Ik heb een kat van bijna 12 jaar. Mijn eerste is vijf jaar geleden geboren. Die is toen bijna letterlijk door hem uitgebroed. Kat lag heerlijk over mijn buik, bijna tot het einde aan toe. Numet nummer twee is het helemaal anders. Het lijkt wel of de kat in eens bang is voor het ukkie. Hij heeft het één keer geprobeerd en kreeg toen direct een schopje. Sindsdien lijkt het alsof hij nog wel eens op mijn buik wil gaan liggen maar dan bedenkt hij zich en gaat ie zich fanatiek wassen. Vervolgens gaat hij toch maar op mijn benen of op mijn borst liggen, maar liefst zo ver mogelijk bij mijn buik vandaan. Dat huisdieren reageren op een zwangerschap wist ik wel, maar dat het ook nog per zwangerschap kon verschillen is nieuw voor me. Meer meiden die zoiets zien in hun huisbeestjes?
Dat heb ik hier nou ook bij mijn 2de zwangerschap vanaf de dag dat ik zwanger bleek wou de poes niet meer bij me liggen normaal gesproken was ze niet weg te slaan bij me en nu bij de derde probeerd ze als het maar even kan boven op mijn buik te gaan liggen en als de kleine dan schopt wipt ze even op en gaat dan weer heerlijk liggen ......
Ja! We hebben 1 kat die regelmatig even kwam kluwen op mijn buik. Totdat baby groot genoeg was en terugtrapte. Sindsdien komt kat niet meer in de buurt.. Een andere kat geeft fanatiek kopjes tegen mijn buik terwijl die kat mij niet kon uitstaan voor de zwangerschap
Een heeft niets in de gaten (ook niet ons slimste exemplaar), 1 schrikt van ieder schopje maar blijft wel liggen. Nummer drie.... normaal nooit zo'n aandachtorgel.... is mijn nieuwe stalker. Blijft me overal achtervolgen, mauwt zich suf. Schattig en vervelend tegelijk.
Hier ook 2 katten. Zodra ik even rustig wil gaan zitten op de bank komt er wel 1 die gezellig wil doen. Nu heb ik main coons en die zijn zn 8 kilo per stuk hihi. Mijn maag vind dat dus niet zo gezellig. Vind het heel zielig maar moet ze steeds bij mn buik wegduwen omdat het gewoon zeer doet al die kilo's. Ben juist ook benieuwd als de baby er is wat ze daarvan vinden. Mijn zoontje is helemaal gek van ze en wil steeds knuffelen, dan kijken ze me aan zovan help hij doet het weer haha. Maar 2 is natuurlijk een stuk drukker.
Zowel in mijn vorige zwangerschap als nu zijn onze katten niet bij me weg te slaan. Zodra de één mijn schoot verlaat, komt de ander er meteen aan om het plekje over te nemen Beiden liggen ze ook graag tegen/op de buik. Schopjes maakt hen helemaal niets uit. Gisteren lag er één op mijn schoot met aan weerszijden van mijn buik een pootje en het koppie lag met de kin op mijn buik
Bij mijn eerste zwangerschap was de kat jaloers, helaas moeten beslissen om haar weg te doen omdat ze overal ging plassen. Vindt die beslissing nog steeds moeilijk, ook omdat het echt mij kat was, ze altijd op schoot lag. Nu net zwanger en een andere kat en die ligt nu erg graag bij me. Hoop dat het goed blijft gaan. Misschien schilt het dat die nu al de aandacht moet delen en de andere kat was dat niet gewend.
Ik heb een hond heel anders natuurlijk maar wel ook een huisdier. Menneer volg mij overal als ik een middagdutje doe ga hij mee en kom hij naast mijn liggen. En op de bank zijn hoofd op mijn buik.
Mijn kat is ook niet bij me weg te slaan. was ie ook niet tijdens mijn vorige zwangerschap. Hij heeft mijn zoontje ook uitgebroed. Lag contenu op mijn buik. nu lig ik niet zo vaak op mijn rug maar op mijn zij, hij komt dan wel tegen mijn buik aanliggen. En hij is gek op kluwen op mijn buik, vind ik iets minder fijn met die nagels
Hier merken we niet heel vreemde dingen, wel dat de kat graag binnen wilt zijn. Waar ik hem in de ochtend buiten deed en ergens diep in de middag kwam aanlopen, staat hij nu na amper een half uurtje weer aan de deur. En dan lekker komen liggen, al weet hij dat het niet meer gaat op de buik. Hij komt dan liggen maar kan geen houding vinden, was eerst eentje die graag tegen je buik aankrulde en met de kop op je borst kwam liggen. Nu lig ik op mijn zij en komt hij er voor liggen. Ook gezellig.
Waarschijnlijk denkt die kat nu: oh nee, er komt weer zo'n herriemaker aan! Hier enkel ervaring met één (voldragen) zwangerschap, onze kat was superaanhankelijk. Nu moet hij echt niets van mijn zoontje hebben.
Onze kat is vooral geinteresseert in alle nieuwe spullen en de babykamer. Hij ligt niet meer of minder bij me. Wel was ik toevallig bij een vriendin die 3 katten heeft en best schrikachtig zijn. Normaal komt er 1 wel eens kijken en de andere 2 echt niet. Nu dus helemaal anders. 1 kwam op zijn kop krullend tegen me aan liggen en de andere kwam zelfs een kopje geven en rende toen weer weg. Nr 3 liet zich niet zien maar das altijd al zo geweest. Dus iedere kat reageert ook anders denk ik zo