Date met je partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 21 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Is een escaperoom leuk om met z'n 2en te doen?

2. Plukdedag24

Plukdedag24 Actief lid

30 jan 2024
    318
    71
    28
    Vrouw
    Wij proberen elk jaar 1-2 weekendjes weg te gaan. En zo'n 2-3x per jaar samen uit eten.

Eens in de 3 maanden doen we samen een dagje weg: samen naar de bioscoop, privésauna, escape room, wandelen, wand beklimmen, stad bezoeken.

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Heel belangrijk om te blijven investeren in je relatie. Dat is toch de basis voor het gezin. Wat mij betreft een prioriteit die je niet moet laten wachten tot later of tot de kinderen groot zijn. Juist in een druk gezinsleven is ongestoord tijd voor en met elkaar heel belangrijk. Je ziet met name veel vrouwen volledig opgaan in het gezin en de kinderen. En dan schiet de partner er een beetje bij in. En natuurlijk gaan wij wel samen naar een feestje, verjaardag of vriendenbezoek. Maar dat is geen date.

Wij hebben al jaren de afspraak van een kwartaaldate. Dus ieder seizoen zijn we om en om aan de beurt om de date te organiseren. Daarbij hoort ook het regelen van de oppas etc. Dus iedere keer verschuift het initiatief ook weer. Wat wij doen is het bezoeken van musea, concerten, een festival, sauna, bioscoop, stedentrip, wandeling met eten op mooie plekken, kerstmarkt, vaak een activiteit in combinatie met een overnachting.

Hakunapatata en Butchke vinden dit leuk.
  4. Butchke

Butchke Niet meer actief

2x per jaar een weekendje weg (2 nachten), meestal ergens in de Benelux
    1x per maand uit eten
    1-2× per maand lange boswandeling met aansluitend lunchen (doen we onder schooltijd op onze vrije dag)
    1x per maand samen shoppen/naar de stad/iets actiefs

5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Niet!

wij zijn zelfs nog nooit samen uit eten geweest in de 21 jaar dat wij samen zijn.

onze eerste echte date had ik nl al een kind, die was dus mee.

Wij ondernemen heel veel, maar wel met het gezin samen.

Maan14 vindt dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Initiatief ligt hier ook bij mij, anders zou het weinig voorkomen vrees ik. Het is niet dat ie het niet wil, want hij vind het hartstikke leuk, alleen overzien wat er dan nodig is om het te regelen is al lastig, laat staan overal aan denken (oppas bijv:rolleyes:). Ik heb het maar geaccepteerd.

We voelen wel steeds meer ruimte, 4 kids ergens onderbrengen is voor ons gewoon lastig. We hebben alleen onze ouders. En die hebben 11 kleinkinderen en ook nog een eigen leven :p dus het is af en toe vechten om oppas-tijd :roflmao:
    Maar nu kan mijn oudste dochter bijv best een avondje oppassen op de kleintjes. Dat is fijn :)

spruitje80 en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Wij gaan een keer in de 3 maanden een dagje naar de sauna en daarna uit eten.

8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    In principe elke 3 weken een date (paar uurtjes), elke 3 maanden een dagje weg en 3x per jaar een nachtje weg.

Date avond
    - theater
    - bioscoop
    - uit eten
    - avond tentoonstelling (lichtshow in een dierentuin, Amsterdam, Eindhoven, Museum nacht)
    - lunchen op een bijzondere plek
    - thuis iets bijzonders koken nadat kind in bed ligt (en nu dan tussen de voedingen door).

Dagje weg
    - sauna
    - museum
    - nieuwe stad bekijken (valt soms samen met nachtje weg, zo zijn we alle provincie hoofdsteden af gegaan. Dichtbij is dagje weg, maar Maastricht was voor ons een nachtje weg).
    - lange afstands wandeling (20km of meer)

Nachtje weg is voor ons een leuk hotel, ergens lekker eten, wat dingen bekijken/winkeltjes bezoeken etc.

Amberxx vindt dit leuk.
  9. Fenje

Fenje Lid

1 nov 2020
    25
    42
    13
    Vrouw
    Een date wil ik het niet noemen, dat doe je volgens mij om iemand te leren kennen. Geen vaste frequentie, lijkt me helemaal niks. Ik denk eens per 3 maanden.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ja hoor, mits ze voor vanaf 2 zijn natuurlijk. De grotere red je niet samen nml.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier zelden, een heel enkele keer als de kids bij opa gaan logeren. Morgen zijn we toevallig allebei vrij en gaan we naar Ikea (kasten bekijken voor het nieuwe huis). Maar dat is natuurlijk geen date. Wel even rustig zonder kinderen, want over het algemeen zijn die er altijd bij.

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Cobon

Cobon Niet meer actief

Nooit meer; we zijn allebei kapot moe, ik kan lig savonds in bed. We hebben (en willen op dit moment) ook geen oppas, en geen behoefte aan dates. Die tijd hebben we gehad, en komt vast ook wel weer ♥️ maar niet in de kleine kinderen fase.

13. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oja, wat ik wel echt fijn zou vinden als mn man een dag minder zou kunnen werken ooit. Kunnen we lekker samen naar het tuincentrum enzo en tv kijken in bed ♥️ we zijn niet zulke daterige mensen ook, haha.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Veel te weinig en zouden echt vaker iets moeten doen.

Vorig jaar in de zomer vakantie zijn beide kinderen 2 dagen naar mijn moeder geweest en zijn m’n man en ik naar Parijs geweest.

We willen nu wel elk jaar even met z’n 2e weg als de kinderen logeren bij mijn moeder. Dit jaar wordt het waarschijnlijk NL, omdat de zomervakantie van de kinderen niet heel gunstig valt met de vakantie van mijn moeder, maar volgend jaar willen we weer naar Parijs.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook niet heel veel, maar de behoefte is nu met een baby ook wat minder. De oudste 2 logeren regelmatig, dan deden wij wat samen, maar nu met de jongste is dat weer even lastiger. Ze is een moeilijke slaper dus ik zit niet heel rustig en ontspannen als we weg zijn en uit logeren doen we ook nog maar even niet.
    We zijn het afgelopen jaar 2x uit eten geweest geloof ik.
    Ik weet dat het wel weer komt. We zijn sinds de oudste geboren is 2 of 3x een nachtje weggeweest samen. Vind ik super leuk echt even alle tijd voor elkaar, rustig praten of juist in stilte een stuk rijden zonder gekibbel op de achterbank.:roflmao: Maar dan moet ik het thuis wel los kunnen laten, anders hoeft het voor mij ook niet.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    De behoefte is in vlagen bij ons.
    Doordat we steeds vaker met 3 of 4 weggaan ipv met 5 voelt het al als enorme vrijheid met momenten :roflmao:.

Gesprekken voeren kunnen we voldoende., daar hoef ik niet persé voor buitenhuis te gaan.
    De jongste gaat slapen rond 20u en de 2 oudste zitten niet altijd beneden.

We zijn het trouwens ook nooit gewoon geweest dus echt missen ofzo doen we het niet.

17. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Dit zo ongeveer! Gezellig met de kinderen erbij:)!

Voor het coronatijdperk gingen we 1x per jaar of zo een dag naar de sauna en gingen de kinderen logeren, maar nu zijn de kinderen daar te oud voor en eigenlijk net te jong om een hele dag en avond alleen te zijn.
    Uiteten hebben we een paar keer gedaan in al die jaren als de kinderen een feestje hadden of op kamp waren. Dan hoefden we niks te regelen verder.

Nijntje01 vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Wij zijn gisteravond even door de ikea gelopen. We moesten een nieuwe spiegel.
    Daarna lekker even een kop koffie/thee gedaan met een punt taart erbij. :thumup:

Echt op date? Nee, eigenlijk nooit. De familie woont wat verder weg, dus als we samen naar een verjaardag gaan zitten we zo 1,5-2 uur samen in de auto. Lekker de tijd om te kletsen samen:D

We zijn een tijdje terug samen naar de bios geweest, dat was wel heel leuk. De laatste keer was denk ik zo'n 25 jaar geleden :roflmao:

Ik denk dat wij ongeveer 1 á 2 keer per jaar samen uit eten gaan.
    We hebben heel wat jaren gehad dat we echt wel op de centen moesten letten en dan zit een regelmatig uitje er gewoon niet in. En regelmatig oppas gaan vragen voor 4/5/6/7 jonge kinderen valt ook niet mee.

Wij zijn beiden niet zulke uitgaans types, dus ik mis het niet.

Lief of Stoer en Neuzeke vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij hebben een avond per week oppas en dan gaan we meestal uit eten.

20. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.260
    113
    Centrum België
    We zijn nog maar 6 maand samen, maar wonen wel 120km van elkaar af.
    We zien elkaar vaak in het weekend omdat we dezelfde bijbaan hebben (om de 2 weken) of hij komt tot bij mij als ik de kinderen heb. Maar af en toe plannen we een vrij weekend in als ik de kinderen niet heb en dan gaan we weg. Binnenkort concert Jaap Resema, met Hemelvaart lang weekend Wenen en september gaan we een weekje vegeteren onder de zon :D

Deel Deze Pagina