Wij wonen 20 minuten vh ziekenhuis vandaan. Zoals ik het graag wil, wil ik thuis bevallen, maar m'n man vind in het zh veiliger. Wie heeft dit nog meer? Bij de volgende vk controle, vraag ik het ook even aan de vk, wat zei zegt.
Zij zal waarschijnlijk zeggen dat het misschien zelfs veiliger is dan in het ziekenhuis. Er worden thuis minder snel kunstgrepen uigevoerd en je hebt meer rust in je eigen omgeving. Zeker gezien je dicht bij het ziekenhuis woont kun je beter gewoon thuis gaan bevallen, als het dan nodig is ben je nog steeds sneller in het ziekenhuis dan de arts of de anesthesist. Ik heb mijn eerste in het ziekenhuis gekregen en dat was gewoon onzinnig achteraf gezien, was 2 uur na de bevalling al weer thuis! de 2de thuis en dat was gewoonweg heerlijk! Lekker rustig geen gehannes, auto in en uit enz gewoon lekker op je bedje blijven liggen! Succes!
mijn mannetje vind het ook fijner als ik in het zh ga bevallen. heb dus besloten als hij dat wil het te doen vind het zelf ook wel een prettig en veilig idee.
Mijn mannetje wilde het ook. Die wist eigenlijk helemaal niet dat het bestond Maar wij hebben er toch voor gekozen om lekker thuis te zijn in onze eigen omgeving. Ben benieuwd hoe het ons gaat verlopen.
er is niet lekkerders dan een thuisbevalling 2 van mijn 3 kids zijn thuis geboren mijn eerste ben ik ook thuis mee begonnen maar eindigde in het ziekenhuis wat ook 20 min van ons vandaan lag mijn vk heeft me er zelf naar toe gereden wat ik daar meemaakte wilde ik nooit meer meemaken jak wat een toestand zeg je bent gewoon een nr na de bevalling die geeindigd was met een vaciumpompje lieten ze me gewoon aan me lot over 2 uur lang heb ik in me bevallingstshirt gelegen ja kan wel nagaan hoe ik me voelde toen was mijn man het zat en is gaan vragen waar de verpleging bleef die mij zou kunnen helpen dit heeft hij in die 2 uur meerder malen gevraagt maar steeds kreeg hij te horen ja sorry maar er is niemand ja lekker daar lig je dan hem werdt verteld helpt u uw vrouw maar met douche dat heeft hij dan ook gedaan de kleine lag alleen op de kamer tijdens het douche ging het dan ook fout (ik viel flauw) doordat ik me zo had liggen opvreten dat het geen stijl was me zo te laten liggen ook moest ik nog een nacht blijven ivm met de kleine want die wilde ze in de gaten houden ivm de vacium nacontrole van mij was er ook niet gedaan met gevolg dat ik retentie had en ze een catheter moesten inbrengen om mijn blaas te legen daar zat ruim een liter in en kan je vertellen dat dat niet prettig is een catheter inbrengen met een overvolle blaas kijk soms kan het niet anders en moet je naar het ziekenhuis maar als je de keuze heb zou ik dus lekker thuis blijven, heerlijk in je eigen omgeving na je bevalling een kraam die heerlijk voor je zorgt ik stond dan ook na de bevalling van me meiden snel heerlijk onder de douche waar de kraam met een wakend oogje op me lette nee voor mij geen ziekenhuizen jak maar heerlijk thuis in je vertrouwde omgeving ook tijdens de baarweeën heerlijk doen waar jij zin in hebt de rust die je thuis hebt en vertrouwde omgeving daar kan een ziekenhuis niet aan tippen en dat bevorderd ook je bevalling omdat je je heerlijk op je gemak voelt teminste ik wel veel sterkte met jullie keuzes maar mijn keuze heb ik hier wel aangetoond dacht ik
Mijn man wilde bij onze eerste ook dat ik naar het ZH ging, maar ik wilde absoluut thuis. Bovendien wilde ik graag in water bevallen en dat kon bij ons in het ZH niet. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik toch echt thuis ging bevallen en dat hij naar het ziekenhuis mocht gaan. De kleine is wel in het ziekenhuis geboren omdat z'n handje eerst lagen. Hij lag zo breed dat ik geholpen moest worden met de vacuum. Maar ik ben wel tot een uur persen thuis geweest, in het water. Bij de tweede en derde kwam het ziekenhuis niet eens ter sprake en deze twee zijn ook echt in het water geboren.
mijn man wil ook graag dat ik weer beval in het ziekenhuis, ik persoonlijk zou heel graag thuis willen bevallen, maar omdat de angst er bij beide goed inzit zal het mocht het zover zijn toch weer een ziekenhuisbevalling worden. beide kinderen zijn geboren met de navelstreng om de nek en bij mijn dochtertje zelfs met dichte knoop zodat ze gelijk werd weggenomen na de bevalling om zuurstof toegediend te krijgen. bij mijn zoontje moest ik ingeleid worden, omdat die volgens mij wel lekker zat ondanks dat mijn water al gebroken was dus dat was uiteindelijk niet anders, maar ik had ook toen graag thuis willen bevallen, maar toen bleek dat zijn navelstreng zo om zijn nek zat hadden we bij de 2e al zoiets van zekerheid voor alles en dat bleek maar goed te zijn geweest ook achteraf...
Mijn man had dit ook.Maar na een gesprekje bij de vk (of was het de gyn?) werd hem duidelijk dat het vaak beter is thuis te bevallen (ivm bacteriën in het zh, die je thuis niet zo hebt). Met de pufcursus is hij ook om gegaan. En de bevalling thuis is ons goed bevallen.Het was heel rustig en relaxt. Ik heb het ervaren alsof het in een sprookjes achtige sfeer heeft plaats gevonden. Mijn man heeft het ook niet als stressvol ervaren en was echt mijn held!
Ja! Wilde net zeggen, neem je vent lekker mee naar een infopunt zoals de verloskundige en vraag of hij/zij de voordelen en nadelen wil vertellen over thuis bevallen en in t ziekenhuis bevallen. Ja, ik weet t, soms is simpelweg je eigen wens niet voldoende voor manlief. Maar t zijn natuurlijk enkel zorgen die hij uit. Daarnaast zijn er super boeken, zoals "veilig bevallen". Ligt in veel boekwinkels als zeer poulair boek. Is een aanrader. Laat hem het een en ander lezen. grtjs, lara
Ik denk persoonlijk ook dat het veiliger is om in het ziekenhuis te bevallen. Ik wilde ZH bevalling, maar omdat het 20 minuten rijden was en ik 90% thuis moest opvangen had ik zoiets van doe dan maar thuis. Toen werd het medische indicatie en ik ben blij dat ik in het ZH ben bevallen. Puur omdat alles in de buurt was, er meerdere mensen met verstand van zaken rondliepe. Voor een volgende bevalling zal ik onmiddelijk kiezen voor een ZH bevalling.
Mijn eerste reactie: JIJ moet het doen. En als jij je prettiger thuis voelt.... Daarnaast is wat Ayla zegt waar. Een ziekenhuis maakt sneller medisch (sneller knippen, vacuum e.d.) En de weeén nemen vaak af als je in het ziekenhuis bevalt, waardoor er vaker opwekking nodig is. Een VK zal je ook nooit en te nimmer thuis laten blijven als er aanwijzingen zijn dat er iets niet goed zit. PLus dat een VK ook zuurstof bij zich heeft, dus mocht de nood aan de man zijn.
Doe wat jij wilt. maar ik moet weer in het ZH ,maar als het kon ging ik weer thuis. Ik wilde thuis bevallen en mijn man wilde dat ik naar het ZH ging. Na overleg met de VK en aan manlief laten zien wat een poli bevalling kost ging hij overstag. thuis bevallen dus. maar helaas ben ik toch in het ZH terecht gekomen en hoe het daar ging vreselijk. en met weeen in de auto dat is echt niet leuk. Ik kreeg een arts assistent die het druk had Alle 5 de verloskamers lagen vol en ze had voor ons geen tijd om dat de VK er nog was de vk heeft mijn water gebroken en moest toen naar een andere bevalling. Ik heb van af 11 s,avonds tot 3 uur in de ochtend dat mens drie x gezien en af en toe een verpleegster. want ja de ontsluiting ging toch niet zo snel dus ik kon wel ff wachten. uiteidelijk is mijn man zo woest geworden dat ze toch maar de Gyn hebben opgepiept. en ik heb een spuit gehad tegen de ergste pijn en een weeeopwekkend infuus. en dat is echt KAT met een U. en om kwart voor 5 had ik 10 cm en mocht ik gaan persen na (47 uur weeen) en om half 7 zeiden ze stop maar dit schiet niet op maak een ok klaar voor een spoedkeizer . twee weken later lag ik er weer met een infectie die ik daar heb opgelopen dus mijn advies = Beval lekker thuis en als het niet anders kan dan naar het ZH.
Mensi en Nalan, mag ik vragen in welke ziekenhuizen jullie zijn bevallen. Als ik die verhalen zo hoor, en ons ziekenhuis zit er tussen, wordt het zeker een thuisbevalling. Zo behandel je mensen toch niet?
Ik wilde altijd al in t ziekenhuis bevallen, poliklinisch dus. Nou ben ik dus veel te vroeg bevallen en is t gewoon ziekenhuis geworden. Ik werd aan infuus gelegd om de weeën op te wekken, na drie en een half uur was Kaylee er. Tussendoor had ik al geroepen dat het best heftig was en volgens mij wel snel ging, maar volgens de verpleegkundige kon dat niet (haha) en die wilde de gyn niet roepen. Tot ik hels werd van de pijn en omdat ze me niet geloofde haha, toen kwam de gyn dus wel, had ik al zes cm. Een kwartier later riep ik weer dat de gyn moest komen want dat ik moest persen, dat mens weer dat dat niet kon haha. Gyn toch gekomen en ja hoor ik mocht persen. Daarna werd ze gelijk weggeroepen, Kaylee werd naar de neonatologie gereden en ik lag daar. Want ik moest gehecht worden. Ik heb daar een dik uur zo gelegen, in mijn vuile shirt, aan het rillen van de kou en omdat ik bang was dat er wat was met mijn baby, want niemand had me gezegd of t goed ging of niet en ze was tenslotte wel zes weken te vroeg. Ik werd helemaal gek daar. Na een uur werd ik gehecht, mocht ik douchen en werd ik gelukkig naar de neo gereden. Volgende keer heb ik een medische indicatie en beval ik dus sowieso weer in t ziekenhuis. Maar zelfs al had ik dat niet, dan nog ging ik weer naar t ziekenhuis. Misschien raar na bovenstaand verhaal Maar toch heb ik nog meer vertrouwen in een ziekenhuisbevalling dan in een thuisbevalling.
Mijn man liet de keuze volledig aan mij over. Wil je thuis bevallen dan doen we dat en anders gaan we naar het ziekenhuis. Had voor een thuisbevalling gekozen, maar vanwege een medische indicatie is het toch het ziekenhuis geworden. Ik heb hier nog steeds een heel goed gevoel bij, vond het helemaal niet zo klinisch ( ok, de verloskamer is niet heel gezellig ) en zowel de verloskundige als de assistent waren heel erg aardig en hadden alle tijd. Nu moet ik er bij zeggen dat het op dat moment heel erg rustig was op de verloskamers, maar ze hebben ontzettend goed voor me gezorgd. Eenmaal aan het infuus kwam ze wat tijdschriften brengen en meteen na de geboorte ging ze een beschuitje voor ons smeren, ook werd ik meteen gehecht en mocht ik daarna lekker onder de douche. Ik zou het zo weer doen, dus bij een eventuele 2e zou ik het zo 123 nog niet weten.
Zaans Medisch Centrum in Zaandam. De verpleging op de afdeling was echt geweldig. en de controles daarna ook prima maar die arts assistene was gewoon een draak en dat mens komt niet meer aan me
Oh dat is niet het ziekenhuis waar wij naartoe zouden moeten. Maar toch, het kan blijkbaar zo lopen in Nederland. Ik wil graag thuis, maar mijn man ziet dat ook niet zitten. Misschien moet ik ook aan de boekjes e.d. om hem te overtuigen.
Mijn man vond het ook ene fijne gedachte als ik in het zh zou bevallen. Ik heb echter een fobie voor ziekenhuizen dus dat ging mooi niet door. Ik moest bevallen dus ik koos de plaats!! Ik ben thuis begonnen en moest uiteindelijk naar het zh. Ik was er in 10 min. Lars is zonder kunstgrepen (haha zeg je dat wel zo?) geboren. Had alleen weeënopwekkers nodig om het heftiger te maken en ene paar flinke duwen op mijn buik. Omdat Lars zijn suiker te laag was zijn we nog 3 dagen moeten blijven. Dus voor ons kwam het uiteindelijk allemaal goed uit! Een volgende ga ik gewoon weer thuis proberen en we zien we hoe het dan loopt. Kies iig waar jij je het prettigste bij voelt!