Daten als alleenstaande moeder. Ervaringen?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door AnnaCF, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Hier wel ervaring met datingsites, maar nog niet als single mama... Dat moet nog gebeuren ;)
    Wat ik wel weet is dat op de gratis sites vaak de fake mannen zitten die het alleen om een snelle wip te doen is. Dus kijk daar mee uit. Ik zag Paiq hier ook voorbijkomen, vond ik zelf een erg fijne site omdat je daar niet meteen op uiterlijk beoordeeld kan worden. Je ziet daar pas na de "speeddate" langzaamaan een foto verschijnen van de ander. In plaats van een rijtje foto's zien, en eerst daar op geselecteerd worden.

Goed rondkijken en even zoeken naar recensies voor verschillende datingsites. Sommige zijn echt belachelijk duur! Maar feit is dat mannen sneller serieus zijn als ze betaald hebben voor een account. Veel plezier en succes!

2. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Je hoeft niet te daten. Spermabank.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Geloof niet dat je het helemaal snapt :D

4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.048
    113
    Hier
    interessante discussie hier. ik ben ook een alleenstaande mama en vind het ook maar lastig. toen ik net weg was bij de vader van mijn dochter ontmoeten ik een hele leuke jongen via een datingssite. vlak erna krijg ik een eigen woning en ging hij helpen klussen en verhuizen. zo doende zag hij ook al heel snel me dochter.
    na 3 maanden bleek het toch niet te werken, maar het lukte me niet om het af te sluiten. me dochter was gek op hem.
    steeds gaf ik hem weer een kans, omdat die zo leuk klikte met me dochter. zo fout ik weet het.
    het modderde ook zo lang door omdat ik het lastig vind om weer opnieuw te beginnen.
    ik zorg alleen voor mijn dochter. haar vader kan het op dit moment niet. ik werk 3 dagen in de week, dus me dochter is al vaak bij me ouders.
    stel ik ga weer daten. is het erg lastig af te spreken. en vaker dan 1 x per 2 weken zal moeilijk worden. het is dan wel erg lastig om echt iets op te bouwen.
    laatst kwam ik een leuke jongen tegen en hij heeft ook kids. en precies op de momenten dat ik zou kunnen kan hij niet!
    toen ik 16 was, was het toch een heel stuk makkelijker.

succes met je zoektocht

5. Hoela

Hoela Lid

20 mrt 2015
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij kan pas verder als die vrouw van hem van jullie en jullie kind af weet. Met leugens kan je niet leven en jouw kindje hoort geen leugen te zijn.

Als zij het weet en hun besluiten samen of apart verder te gaan, kan jij pas gaan beslissen wat je wil.

En wat een eikel is die vent zeg,bah!

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

uhhhhh :(

En wat nou als ik gewoon een fijne relatie wil. Kan ik die ook bij de spermabank halen?

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat ik wel altijd zoiets heb ( en ben zelf single mama) ik zie in mijn omgeving heel vaak dat een nieuwe relatie vaak moeilijk gaat.
    Vooral als er kindje bijkomt van de partners samen.
    Daar heb ik ook veel angst voor.

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Daar zit op zich wel wat in. Maar ik vind het wel lastig.
    Heb nu toch volgende week een date en de week er op nog een :D
    Het het ook mn ouders maar verteld dat ik een beetje wil gaan daten en gelukkig kan ik bij hun of bij een vriendin altijd wel oppas regelen.

Volgende week heb ik met beide heren ongeveer 4 weken contact op internet. en heb met beiden wel een klik. Voelt wel een beetje gek om met twee mannen tegelijk te daten maar de een sluit meer aan met de manier waarop hij in het leven staat alleen heeft een groot minpunt en dat is dat hij niet weet of hij kinderen wil.
    En dat is wel weer het voordeel van die ander. Die wil wel echt het huisje boompje beestje.

9. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.048
    113
    Hier

Oh wat spannend, wat gaan jullie doen op je date ?

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

De ene gewoon even een kopje koffie drinken. Ik wil geen lange date eerst maar eens even snuffelen :p

Die ander denk ik ergens een hapje eten. Maar dan kan ik mn zoontje ook bij mn ouders brengen.

11. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.048
    113
    Hier
    He veel succes. Geniet van het moment

12. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @AnnaCF: en hoe was 't gegaan?

Iemand heeft laatst out of the blue m'n nummer gevraagd.. We hebben sindsdien dagelijks wat gekletst via de app. Binnenkort spreken we denk ik eens af.. maar hij heeft lijkt het liever dat mijn zoontje er bij is?! (toen hij mijn nummer vroeg was mijn zoontje er ook bij). 't Is net alsof hij zelf wat onzeker is en het makkelijker zou vinden als mijn zoontje erbij is zodat hij wat gek met hem kan doen in het geval het gesprek niet echt loopt. Zelf heb ik er gemengde gevoelens over, ik zie zowel voordelen als nadelen maar ben er nog niet over uit wat ik wil...

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Moeilijk is dar he LA85

14. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @Oneofkind: ja vind ik wel.. is de eerste keer dat iemand er zó weinig problemen mee heeft dat ik een kindje heb. Hij zei gisteren iets in de trant dat ie de kleine graag weer wou zien.. ik heb toen iets geantwoord van dat hij mijn zoontje nog te jong is om te daten :D
    Ach we zien het wel.. alhoewel ik het wel leuk zou vinden om een partner hebben vind ik het ook wel beangstigend.. wat als het niet goed gaat etc.. Mijn zoontje wordt steeds ouder dus krijgt ook steeds meer mee natuurlijk.

15. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.048
    113
    Hier

Persoonlijk zou ik hem niet meenemen. Wat nou als jij straks toch niet klikt met die jongen en je zoontje is al gek op hem?

In mijn vorige relatie heeft me dochter mijn toemalige vriend na 4 weken al ontmoet. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee, maar dochter bleef om hem vragen, dat vond ik echt niet leuk.

Nu zit ik weer in een prille relatie, 3 weken. Maar heb gelijk aangegeven dat die voor de kerst mijn dochter niet zou ontmoeten. Wel lastig want nu kan ik hem maar 3 avonden in 2 weken zien, maar ik wil niet nog een keer in dezelfde situatie komen.

16. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @vlindermoeder: je slaat precies de spijker op z'n kop.. dit is precies waarom ik twijfel of het wel zo verstandig is. Mijn zoontje is op dit moment nog niet zo van het vragen naar iemand die hij 2 of 3 keer heel even ziet maar dat gaat wel komen natuurlijk naarmate hij ouder wordt.
    In mijn geval is het zo dat ik maar 1 ochtend per week eventueel een paar uurtjes voor mezelf kan hebben, verder niet. Als er familie zou zijn die af en toe kan oppassen bv eens in het weekend of in de avonduren zodat ik meer tijd heb zou het e.e.a. wat makkelijker maken.

17. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.048
    113
    Hier

dan zou ik iniedergeval de eerste date op je vrije ochtend plannen. misschien blijkt het dan al niks en is het probleem opgelost. succes en ik wens je een hoop liefde

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    @vlindermoeder: dankjewel :) hoop hetzelfde voor jou :)
    Ben zelf iemand die niet echt snel verliefd wordt dus heb sowieso geen haast ;) Wat betreft deze man denk ik eerder aan mogelijke vriendschap.
    Heb overigens sinds eind vorig jaar een leuk contact met iemand, maar hij woont ver weg en was eerst erg terughoudend vanwege het feit dat ik een zoontje heb. Ik vind hem erg leuk maar ja.. het moet wel van beids kanten komen natuurlijk. Het lijkt erop dat hij wat aan't bijdraaien is - vandaag gaf hij opeens aan dat hij volgende maand deze kant op komt en een weekje in de buurt zal zijn om samen dingen te ondernemen en elkaar echt beter te leren kennen. Nou we zullen het zien.. zo staat je liefdesleven op pitje 0 en zo gebeuren er opeens wat leuke dingen.. ik wacht rustig af ;) Ik heb het helemaal niet slecht zo met mijn zoontje alleen tenslotte.

19. debbietjuh

4 feb 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gedated met iemand die absoluut geen eigen kinderen wil en ook niet voor ze wil zorgen, omdat hij de verantwoordelijkheid niet aan wil gaan. Tis een schatje en zelfs voor mijn kindje heel lief (als hij haar beu is gewoon aan dr moeder geven ;) ) Dit was mijn eerste date met iemand die ik online heb ontmoet. Alleen maar omdat we via app zo'n goed contact hadden hebben we besloten elkaar in het echt te ontmoeten om te kijken of het echt ook zo klikt. en dat doet het Ik ben heel blij dat ik de stap heb genomen en dat hij een goede vriend voor me is.

Verder heb je natuurlijk ook dates die op niks uitlopen en waar absoluut geen klik is, maar ach even rust en een beetje gezelligheid is af en toe ook leuk.

Soms vraag ik me wel af of mannen mij willen voor mij of voor mijn uiterlijk. Aan de andere kant who cares. zolang ik geen dingen doe die ik niet wil is het goed lijkt me.

In ieder geval wens ik je veel succes en vooral plezier om de man te vinden die je zoekt en nodig hebt :)

20. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Oh helemaal niet meer gereageerd.
    Nee die date was het niet uiteindelijk. Heb 3 dates gehad met die man maar ik werd niet verliefd. Hij was verder leuk hoor maar niet de man voor mij.
    Binnenkort misschien weer een date. We gaan het zien.

Deel Deze Pagina