Spaans benauwd

Discussie in 'De bevalling' gestart door Inge1988, 16 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1988

Inge1988 Lid

17 okt 2012
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Even m'n hart luchten!
    M'n bevalling gaat zich binnen nu en 3 weken aandienen en ik krijg het nog steeds spaans benauwd bij dat idee!
    Het is m'n tweede bevalling, ik ben mezelf optimaal voorbereid maar toch heb ik er nog geen zin in zoals vele andere.
    Als ik eraan denk welke klus me te wachten staat word ik zenuwachtig en krijg ik het benauwd.
    Bij m'n eerste had ik dit minder en toen de bevalling begon was de spanning helemaal weg. Hopelijk is dat dit keer ook... Want iedereen weet dat gespannen een bevalling beginnen niet bevordelijk is :(

Iemand tips om dit vervelende gevoel weg te nemen zodat ik misschien zin krijg in de bevalling?

2. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Geen idee...maar wel herkenbaar! Ik denk dat veel vrouwen deze spanning ook hebben vooral omdat je weet dat het pijn gaat doen.

3. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hier ook super spannend ! Het is eigenlijk mijn eerste echte bevalling. Ik heb wel een bevalling gehad op 21 weken maar is toch een veel kleiner kindje. Dus ik vermoed dat de bevalling nu wel anders zal zijn. Ik heb heel erg bang voor de pijn, vermoeidheid en het herstel... Ik wil zo graag bevallen maar als ik bedenk dat ik zometeen moet bevallen bekruipt de angst me....

4. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Herkenbaar hoor. Toen ik met verlof ging kreeg ik ook ineens de zenuwen. Nog steeds overvalt de angst me nog regelmatig, maar ik heb het nu zo gehad dat het van mij wel mag beginnen. Volgens mij duurt het daarom40 weken....dat je er dan zo graag vanaf wilt zijn en juist wilt bevallen.

5. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Had je een moeilijke eerste bevalling? Misschien helpt het om daar nog een keer goed met je vk over te praten en om te kijken wat je zeker nog in je bevallingsplan kwijt wilt?
    Wat mij hielp bij stress was denken aan dat héérlijke gevoel als je je kleintje op je borst hebt na de bevalling en al die nachten daarna...dan viel ik zelfs tijdens de grootste stressmomenten nog in slaap...

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Het boek veilig bevallen van Beatrijs Smulders heeft mij erg geholpen, maar ook het maken van een geboorteplan en afspraken met het ziekenhuis, hebben mij rust gegeven.
    Misschien zijn dit tips waar jij ook wat aan hebt.

7. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mijn verloskundige is geen bevalling hetzelfde, ze zei letterlijk tegen mij: "Ik garandeer je dat de volgende heel anders gaat".
    Daar teken ik voor :D
    Ik begrijp heel goed dat je het benauwd krijgt bij het idee, maar het kan ook meevallen hè!
    Om rustiger te worden zou je ontspanningsoefeningen kunnen gaan doen, zo leer je ook beter ontspannen tijdens de geboorte. Elke dag/avond even herhalen.
    Goed oefenen van tevoren, het kan je nog van pas komen ;)

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb de hele zwangerschap tot nu toe wel uitgekeken naar de bevalling. Hoewel de eerste keer alles tegenzat wat tegen kon zitten vond ik het een mooie ervaring.
    Maar nu het nog maar 9 weken duurt heb ik ineens de zenuwen. Ik weet niet goed wat ik daarmee moet. Wil graag meer ontspannen de bevalling in dan de vorige keer.
    Hoop maar dat dat lukt...

Iemand tips? Toch nog weer een pufcursus doen?

Deel Deze Pagina