Kindje voor het eerst voelen bewegen, kan het kwaad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liv1985, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Dag dames!

Ik heb vanochtend voor het eerst ons meisje gevoeld.
    Ben 19.3 weken zwanger.

Ik lag op m'n rug op een matje en ik ging wat drukken op m'n buik. Links voelde ik wat hards in de baarmoeder en toen ik daar wat meer drukte voelde ik duidelijke bewegingen!

Maar mijn vraag is, kan dat geen kwaad? Ik had echt het idee dat ik haar hoofdje voelde? Kan zachtjes drukken geen kwaad, een geboren baby is al zo kwetsbaar! Ik wil m'n kindje natuurlijk niet vervelen of lastig vallen!

Ik hoor het graag als mensen hier meer over weten!

2. smurfinnetje85

18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    hoi.

tijdens mijn vorige zwangerschap drukte ik ook af en toe op mijn buik met platte hand. daar reageerde mijn kleine meid dan op en was ik weer gerust gesteld .
    de gynocoloog gaf toen aan dat het geen kwaad kon. zij voelen zelf ook door te drukken bij later controles. ik deed het wel met mate en altijd met platte hand.

groetjes smurfinnetje

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kan echt geen kwaad :)

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Nee kan geen kwaad.
    Je moest eens weten hoe hard het later gaat als ze willen weten of je kindje is ingedaald... :D

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Kan geen kwaad hoor. Als je eens wist hoe hard mijn dochter af en toe op mijn buik duwde en plofte. Je kindje zit veilig en beschermd in je buik. En geniet van de beweging.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Dit. Hier heeft die kleine ook wat te voorduren gehad met zn grote broer.. en hoe hard ze je soms porren met een echo :confused: dan zou een kind gebroken zijn aan het eind.

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Hier word met de echo's ook flink geport en geduwd. Kan echt geen kwaad!

8. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Het kan volgens mij ind geen kwaad want de vk duwt er ook altijd op los desalniettemin zou ik het niet vaak doen want naast dat het geen kwaad kan, kan ik mij niet voorstellen dat een kind het fijn vind om regelmatig hard geduwd en wakker gemaakt te worden.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee hoor kan geen kwaad! Ik zou het niet meer doen als je kindje uit je buik is. :p

Lisa1987 vindt dit leuk.
  10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou ofniet. Ik schrok ervan en ze deed me ook echt pijn ..

Mijn fysio moest hem soms ook wegduwen en dat ging eerst altijd voorzichtig maar omdat onze zoon atug bleef liggen wel harder.

Ze zitten zó beschermd, gebeurd niks van duwen

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Mijn dochters springen er gewoon op en dat zal tot 40 weken wel zo blijven ;) kan echt niks kwaad. Verloskundige kan ook hardhandig voelen

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Haha hier ook. Onze dochter klimt over mij heen en zet zich af in me buik etc.
    Kindje zit veilig in je buik hoor ;)

13. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    De kat lag altijd met zijn dikke kont op mijn buik en stond er af en toe ook gewoon op/in.

Ik porde soms letterlijk ook met mijn vinger in mijn buik als ze super oncomfortabel lag..Ze heeft er niks aan over gehouden haha

14. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik voel soms ook een voetje of knie onder mn rib die ik een beetje naar beneden probeer te duwen als ik in de auto zit hoor :D

15. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Nee, kan geen kwaad hoor. Hier een van anderhalf die nog al eens een elleboog of knie in mijn buik zet om overeind te komen of wat comfortabeler te kunnen kroelen of stoeien.

16. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Hier gebruikt onze jack russel altijd mijn buik als landingsplatform :D

17. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    #17 Hotsiflots, 28 aug 2017
    Laatst bewerkt: 28 aug 2017
    Kan echt geen kwaad, soms als ik mijn tweeling niet voelde en ze reageren niet op me hand dan schudde ik me buik heen en weer hahahaha niet hard hoor, maar ze zitten in vruchtwater dus bij een duw floept de kleine de andere kant op, soms lag er een op een nare plek en die duwde ik dan de andere kant op, was meestal een voetje ik kon die ook vast pakken toen ik zo rond de 35 weken zwanger was. Plus de kat heeft weleens met zijn volle gewicht op me buik gesprongen, deed verdomde zeer maar de kleintjes merkten er niks van.

Wacht maar bij latertermijn echo's dan word er ook geduwd door de verloskundige etc bij mijn 20 weken echo wouden mijn tweeling niet omdraaien want ze sliepen...moest ik op en neer springen, ja hoor toen werden ze wakker hahahaha

Is juist fijn dat je kleintje kan voelen en die reageert op je hand <3

18. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Nee joh, dat kan echt geen kwaad! Ik krijg regelmatig een por of knietje in mijn buik van mijn 3 jarige dochter die totaaaaal niet voorzichtig is. En inderdaad.. als een vk of gyn gaat voelen of de baby is ingedaald gaat dat veel harder dan wat je nu zelf doet.

19. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Bedankt voor jullie reacties!
    Al zijn ze toch wat wisselend... Ik probeer idd contact te maken met m'n dochter door een paar keer per dag wat te drukken, ik hoop dat ik haar daar niet mee lastig val.. Ik snap wat sommige zeggen dat het voor een ongeboren kind niet fijn is om geduwd of wakker gemaakt te worden.. Ik zal et nog es navragen bij de vk..

20. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    je moet het ook niet de godganse dag doen :roflmao::roflmao::roflmao: maar op een bepaald momentje van de dag bv s'avonds en sochtends dan WEET je kleintje op een gegeven moment oh daar is mama en gaat die reageren, de tijd komt vanzelf dat je af en toe denkt: mag het wat rustiger :)

Liv1985 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina