Zo'n buikpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 1982Eva, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben 7+4 zwanger van mijn tweede kindje. Gisteren een mooie hartslag en goede groei gezien op een vroege echo.

Nu heb ik sinds zo'n 2 weken erge buikklachten. Het weeige, misselijke gevoel en de darm-issues herken ik van mijn eerste zwangerschap. Ik ben dan ook weer lijnzaad etc gaan eten. Wat ik de vorige keer echter niet had maar nu wel, is enorme kramp in mijn maag en soms ook mijn darmen. Ik voel wel dat het echt ver boven mijn baarmoeder zit, heb verder ook geen bloedverlies, dus maak me daar niet direct zorgen over, maar ben er wel flink beroerd van. Zit soms helemaal dubbelgeklapt achter mn buro van de maagkramp. Mijn buik is ook erg opgeblazen en ik moet veel boeren laten (excuus voor de details...). Ik probeer nog maar kleine hoeveelheden te eten, omdat ik anders meer last krijg. Ook zo licht mogelijk (crackers, beetje fruit). Merk dat veel voedsel me tegenstaat omdat ik er kramp van krijg. Hoewel ik bij vlagen dus ook wel wat misselijk ben, is het niet zo dat ik niks binnenhoud - ik krijg er alleen zo'n kramp van.

Is dit nou ook een (normale) zwangerschapskwaal, of is het toch iets anders?

Veel dank alvast,
    Groeten, Eva

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Eva,

wat naar dat je er zo'n last van hebt. Ik denk dat jij op het moment fel reageert op het hormoon progesteron in je lijf. Dat zorgt er onder andere voor dat je maag/darmstelsel langzamer werkt en dus klachten kan geven. Je zou eens Rennies kunnen proberen om het opgeblazen gevoel te verminderen. Of Omeprazol.
    Overleg het even met je eigen VK. Maar op zich is het geen vreemde klacht, maar wel een vervelende. Ik hoop dat het niet te lang aanhoudt voor je,

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina