Als ons meisje er deze week niet uit komt moet ik vrijdag naar de gynaecoloog om een afspraak te maken voor een inleiding volgende week. Nou hoop ik natuurlijk dat het niet nodig zal zijn en dat ze deze week gewoon geboren wordt maar ik houd er ook rekening mee dat dat misschien niet gebeurd. Ik zit te twijfelen of ik dan de datum van de inleiding bekend zal maken aan onze familie en misschien ook aan onze vrienden. Aan de ene kant ben ik niet zo van de geheimzinnigheid maar aan de andere kant vind ik bevallen terwijl de hele familie ervan op de hoogte is net zoiets als poepen terwijl er iemand naast de toiletdeur staat. Dat kan ik ook niet Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik heb het mn naasten verteld; ouders, zussen, beste vrienden. Verder niemand omdat ik geen zin had in constant gevraag 'is ie er al?'... Ik hield er rekening mee dat een inleiding heel snel kan gaan, maar ook dagen kan duren...
Haha, briljante opmerking... En juist om dat gevoel zou ik het niet vertellen! Succes, en ik hoop voor je dat het allemaal nog 'spontaan' mag gaan gebeuren.
Ik heb het met Emma wel verteld, was de eerste en zeer onrijp gestart dus kon wel eens lang gaan duren. Ik vond het fijn dat ik af en toe even wat afleiding kon zoeken bij mensen anders dan mijn man. Het begon met 24u een ballon catheter, dus die dag weinig last en Veel verveling. Ik hoop dat bij jou de inleiding niet nodig gaat zijn!
Wij hebben het destijds niet verteld. Mensen wisten dat we een datum hadden en dat dit in de 38e week was, maar had geen zin in berichtjes in de trant van en? Al hebben we getwijfeld om het naasten wel te vertellen, maar zoiets komt dan al snel verder de wereld in. Maar wij hebben de dag van inleiding niet eens gehaald, 4 dagen eerder is ze al geboren.
Nee ik zou het zelf niet vertellen. Dan krijg je inderdaad vragen als : en???? Daar zit ik echt niet op te wachten.
Heb je oppas nodig voor je oudsten? Dat zou voor mij de enige reden zijn om het nu te gaan vertellen namelijk. Vorige keer hebben we het niemand verteld en dat vond ik wel zo fijn. Uiteindelijk ging het erg vlot, maar als het wel lang duurt en je krijgt van die zenuwensmsjes, of ouders die alvast gaan rijden enzo, ik moet er niet aan denken.
ik zou het niet zeggen. Wel zal mijn moeder het weten ivm oppas voor zoontje maar verder niemand vindt dat maar een raar iets..
We hebben het hier aan niemand verteld, zelfs niet eens dat ik ingeleid werd. Moest me op zondagochtend melden en ik zou eigenlijk op maandag een controle hebben bij de verloskundige, dus kreeg op maandag wel berichtjes hoe de controle was. Tussen de weeën door berichtjes terug gestuurd dat de controle goed was en dat ze me weer gestript hadden en dat het afwachten was
Ik heb het niet gedeeld. Ja, opa en oma omdat ze op onze zoon pasten, maar voor de rest was het een verrassing. De eerste inleiden duurde 1,5 dag, de tweede is dezelfde dag geboren.
Ja inderdaad, de oppas (schoonmoeder en dus ook schoonvader) zal het natuurlijk weten en mijn eigen ouders ook omdat mijn moeder eventueel de volgende dag op zou kunnen passen. Mijn schoonmoeder gaat het denk ik wel tegen mijn schoonzus vertellen maar dat is niet zo'n vervelende meid die me dan continue gaat appen of smssen. Mijn moeder zal ik wel vragen om haar mond te houden tegen mijn zus want daar wordt ik nu al gestoord van. Die blíjft me appen, smssen, facebooken of het nog wel gaat en blablabla. Van die controle smsjes, je kent dat wel. Word ik nu echt helemaal gestoord van.
Wij hebben het alleen onze ouders en de peetouders verteld. Dit vonden we leuk om het toch als een verrassing te houden.
Bij de eerste inleiding hebben we het niemand verteld.... We wilde het lekker saampjes beleven! Bij de tweede weer ingeleid, toen alleen de oppas van de oudste die ervan wist! En het lijkt er op dat ik volgende week weer ingeleid ga worden, en ook dan vertellen we het alleen de oppas.... Het lijkt misschien wat egoïstisch maar ik zie me moeder ervoor aan dat ze alvast deze kant op komt.... Ze woont hier 2 uurtjes vandaan.... Ze is dan ook wel weer zo bijdehand om de verloskamer op te komen! Terwijl ik er echt NIEMAND bij wil hebben!! Behalve mijn man dan!
Ik heb t verteld haha vond t juist heel fijn alle mensen Die meeleven! Deze x ga ik t ook weer vertellen gewoon.
Oh nee ik ben zon trut die al de goedbedoelde aandacht irritant vindt. Ik kan er niks aan doen maar het leidt me af ofzo, geen idee waarom ik het precies zo irritant vind. Dus ik heb besloten om mijn mond te houden mocht ik ingeleid moeten worden. Ik lig nu in een warm bad te hopen dat ik daarvan ga bevallen
Hier alleen aan mijn ouders verteld dat ik op maandagochtend ingeleid zou gaan worden. Onze dochter ging bij ze logeren ivm bevalling dus tja.... Wat ze niet wisten is dat mijn vliezen netvoor het wegbrengen op zondagavond door de vk doorgeprikt waren en hij 2 uur na het wegbrengen nog op zondag geboren is. Dikke verrassing alsnog .