wie ook een ballon gehad met inleiden en mocht je partner blijven slapen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door buikje123, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    Zaterdag is het zover.. volgende week.. dan word ik ingeleid en wordt er gebruik gemaakt van een ballonnetje mocht ik dan nog geen ontsluiting hebben. Ik ga in het meander ziekenhuis bevallen.. amersfoort. Ik vroeg me af of mijn partner ook mag blijven slapen? Ben best angstig momenteel en wil hem er erg graag bij hebben :( !

Graag ervaringen.. ook hoe snel er ontsluiting kwam bij een tweede kindje.

2. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Hoi hoi, geen ervaring mee maar je kan het ziekenhuis beter even bellen lijkt mij? Dan weet je het gelijk zeker..

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier ook een ballon gehad. Partner mocht niet blijven slapen.
    was achteraf ook niet nodig want hij kwam er pas de volgende dag uit.

Succes!!

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ander ziekenhuis dus misschien andere regels. Ook ballon was eerste kindje. Pas na 24u viel de ballon eruit en partner mocht niet blijven slapen. Was ook niet nodig want pad volgende dag rond 10u konden de vliezen gebroken worden en toen was mijn man er al.

5. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    Ze hebben t in de informatiemap over als je opgenomen wordt in de bevalling krijg je een eenpersoonskamer en kan je partner blijven.als je gaat bevallen ga je naar de verloskamer waar je partner ook kan blijven. Lees niets over een zaal ofzo ... zal t morgen ook nog wel even navragen als ik er ben. Was t vergeten vandaag :(

6. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    zal ziekenhuis afhankelijk zijn.
    Hier mocht partner wel blijven slapen maar heb ik zelf naar huis gestuurd zodat hij toch nog een nacht goed kon slapen en voor de honden kon zorgen.
    Ballon was er bij mij al heel snel uit omdat hij knapte en tweede viel er uit

7. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Bij mij mocht mn man wel blijven slapen (en hij is ook blijven slapen). Is dus per ziekenhuis verschillend.

8. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik moest me voorbeiden op minimaal 24 uur, maar het ging super snel! 10 uur ging de ballon catheter erin, had wel al 2 cm ontsluiting en hij was er al om half 2 uit gevallen! Tegen alle verwachting in :D

9. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    Positieve verhaaltjes :)t is mijn tweede kindje. Vorige keer ging de inleiding met gel erg snel. Maarja is geen garantie voor nu denk ik :(

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik ben 3 dagen armer en een ks rijker geweest na inleiding met ballon.
    vriend mocht niet blijven slapen, tot de baby geboren werd/was

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier is ml blijven slapen en gelukkig zette de bevalling smorgens goed door.

Succes!!

12. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    T is mn tweede kindje en de eerste inleiding ging al heel snel.

Bedankt!

13. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hier mocht ml niet blijven slapen. Vliezen zouden ook pas de dag erna gebroken worden.

14. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    Hier mag de partner gelukkig blijven hoor ik net. Je hebt een eigen kamer met twee bedden

15. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Bij mij uiteindelijk na 5 dagen verschillende ballonnen gehad, gel gehad en gebroken vliezen.. uiteindelijk een spoedkeizersnede...

Mijn man mocht wel al die tijd blijven slapen

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier mocht mijn man ook blijven slapen, ook de dagen ervoor dat ik opgenomen was, ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en hij mocht alle dagen blijven, vond ik wel heel prettig en zou niet anders willen.

Fijn dat het bij jou ook mag! Succes met je bevalling, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt:)

17. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik kreeg 's avonds de ballon en mocht na het ctg gewoon weer naar huis en moest me de volgende ochtend om 7.00 uur in het ziekenhuis melden. Wel was ik vanaf dat moment 'medisch' dus als de weeën die nacht zouden beginnen moest ik het ziekenhuis bellen.

's ochtends genoeg ontsluiting om de vliezen te breken (3cm) en 's avonds half 8 is onze zoon geboren :)

Succes!

18. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Is t inbrengen erg pijnlijk?:) ze gaan hem s ochtends vroeg inbrengen en dan volgende dag vliezen breken als hij eruit valt. Maar stel hij valt er een paar u later al uit? Moet je dan ook wachten tot de volgende ochtend? Bij mijn vorige ging t inleiden namelijk heel vlot dus wie weet nu nog sneller..

En als je 1cm hebt .. heb je dan ook eerst een ballon nodig of kan er dan meteen n infuus in?

Veel vraagjes.. hihi:)

19. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Het plaatsen vond ik niet pijnlijk, was meer vervelend. Hier werd die pas rond 6e geplaats had gelijk weeen paar uur later viel die eruit en daarna stopte de weeen. Omdat het savonds was had ik een keuze of ik eerst wou slapen of doorgaan. Dus volgende ochtend ingeleid ik wou nog even een goeie nachtrust zodat ik weer fit was. En het ging hier snel nog geen 2 uur geduurt. Mijn eerste was spontaan maar die ging ook super snel 3uurtjes.
    en heb geen idee wat ze zullen doen als je al 1cm hebt.
    heel veel suc6 vast

20. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik vond het inbrengen ongemakkelijk, maar zeker niet pijnlijk. Het meest vervelende vond ik die eendenbek!

Bij mij is de ballon er trouwens niet helemaal uitgevallen, ik dacht de volgende ochtend echt dat er nog niks gebeurd was aangezien hij naar mijn idee nog stevig op zijn plaats zat. Het verbaasde mij dan ook toen de verloskundige zei dat hij er mooi los voor lag haha. Ik weet niet wat ze doen als je al 1 cm hebt, misschien is het dan niet eens nodig om een ballon te plaatsen, maar misschien ook wel om net nog even een zetje te geven.

Deel Deze Pagina