Mijn bevalling van Kai (10-06-'06)

Discussion in 'De bevalling' started by Beppie, Jun 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Op vrijdag 9 juni begon mijn dag met harde buiken. Maar aangezien ik 36,5 dagen was, dacht ik dat het oefenweeën waren.
    De volgende dag rond 16:00 bleek het toch menes, en ben ik richting ziekenhuis vetrokken.

Toen ik in het ziekenhuis aankwam, was het nog wel aardig op te vangen.
    Ik bleek om 18:00 3cm ontsluiting te hebben, en kon niets anders doen dan afwachten. Nikky was mee in het ziekenhuis, en werd na een poosje opgehaald door oma en tante.
    Om 19:00 werd het erg pittig en was het niet weg te puffen.
    Ze zouden me om 20:30/21:00 nog een keer controleren, en was ik nog niet te ver, zou ik een pijnstiller krijgen.
    Maar voor die tijd heb ik nog een echo gehad, omdat Kai nog niet was ingedaald, en ze bang waren dat de navelstreng in de weg zou zitten.
    Dat was niet duidelijk te zien, maar ik had wel een hele mooie echo!!
    Ik bleek om 9uur 5cm te hebben en kreeg dus ook een prik. (Met de hand hebben ze me nog een centimeter erbij gegeven, 6cm dus.)
    Ik hoopte even te kunnen rusten, en aangezien Aris nog niet gegeten had, zei ik tegen hem dat hij wel even snel wat te eten kon halen bij de benzinepomp (naast ziekenhuis).
    Hij was nog niet bij de lift toen mijn vliezen braken. Ik kreeg een weeënstorm waar je U tegen zegt en was zelf niet in staat om hem te bellen/sms-en. Het lukte me wel de zuster op te piepen.
    Ik kon met veel moeite het woord KOM sms-en naar Aris, en die kreeg hij binnen toen hij al weer bijna in het ziekenhuis was (en rennen dat hij kon!)
    Ze hebben me weer nagekeken en ik bleek ineens 8 cm te hebben. Ze moesten nog snel iets doen, en zouden zo terug komen.
    Maar ze waren nog maar net de deur uit toen ik een mega perswee kreeg.
    Aris ging meteen bellen, en het enige wat ik ook nog kon zeggen tegen de zuster was; PERWEE!!!
    Ik mocht al wel wat meepersen, gelukkig.
    Ze controleerden me weer en ik had 10cm!! Dus de laatste 5cm waren ontsloten binnen 50 minuten!
    Maar toen durfde ik niet meer te persen...
    Na een peptalk van de gyn, ging ik ervoor en binnen 5 minuten was Kai er (jaja, snel hè?)
    Ik moest nadat het hoofdje er was wel even puffen, want hij had de navelstreng 2x om zijn nek zitten.
    Kai deed het meteen super (apgarscore; 9 en 10) en heeft een hele poos op mijn buik gelegen.
    Ik ben een klein beetje geknipt (voelde alsof ik aan alle kanten uitscheurde), maar heb totaal geen last vd hechtingen.

Kai was 48cm en 2980gram en is geboren om 21:50 uur.

De naam Kai heeft verschillende betekenissen (Deens/Noors, Duits, Schots, Native American)
    Maar wij gaan voor de Hawaïaanse betekenis; Oceaan.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wat een verhaal Betsie!
    En wat een superbevalling!! (zo'n wil ik ook... :) )
    Super zeg, dat het zo snel is gegaan en dat Kai het zo goed doet!!
    Heel veel geluk samen!

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou, dat ging wel snel op het laatst. Maar goed dat je man naar de benzinepomp naast het ziekenhuis ging en niet naar de MacDonalds ofzow, hihi. Nogmaals gefeliciteerd.

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Zooo dat is een snelle bevalling geweest dus!!! Fijn dat alles nu zo goed is,

xxx Marijke

5. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    wou wat een bevalling! opzich wel rap gegaan zo!
    gelukkig maar dat je mannetje snel weer terug kon komen!
    Ik denk dat ik maar een pak liga ofzo in m bevallingstas voor t ziekenhuis doe voor mijn mannetje :) :) hoeft ie ook niet weg!

x

6. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Zo, wat een bevalling, Beppie! Super en wat een prachtige foto van Kai!
    Lekker genieten zou ik zo zeggen!

XXX

7. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    dat is idd wel snel! en nu maar lekker genieten!

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Zohee zo'n bevalling wil ik ook!!

9. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Beppie, wat een verhaal, maar wat mooi zeg! Vind dat je het heel snel gedaan hebt! En natuurlijk het resultaat, dat kleine manneke! Heel veel plezier de komende tijd!
    Liefs,
    Lise

Share This Page