Goedemiddag, Ik ben nu in ronde 4 voor een tweede kindje. Mijn eerste kindje was ik direct de eerste ronde zwanger, dus ik weet niets over hoe mijn cyclus toen was. Ik had daarvoor 10 jaar de pil geslikt, heb toen wel 1 maand gewoon laten komen en die cyclus was 34 dagen. Mijn zoon is geboren middels een CS. Na zijn geboorte heb ik eerste de minipil geslikt vanwege borstvoeding, daarna weer aan de microgynon. Ik had nu wel vaak last van doorbraakbloedingen. Ik slik de pil graag door en had daar eigenlijk nooit last van. Nu ben ik dus 4 maanden gestopt, 1,5 jaar na de CS. Mijn cycli zijn 28 - 25- 25 - 27. De laatste 3x heb ik ovulatietesten gebruikt waaruit blijkt dat ik 7 dagen na mijn eisprong al ongesteld wordt. Mijn menstruatie is dan gelijk 2 dagen heel heftig, daarna bijna niets meer. Ik slik al heel lang zwangerschapsvitamine van VSM. Ik hoor nu veel goede verhalen over Etos Zwanger Worden en Visolietabletten. Is er verschil? Is er reden om mij zorgen te maken/ moet ik naar de huisarts of gyn? Ik ben al een keer bij de gynaecoloog geweest omdat ik last had van mijn litteken en heb toen een inwendige echo gehad. Dat was toen goed, nu 9 maanden geleden. Ik weet even niet meer wat te doen. Ik weet het, ik ben pas 4 maanden bezig, maar vind de korte fase erg vreemd en was natuurlijk van mijn zoontje direct zwanger. Hopelijk kunt u mij advies geven. Groeten Merel
Hoi Merel, vel vrouwen gaan twijfelen als ze niet zo snel zwanger raken als de eerste keer, maar er is voor nu helemaal geen reden toe. Je hebt mooi inzicht in je cyclus, dus je kunt goed gericht proberen zwanger te worden. Dan nog blijft zo als bij iedereen de kans dat je zwanger wordt zo'n 20 % En dan gaat daarvan zo'n 30% door als goede zwangerschap. Al met al is het dus heel bijzonder als het de eerste keer gelijk raak is. Ook met de vitamines doe je het goed. Er zit om zwanger te worden geen verschil. Dus geen zorgen, voorlopig gewoon een beetje geduld... Groetjes Brigittte