Datum bevruchting bepalen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnebloemetje, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloemetje

3 jul 2016
    11
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb gister een echo gehad. Vandaag ben ik 7w2d zwanger. Het vruchtje is volgens de verloskundige 5 weken oud.

Ik ben door de pil heen zwanger geraakt en het is op dit moment super belangrijk om te weten wanneer het eitje is bevrucht om de vader aan te kunnen wijzen. Ik wil liever (nog) niet teveel op de situatie in gaan, weet alleen dat jullie nog wel handig zijn met rekensommetjes omtrent dit onderwerp dus ik hoop dat jullie willen meedenken.

Ik weet het; DOM en ik schaam me kapot. Fout geweest en moet op de blaren zitten (overigens geen relatie met een van beide op bovenstaande data). Dat doe ik ook en neem de verder de volledige verantwoordelijkheid. Het kindje is overigens super welkom en met dat gegeven ben ik wel heel erg blij. Het is alleen verschrikkelijk dat dit de omstandigheid nu is. Zorgt ervoor dat ik niet kan genieten van de zwangerschap want erg zonde is.

Oke, de info;
    - 2 juni eerste dag laatste menstruatie.
    - Volgens menstruatiedagboek zou eisprong op de 13e moeten zijn geweest. (Calculator hier op het forum zegt de 16e. En noemt de 21e als innesteldag. Hoe precies is deze calculator? Zit een aardig verschil in en zou meer duidelijkheid geven.).
    - Met persoon A intiem geweest op de 14e en 18e. Beide in avond.
    - Met persoon B intiem geweest op de 11e en 21.

Ik wil zo ontzettend graag tegen die persoon kunnen zeggen 'jij bent het'. En niet 'misschien' .. :( verschrikkelijk om iemand dat aan te doen. Ben me er overigens bewust van dat echte 100% zekerheid pas na de geboorte komt. Maar wat meer duidelijk zou toch ontzettend veel rust geven.

Wat denken jullie? Alvast bedankt voor het meedenken!

*gaat nu door de grond zakken*

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gezien hoe lang sperma kan blijven leven en hoe kort (sorry) de verschillende heren op elkaar zaten, valt echt niet met zekerheid te zeggen wie de vader is.

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben absoluut geen rekenwonder hierin maar ben het met bovenstaande eens. Ik denk dat het onmogelijk is om aan de hand van zo een berekening vast te stellen wie daadwerkelijk de vader is.

Heel veel succes en probeer toch een beetje te genieten.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ten eerste is niet duidelijk wanneer je eisprong was gezien dat je door pil zwanger werd en omdat vruchtje kleiner is dan de 7 weken die jij dacht.
    Ten tweede is het idd erg dicht op elkaar dus kan het echt van beide zijn. Denk niet dat je daar zo achter gaat komen

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Persoon A heeft de grootste kans, maar het zit te dicht op elkaar om zekerheid te geven.

6. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Hou er ook rekening mee dat bij de termijnecho (10-11weken) je uitgerekende datum nog verzet kan worden. Bij mij zat tussen de eerste echo (7 weken) en de termijnecho (11 weken) een week verschil. Met de eerste echo werd ik dus een paar dagen terug gezet, en de tweede echo een week vooruit.

Persoon A heeft denkt ik meer kans de vader te zijn dan B. Maar dit is onmogelijk om met zekerheid te zeggen.
    Heb je al bedacht hoe je het nieuws wil brengen aan de (mogelijke) vaders?
    Lijkt mij erg moeilijk, sterkte!

7. Snoep

Snoep Niet meer actief

Als je vandaag 7.2 weken bent (klopt dat de vk zegt dat het vruchtje 5 weken oud is dan), is je eisprong op 14 juni geweest en zou het met de eerste persoon de grootste kans hebben.

Maar de andere is niet uitgesloten omdat: als de eisprong de 14e overdag was en er nog zaadjes van 11-6 klaar lagen, zijn die voor de zaadjes van 14-6 in de avond geweest.
    En als de termijn er net iets naast zit (en dat kan goed met 7 weken zwangerschap) kom je weer op een andere datum uit.

De termijnecho zal je de meest waarschijnlijke datum geven waarop de eisprong is geweest. Maar zal zeker geen uitsluitsel geven over wie meest waarschijnlijk de vader is.

Vervelende situatie voor alle betrokkenen! Heb je het besproken met je vk? Mss dat zij een oplossing weet (prenatale test waaruit dmv DNA opgemaakt kan worden wie de vader is??)

Veel sterkte en toch wel gefeliciteerd met het wondertje dat in je buik aan het groeien is!!

8. Zonnebloemetje

3 jul 2016
    11
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties :) wat ontzettend fijn dat er oke op wordt gereageerd. Helaas bevestigen jullie waar ik al bang voor was..

Ikzelf hoop van harte dat het van persoon A is. Met hem wil ik ook echt iets opbouwen (dat is overigens wederzijds en hebben ook een verleden samen). Ik wil het hem in ieder geval ook gaan vertellen. Hoe en of ik het persoon B ga vertellen weet ik nog niet..

Ik heb aanstaande maandag de intake bij de VK. Zal het dan ook bespreekbaar maken. Afgelopen woensdag ook wel benoemd, maar nu krijg ik volgens mij weer iemand anders. Over 3 weken staat de termijnecho gepland. Ik hoop dat dit meer duidelijkheid gaat brengen.

9. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Mijn reactie zal weinig meer toevoegen, maar ben het met de anderen eens. Mijn eigen zwangerschap is ook voortgekomen uit spermacellen die al een paar dagen oud waren, dus dat is echt goed mogelijk!
    Ik wil wel echt zeggen dat ik het super vind dat je je verantwoording neemt in deze situatie en 'op de blaren' wil zitten. Ik kan me voorstellen dat dat onwijs moeilijk is! Maar wel belangrijk in deze situatie. Heel veel succes, sterkte en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

10. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Zelfs bij mij klopte de meting niet. Wij zijn zwanger geraakt via IVF. Dus eisprong en bevruchting is allemaal bekend. Je zou bijna zeggen dat we zelfs weten hoelaat alles gebeurd is. Maar bij onze eerste echo kwam de vk toch nog verkeerd uit met haar berekening. Scheelde een paar dagen. Dus helaas krijg je daar nooit zekerheid over. Ben benieuwd met de termijnecho.

11. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Obv je meting zou je ei inderdaad 14 of 15 juni zijn geweest. Dus persoon aan heeft de meeste kans. Maar er zitten maar 3-4 dagen tussen ei en persoon b. Dus dat zou inderdaad ook nog kunnen. Al is die kans kleiner.

Succes!

12. 6ok11

6ok11 Bekend lid

24 feb 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je mag mij een pb doen, wellicht kan ik je verder helpen !

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Een termijnecho gaat echt geen uitsluitsel geven over wie de vader is. De spermatozoiden van je eerste vrijpartij kunnen zo lang in leven zijn gebleven dat ze 'klaarlagen' om het gesprongen eitje op te wachten. Als je het zeker wilt weten (en dat lijkt me eerlijk naar de beide heren én naar het kind toe) dan laat je een dna-test doen. Misschien kan dat op dezelfde manier als de NIPT?

14. Zonnebloemetje

3 jul 2016
    11
    0
    0
    DNA test kan inderdaad op dezelfde manier als NIPT. Ik heb er aan zitten denken en me al erin verdiept. Nadeel is dat het heel veel geld kost.. Minstens 1200,- als ik me niet vergis. Dat heb ik zo niet klaarliggen. Maar wie weet kunnen (een van) de mannen hierin iets betekenen.

Ik ga het meneer A dit weekend vertellen. Ik wacht met meneer B. Sowieso wil ik afwachten wat de termijnecho doet, het maandag bespreken met de VK en kijken hoe het loopt met A, etc. Ook omdat wij samen iets willen opbouwen. Als het niet duidelijker wordt dan komt er sowieso een test, eventueel dan wel pas na de geboorte. Mijn gevoel zegt wel dat het van A is, ook met berekeningen ed. Maar dat is natuurlijk ook vast omdat ik dat graag wil. Ik weet gewoon niet of ik het B ga vertellen als straks A de meeste kans heeft om het te zijn. Dan denk ik er aan om te wachten tot de geboorte (ook omdat onze levens nu aan het scheiden zijn). Ik wil hem er niet van weerhouden verder te gaan en al die maanden in onzekerheid te zitten. Blijkt hij uiteindelijk wel de vader dan hoort hij dat uiteraard.

Dat is een beetje hoe ik er nu over denk.. Uiteraard is dit ook afhankelijk van hoe A dit weekend gaat reageren en wat hij vindt dat we moeten doen.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    En zou je dan A willen laten meeleven gedurende de hele zwangerschap, om er dan bij de geboorte achter te komen dat toch B de vader is? Dat kan toch ook niet?!

Ik snap dat t duur is, maar ja, ik zou het (als man en als vrouw) niet aankunnen om 9mnd te moeten wachten...

16. Zonnebloemetje

3 jul 2016
    11
    0
    0
    Nee dat is idd ook niet eerlijk. Ik weet het nog niet, niks is zeker. Het gaat er ook om wat hij wil. Bepaal dat niet alleen. Ik wacht het voor nu even af; als er teveel twijfels blijven dan zijn er gelukkig wel mogelijkheden.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Weet A wel dat je tijdens de sexperiode met hem ook 2x onveilig het bed hebt gedeeld met B??

En weet je ook wel zeker dat beide heren geen ziektes/soa's onder de leden hebben?
    Ik zou me daar zeker ook op laten testen aangezien je het beide onveilig hebt gedaan.

18. Zonnebloemetje

3 jul 2016
    11
    0
    0
    Ja dat weet A. B weet dat niet. Met B heb ik een relatie gehad, dit is sinds kort beëindigd (idd dus nog aangerommeld, stom). A ken ik al jaren (ook relatie eerder mee gehad) en we zijn daarin heel eerlijk. Dus ja ik durf wel te zeggen dat ik daar zeker van ben.

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Als je een relatie met A wilt zou ik eerlijk zeggen dat het kind van zowel hem als van B kan zijn.
    Die kans is er namelijk zeer zeker want de eisprong kan ook op 13 juni zijn geweest en dan valt A al af.
    En ook B zsm inlichten over de situatie.

Kijken wat zij willen qua testen (nu al, na de geboorte, mee betalen of niet etc)

En dan hopen op het beste en dat niet beide heren je "alleen achterlaten".

20. Zonnebloemetje

3 jul 2016
    11
    0
    0
    Ik ga het A zo snel mogelijk vertellen en eerlijk zijn. Met B ga ik voorlopig sowieso wachten. Ik denk niet dat hij dit nu kan handelen..

Deel Deze Pagina