin kreeg hij dacht aan het beeindigen van zijn leven. Tegen de familie heeft hij het nooit laten merken en vind het daarom ook erg jammer dat hij zijn beste vriend als een baksteen heeft laten vallen. Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en weet iemand hoe ik de situatie het beste kan aanpakken? Voor de Belgische meiden onder ons: Helaas is de schoonfamilie ook niet erg toegankelijk...er wordt bvb niet gereageerd op uitnodiging van mijn moeder om eens koffie te drinken. Is dit typisch begische cultuur of ligt het gewoon aan de schoonfamilie?
Pff meid! Ik kan je alleen maar zeggen sterkte met deze situatie. Heb hetzelfde meegemaakt in de schoonfamilie. Mijn zwagertje kreeg een vriendin.. En veranderde heel erg en deed niks meer met zijn eigen familie. Daar is wat van gezegd in januari 2009!!! En toen is er ruzie gekomen.. Over van alles en nog wat blablabla. En nu met de kerst is er eindelijk een pittig gesprek gevoerd met schoonouders en hem en is het weer goed. Wij hebben het vorige zomer weer helemaal bijgelegd met hem! Maar zij was nogal een dame met een gebruiksaanwijzing en hij stopte echt al zijn energie in haar, en begon op ons neer te kijken etc. Ze was alles voor hem! Maar hij liet ons vallen. Nu ziet hij dat eindelijk in.. Maar dat wij er toen wat van hadden gezegd, is totaal verkeerd gevallen bij hem en we stootte hem alleen maar van ons af.
Ja hier hetzelfde meegemaakt. Mijn broer wilde ook niks meer met ons te maken hebben. En iedere keer dachten wij dat het aan zijn toenmalige vriendin lag, maar het lag echt aan hem zelf. Hij verdraaide onze woorden en vertelde dus altijd een ander verhaal aan zijn vriendin en daardoor was zij boos op ons. Voorbeeldje: mijn broer zei tegen mijn vader dat hij niet meer verliefd was op zijn vriendin, waarop mijn vader zei dat hij dan maar het best een eind aan de relatie kon maken. Vervolgens zei mijn broer tegen z'n vriendin dat mijn vader vond dat hij het uit moest maken en dan geen reden erbij. Veel sterkte met de situatie. Oja, nu mijn ouders overleden zijn hebben mijn zus en ik ook geen contact meer met hem.
IDD dat idee hebben wij ook. We proberen hem zo veel mogelijk te blijven uitnodigen maar het is wel erg frustrerend hoe hij het telkens zo bot afkapt We hebben dus ook geen idee of hij nu gelukkig is met zijn vriendinnetje
Hetzelfde dachten wij ook aan het begin. Steeds vaker ben ik tot de conclusie gekomen dat het daar niet echt aan ligt...maar aan broertje lief zelf. We hadden hun uitgenodigd om sinterklaas te vieren...toen ik vriendin erop aansprak zo van oh wat jammer dat jullie niet konden komen kreeg ik de reactie oh wist niet eens dat we uitgenodigd waren! Dit heeft me dus wel aan het denken gezet. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je je eigen familie waar je zoveel leuke dingen mee deed niet meer wil zien Van mijn vader kan ik het me overigens wel voorstellen...ze hadden vroeger al niet zo'n beste relatie. wat verveldn overigens dat je broer de waarheid zo verdraaide zeg! Ook erg jammer dat je geen contact meer hebt!
zou je het n iet eens voorzichtig kunnen bespreken waar zijn vriendin bij is? Risico is inderdaad dat het wel helemaal mis gaat dan..
Mijn broertje is er ook zo ene. die wil niks meer, die zit alleen maar met zn kop in de computer en als hij er al achter vandaan is bij zijn vriendin ( LOPEND!!!! ) naar hoensbroek. das een dik vet eind lopen zeker een uur . al is het met de auto korter. en als hij daar niet zit dan wel bij zn werk ( mc donalds ) hij komt niet spontaan langs, verjaardag vind hij niks aan, geboortes van kindjes in de familie waaronder me zus ( 1tje) en ik ( 2 ) moet mijn moeder hem aan de oren mee nemen hem rijden met de auto zodat hij op bezoek gaat waarna me moeder van hem dus geld vraagt voor het kado wat me moeder gekocht heeft.. en ga zo maar door. gaan we met zn alle weekendje weg hij gaat niet mee, gaan we met zn alle kerst vieren dan gaat hij liever werken. of boven zitten op de computer( woont sinds kort weer bij me moeder hij is 22 jaar) belachelijk kun je het zeker noemen. hij sluit zichzelf gewoon af bij de familie. zijn vrienden niet daar doet hij alles voor. en familie uitnodigen enzo. wij doen dat hier heel vaak in limburg ( Nederland ) maar gek genoeg nodigen familie en schoonfamilie nooit elkaar uit voor op de koffie te gaan. wel komen ze allemaal gewoon gezellig hier heen voor verjaardagen of geboortes dan komt iedereen bij elkaar. en zijn het gewoon de dikste vrienden en lachen gieren brullen. maar ik denk dat als me schoonmoeder mijn moeder uit zou nodigen voor de koffie dat ze wel gewoon zou gaan. mijn vader en schoonvader die kunnen echt wel door 1 deur en zijn in karakter echt hetzelfde. altijd lol ook en van die flauwe grappen. maar het is gewoon heel triest dat je als broer en zus gewoon samen ben opgegroeit en dat in 1 klap veranderd als de andere een vriend of vriendin heeft. echt heel raar. en ja doet misschien ook nog pijn als je er aan denkt. maar hij komt er waarschijnlijk zelf wel achter dat hij jullie nodigt heeft en hopelijk zijn jullie dan ook nog daar voor hem. bv. als hij het uit heeft met zn vriendin ofzo. dan komt hij waarschijnlijk met hangende pootjes terug.
Helaas komt het niet eens zo ver dat ik haar zie! In de afgelopen anderhalf jaar heb ik haar 1x gezien...tijdens mijn kraambed