Nieuwe buren

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 11 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Wij hebben sinds vrijdag nieuwe buren. Een man en vrouw uit Eritrea. Nu kregen we vandaag een brief/uitnodiging van ze dat ze zaterdag de doop van hun dochtertje vieren (1e kerstdag geboren). Ze vieren het van 15.00 - 21.00 uur. Er is eten en drinken bij. Ik ken hun cultuur niet. Is het gebruikelijk dat je van begin tot eind er bent? En wat is gebruikelijk te geven voor een doop?
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als ze dopen zijn ze christelijk. Ik zou iets leuks voor het meisje kopen. Een rammelaartje of een knuffeltje denk ik.
    Spreken ze Nederlands?

    Qua tijden zou ik het ook echt niet weten. Maar je bent zo weer thuis als het je te lang duurt.
     
    panda86 vindt dit leuk.
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Wat ontzettend leuk dat jullie zijn uitgenodigd. Ik zou gewoon de buurvrouw vragen naar de bedoeling. Qua kadootje zou ik gewoon iets meenemenwat je anders ook zou kopen voor een kindje wat gedoopt wordt.
     
    Zusterke en panda86 vinden dit leuk.
  4. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Wij zijn niet gelovig. Zou niet eens weten wat normaal geef tijdens een doop haha.
     
  5. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    De man wel wat volgens mij. De vrouw geen idee. Ik heb ze zelfs nog niet eens gezien.
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gewoon morgen even aanbellen. Aangeven dat je het een eer vindt dat je bent uitgenodigd maar dat je zelf niet christelijk bent dus niet helemaal precies weet wat ze van je verwachten.

    En dan komt het vast helemaal goed
     
    Louise11110 en Syane vinden dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Dan zou ik gewoon iets voor het kind kopen en een bosje bloemen of chocola voor de ouders. Altijd leuk toch.
     
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Dit inderdaad. En dan heb je ze ook alvast een keer ontmoet. Is ook fijn voor zaterdag,
     
  9. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook christelijk en bij de doop geven we vaak een boekje voor de baby. Een boekje met een bijbelverhaal erin, een kinderbijbel, etc. Die zijn gewoon in de plaatselijke boekwinkel te koop vanaf een paar euro.

    Bij ons is een rammelaar of chocola niet de gewoonte. Bloemen ook niet echt. Al kreeg ik die wel van m’n moeder toen mijn kinderen werden gedoopt.
     
  10. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ik heb pas een verjaardag gehad van een kind uit Algerije, en toen kwam iedereen 3 uur later aan dan de begin tijd. Sterker nog... toen wij aankwamen, waren ze nog volop bezig met voorbereiden. Nou weet ik niet of het overal herzelde is, en wellicht is dit aansluitend aan de doop? Maar mijn tip zou zijn.. ga niet voor 17.00 daarheen ;)
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Of hou hun voordeur in de gaten om te zien wanneer er mensen komen :D
     
  12. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Wat leuk dat jullie zijn uitgenodigd! Ik zou zelf ook twijfelen over de tijd.
    De tip van hierboven om de voordeur in de gaten te houden vind ik nog niet eens zo gek.

    Mbt cadeau; onze dochter kreeg van boeken tot speelgoed, kleertjes, cadeaubonnen. Beetje jammer vond ik dat ze niks kreeg van bv. een bijbels boekje of een ark van hout oid.
    Maar ik denk dat de buren het gewoon al leuk vinden als jullie komen en iets meenemen.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wat leuk, goed begin zo als buren lijkt mij :) Ik zou een boekje doen, dat herinner ik mij nog van de doop die ik ooit heb gehad. Kreeg zelf ook een boekje weet ik nog terwijl wij gastkinderen waren.
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn eerste idee was; iets van nijntje! Maar zo'n houten ark is ook mooi, leuk en toepasselijk...
     
  15. VrouwtjeTheelepel

    VrouwtjeTheelepel Actief lid

    14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Wat leuk dat jullie uitgenodigd zijn! Mijn go-to kraam/doopcadeautje is het Babybijbel Knisperboekje. Deze is voor te lezen, te zingen op de melodie van Hoofd, schouders, knie en teen, en ook gewoon een leuk knisperboekje voor de baby. :)
     
  16. MiArMemmie

    MiArMemmie Actief lid

    7 jan 2019
    100
    68
    28
    Vrouw
    ik heb een overbuurvrouw gehad, ook uit Eritrea,
    Heel lief mens, als we voorhuis bezig waren nodigde ze ons ook wel eens spontaan uit voor de koffie. er stond altijd wat lekkers op tafel, ze liet meteen allemaal filmpjes zien van een huwelijk uit hun land, en was heel erg open over wat ze had meegemaakt.
    ze was ook heel leuk met mijn kinderen. alleen jammer dat ze weer verhuist is.

    ik zou gewoon iets kleins kopen voor de baby, een knuffel of een boekje met eerste woordjes ofzo. kunnen ze de de taal ook beter leren.
    mijn overbuurvrouw sprak engels maar kon al heel snel redelijk nederlands spreken en verstaan.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  17. panda86

    panda86 Fanatiek lid

    24 aug 2011
    1.431
    236
    63
    Bedankt voor de tips. Ik heb een boekje en een rammelaartje gekocht. We zijn uiteindelijk maar heen gegaan toen de kids op bed lagen want de oudste had zijn dag niet. Maar goed ook dat was niks voor hun. Ik ben zelf nog in een cultuur shock. Overal in het huis zaten mensen. In de schuur, in de bijkeuken, hele woonkamer vol en boven blijkbaar. Hierdoor ook behoorlijk lawaai. Ze gooien met deuren en liepen steeds mensen naar boven heen en weer wat dan bij ons duidelijk hoorbaar was. Laten we hopen dat dit soort dingen niet te vaak zijn. Of dat wij snel een ander huis hebben waar we naar opzoek zijn. Wel waren ze heel vriendelijk voor ons, werd direct plaats vrij gemaakt en drinken kwamen we ook niet te kort. Ze wouden ook graag dat we mee aten maar wij hadden al gegeten.
     
    flipflop vindt dit leuk.
  18. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Wij zijn ook christelijk
    En wij geven met een doop ook dingen zoals kleertjes of een leuke kaart
    We zijn heel blij met alle dingen die we krijgen
    Zou alleen bijvoorbeeld niet met drank aan komen
     

Deel Deze Pagina