Help!!! Ik heb jullie hulp nodig, want ik weet niet of mijn bindingsangst spreekt, of mijn intuïtie. SItuatie: ik heb eind september een hele leuke jongen leren kennen via een datingsite. We hebben een week of 6 gemaild ( om de dag ongeveer een langverhaal) en toen eens afgesproken. Was erg leuk! We hebben wat gedronken en een volgende date afgesproken. Dat was vorige week: uit eten geweest. Toen hebben we ook gezoend. Vrijdag gaan we lunchen en even de stad in. Veel zin in. Maar net mailt hij dus, of hij daarna zijn huis mag laten zien, dat we dan bij hem koken/ eten, de Voice of HOlland kijken, en hij mij thuisbrengt. Jullie zullen waarschijnlijk denken: leuk!!! Maar ik heb met mijn vorige vriend een hele nare ervaring. Zal niet in details treden, maar toen ik het uitmaakt heeft hij mij een tijd gestalkt . Ook tijdens de relatie voelde ik mij erg geclaimd, hij wilde elk moment van mijn tijd, enzo. Dus met huidige date heb ik nu alweer het idee van : dat vind ik 'te lang' voor een 3e date. Ook vind ik het beladen om al met hem alleen in zijn huis te zijn. Waarom kan ik niet uitleggen, ik vind hem echt heel leuk. Toch merkte ik bij mezelf paniek om zijn voorstel. Ik denk, dat jullie het wel vreemd zullen vinden.Betekent dit dat ik hem toch niet zo leuk vind en het moet afkappen? Of komt dit door m'n eerdere ervaring, dat ik meer rust nodig heb om iets op te bouwen? Ik weet het echt niet. En wat moet ik nu tegen hem zeggen? Smoesje verzinnen dat ik 's avonds al moet werken of eerlijk zijn? (waarschijnlijk sowieso dat laatste, maar wil hem ook geen valse hoop geven of onnodig problemen veroorzaken). HELP
Ik vind het niet te snel voor zoiets. MAARRRRR als jij dat wel vind moet je het niet doen. Misschien kun je hem uitleggen waarom niet ( niet in details treden maar wel uitleggen waarom je dat geen fijn idee vind ) zodat hij dat ook snapt en niet denkt dat je hem afwijst?
Ik vind het ook niet te snel, maar jij wel en daar gaat het om. Vertel hem over je eerdere ervaring en dat je het daarom rustig aan wil doen. Als ie je echt leuk vindt snapt hij het wel.
Zoals saja zegt, uitleggen dat je er een nare ervaring mee hebt gehad en je dat liever nog niet wilt Misschien kan het bij jouw thuis? Of wil je dat ook niet?
Het rare is dat ik iemadn anders ook zou zeggen dat het niet te snel is voor zoiets... Ik snap m'n eigen paniek ook echt niet??? help, wie snapt mij
Ja ik zou ook eerlijk zijn. En dan inderdaad wel zo uitleggen dat hij het niet als afwijzing ziet. Ik vind het een lief voorstel van hem en ook niet te snel. Hik brengt je ook nog netjes thuis ipv in zijn bed Maar wat jij niet wilt moet je niet doen. Juist door je eerdere ervaringen met je ex moet je jezelf niet voorbij gaan denk ik. Maar wees er wel eerlijk over.
Gewoon zeggen wat je hier nu ook neerzet. Stel jullie krijgen een relatie over een tijd, dan is het toch fijn dat je eerlijk bent vanaf dag 1 naar elkaar. En neem aan dat hij er echt wel begrip voor jou heeft en anders weet je gelijk waar je aan toe bent toch. Vind je niet vreemd hoor en denk ook niet dat je hem niet leuk.vind, alleen door je eerdere ervaringen ben je een stuk voorzichtiger geworden en daar is niks mis mee!
CHILLLL meid! Niet in paniek raken nergens voor nodig. Nogmaals als jij vind dat het te snel is dan is dat zo. Dat een ander dat niet vind is niet aan de orde. Wat ik al zei leg hem uit dat je een nare ervaring hebt gehad en dat je het liever rustig opbouwt daardoor. Als hij jou ook echt leuk vind snapt hij dat en respecteert hij dat ook.
Dat ja... Als hij het niet snapt ook prima, dan houdt het op. Dan had hij hoogstwaarschijnlijk plannen voor deze avond waar je überhaupt niet akkoord mee zou zijn gegaan. Als hij je echt leuk vind wacht hij tot jij er klaar voor bent maar zoals eerder aangegeven door de dames zou ik hem wel zonder details vertellen waarom je hier graag de tijd voor neemt.
Dat lijkt mijn laatste date wel... Die ging ook veel te snel. Wij waren in februari gaan daten; in maart kwamen we tot de gezamenlijke conclusie dat we beiden niet toe waren aan een relatie. We bleven omstebeurt bij elkaar logeren. In april bleef hij permanent bij mij logeren & haalde zijn kat op. In mei zijn computer en kleding. In november bleek ik zwanger te zijn geraakt. De kleine ligt hier momenteel op mijn been te slapen en ik vraag mij nog steeds af wanneer we wel van plan zijn om er voor uit te komen dat we toe zijn aan een relatie en of we dat nog voor de pensioengerechtigde leeftijd gaan toegeven Maarre... Het verschil is dat het hier goed voelde voor ons beiden. Als het niet goed voelt bij jou - trap op de rem!!!!!!
Ik snap het gevoel wel... ik heb ook wel eens gehad dat ik in een situatie zat waarbij ik niet kon goed uitleggen waarom ik iets niet wilde, maar het voelde gewoon nog niet goed. Luister vooral naar je gevoel, als dit de juiste is en hij bij jou hoort zal hij het begrijpen. Begrijpt hij het niet, dan is het goed dat je naar je onderbuik gevoel geluisterd hebt, anders zou het op een later moment wel mis gaan.
Thanks!! Ik heb hem net een mail gestuurd met eerlijke uitleg... Ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Ik heb het idee dat hij het wel oke vindt. Alleen ik vind het zo zielig, zijn vorige vriendin heeft hij het mee uitgemaakt omdat ze teveel twijfelde. Ik wil niet zo zijn. Ik twijfel ook niet over hem, dat is 't hem niet. Mer over het verloop ofzo?? Ik ben best ingewikkeld geloof ik hahaha. Misschien moet ik wat minder nadenken.
Ik vind het niet te snel maar als jij je er niet goed bij voelt dan met je het niet doen. Ik zou hem wel uitleggen waarom je dit nog niet wil. Het is voor hem anders misschien lastig er begrip op voor te brengen en dat zou zonde zijn.
Ik zou wel met hem afspreken maar dan een kortere tijd. Het hele verhaal van 'waarom' zou ik achterwege laten. Als je zegt dat je nog een andere afspraak hebt of weinig tijd ben je namelijk veel interessanter voor hem! Ik zou wel zorgen dat je zelf thuis kan komen. als het niet goed verloopt etc kan je in ieder geval zelf naar huis. Ik weet hoe het kan gaan. Samen gezellig, lust je een biertje? Man: ik doe er 1 want ik moet nog rijden. Later op de avond als het heel gezellig is 'nou ik kan er nog wel een doen maar dan kan ik niet meer terug rijden'. Het is een slimme manier om een meisje te laten slapen. Ik ben hier ook voorzichtiger in geworden.
Ik krijg net van hem dat hij het helemaal begrijpt en dat ik niks moet doen waar ik me niet prettig bij voel. Hij zegt dat hij het zelf achteraf ook wat snel vind, en dat hij het super vindt dat ik zo eerlijk ben!!!! Wat kan een mens zich druk maken om niks he???
Ga op je gevoel af. Vind jij het te snel, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet zo is? Volg je eigen gevoel in deze en doe geen dingen die je kwa gevoel eigenlijk liever nog helemaal niet wilt doen, om wat voor reden dan ook.