Willen geen spuitje geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Oké ik heb twee katten en ik zou ze ook echt niet kunnen missen. Dat moet ik voor op stellen. Maar er is toch iets wat ik niet begrijp...

SO hebben een kat. Oud beestje bijna 20 volgens mij zelfs. Maar in mijn ogen is hij echt aan het einde van zijn latijn.

Hij is nu al geruime tijd blind (wat niet het ergste is), maar raakt daarom vaak in paniek en loopt dan overal tegen aan.

Nu denken ze dat hij een beroerte heeft gehad. Hij kon de bank ineens niet meer af en heeft daarom 2 dagen niet gegeten ( ze dachten dat hij toen al stervende was ).

Nu loopt hij rondjes, tot hij in een hoek terecht komt en daar gaat liggen slapen.
    Met andere woorden; dat beest is het spoor bijster en eet nu dus ook niet meer.

Ligt het nou aan mij, maar is een spuitje in dit geval niet beter? In plaats dat beestje langzaam te laten creperen van de honger en dat hij niet meer weet of hij van voren of van achteren leeft.
    Ik snap het niet? echt niet! Als ik zie hoe die kat rondloopt dan vraag ik me af hoe ze zo makkelijk daarmee om kunnen gaan, natuurlijk is een beest verliezen nooit leuk, maar voor zo'n oud beestje is een spuitje toch veel humaner? Weten hun veel hoe die kat zichzelf inmiddels voet. Misschien wel gek wordt van de pijn.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou hem idd en spuitje hebben gegeven.

3. Partyrocker

Ja ik ook! Ik kan er bijna een beetje kwaad om worden eigenlijk. Al wil ik ook niet te hard oordelen. Het is HUN kat, maar serieus. Als je hoort dat hij als een malloot door het huis loopt dan ga ik me afvragen of ze daar wel over nadenken?
    Volgens mij zijn ze van plan hem gewoon 'te laten gaan', maar waarom niet naar de Dierenarts ermee??

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vind altijd dat je in het belang van het dier moet denken en niet aan jezelf. Beestje heeft zoiets verdiend denk ik dan, en niet om te lijden omdat de baasjes hem niet kwijt willen.

Dus ja, als het beestje lijdt en zijn leven niks meer waard is zeg maar....dan een pijnloos einde dmv een spuitje.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou wel kiezen voor een spuitje. Je kunt een dier niet zomaar laten lijden of hem uit egoïsme bij je houden vind ik persoonlijk. Het blijft hun eigen keuze, maar ik vind dat als je besluit dieren in huis te nemen, je ook in hun voordeel kunt handelen. Zonde joh en lief dat jij je er wel zorgen om maakt.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd dierenmishandeling een beestje zo laten lijden:)

7. Partyrocker

Joh, ik heb één keer mijn eigen kat (was toen echt mijn baby, bij mijn ouders thuis) zien sterven aan FIP. Hij was mee naar huis gegeven met AB, maar de volgende dag stierf hij alsnog. En een kitten zien stuiptrekken (ook naar huis gestuurd met AB en pijnstillers.)
    Nou dat was gewoon zielig! Echt zielig.

Als ik dat toen van te voren had geweten dan had ik ze ook een spuitje laten geven. Bah!
    Oja en bij die dierenarts komen wij niet meer :D.

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Dat kunnen ze beter wel doen.
    Diertje heeft geen waardig leven meer :(

Vorige maand heb ik afscheid moeten nemen van mijn twee kroelbeestjes die er minder erg aan toe waren maar geen goed vooruitzicht hadden. :(:(

9. Partyrocker

Ja ik vind het gewoon zielig. Ik snap het ook gewoon niet. Dat beest is vaak genoeg naar de DA geweest. Ik heb het idee dat het is omdat ze hem niet kunnen missen, maar als het 'toch niet lang meer duurt' zoals ze zelf zeg. Waarom doe je het dan niet.

10. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Ik zou ook kiezen voor een spuitje, vind dit echt heel zielig :(

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou ook een spuitje laten geven. Ik snap dat het een moeilijke keus is, mijn 2 katten zou ik ook niet willen missen. Maar als 1 van hun er zo aan toe zou zijn dan is de keus toch heel snel gemaakt. Ik zou niet kunnen toekijken hoe mijn kat crepeert

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ik snap hun gevoel wel.
    Ik kon.ze ook njet weg brengen, terwijl ik altijd zeg: in.leven en dood.
    Maar ik kreeg het niet voor elkaar, het was te pijnlijk voor me, ik voelde me een beul die weer over het leven moest beslissen.
    Mijn schoonvader heeft ze uiteindelijk gebracht en ik heb de tijd ervoor uitgebreid afscheid genomen en gejankt, ik wist dat als ze geen spuitje kregen ze veel erger zouden lijden en een gruwelijke dood zouden sterven.
    Misschien voelen hun het net zo, ze willen die beslissing niet nemen omdat het té pijnlijk is.

13. Partyrocker

Ja dat snap ik wel, ik zou mijn katten ook niet willen missen. Maar toekijken hoe dat beest aftakelt, aftakelt en in het uiterste geval zichzelf uithongert. Ik zou dat weer niet kunnen.

14. Partyrocker

Man heeft het geopperd net aan sm, maar ze wil hem liever 'rustig' laten inslapen. Zonder spuitje dus.
    Ik vind hier geen rust aan eigenlijk.

15. knap

knap Niet meer actief

Lastig hoor.

Geef jullie gelijk.

Misschien vragen of ze het zien zitten om een dierenarts thuis te laten ontvangen. Zo dat ze thuis afscheid van hem kunnen nemen.

En of op bellen dat jullie het voor ze willen laten doen als het te pijnlijk is.

zou ook geen beest kunnen laten leiden maar soms hebben mensen moeite om afscheid te nemen.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee dit is alles behalve rust inderdaad.. :/ Arm beestje..

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Inderdaad, spuitje is veel beter. Aan de andere kant begrijp ik ook heel goed dat ze het moeilijk vinden om hem te moeten missen.

18. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    dit is juist vele malen erger wat zij nu doet. Beestje sterft nu echt geen fijne dood. Doordat hij niet eet, gaat er van binnen ook vanalles mis en heeft hij pijn. Ik vind je schoonouders zeer egoistisch hier mee zeg! en asociaal. Dit is absoluut NIET in rust in laten slapen. Het is maar goed dat ik je so niet ken en weet waar ze wonen!!

Sorry zit me hier enorm kwaad over te maken. Heb zelf een jaar geleden een kat en een paar maanden geleden haar zusje in moeten laten slapen. Had met de laatste ook optie weekend over om te kijken wat ze zou doen met medicijnen, maar ze at neit meer (voor een kat erg belangrijk, een dag niet eten kan wel maar daarna moeten ze weer gaan eten) Diertje was echt ziek, dus helaas de beslissing moeten maken haar te laten gaan.

19. Partyrocker

Ik vind het zielig, maar goed. Het is mijn kat niet. Ik kan niet voor ze beslissen natuurlijk. Het gaat er om dat hij geen 'zichtbaar' pijn heeft.

Terwijl wij een kat met extreem veel vocht achter de longen hebben gehad en die had nog geen zichtbaar pijn :(.
    Nouja, man heeft nog voorgesteld die dierenarts te bellen dan, voor advies. Maar krijgen we geen reactie op.

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Misschien een hele rare vraag, maar misschien kunnen ze de da niet betalen ?? Klinkt cru maar dat de rede is?

Deel Deze Pagina