Bevalling na Keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Senna82, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Hallo

Ik zou graag ervaringen willen lezen van bevallingen na een keizersnede.
    Dl ja geboren via een keizersnede ivm dwarsligging.
    Indien mogelijk zou ik bij t komend kindje heel graag normaal willen bevallen.
    Ook zou ik graag tips willen, wat voor vragen kan ik t beste stellen aan de gyn, waar moet ik rekening mee houden enz.

Alvast bedankt!

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik kan mijne rvaring nog niet met je delen. Deze uk zit er nog in, maar mijn dochter is wel met speodkeizersnede gehaald.

Van mijn gyn heb ik begrepen, en gelukkig komt dat ook overeen met mijn wens, dat het streven na een KS wel is om vaginaal te bevallen. Uiteraard mits het verantwoordelijk is, dus litteken moet er goed uitzien en jouw en je kindjes gezondheid moeten het ook aankunnen.

Verder verloopt de zwangerschap na een KS niet anders. Er zijn sommige dames die wel meer last hebben van het litteken, maar zelf heb ik dat helemaal niet.

3. zon28

zon28 Lid

5 mei 2012
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan mijn ervaring nog niet delen

Ben wel al bij gyn geweest ben nu 30 weken zwanger.

Omdat ik bij mijn 1e bevalling slechte ervaring met wee opwekkend heb gehad. Is er nu afgesproken dat ik tot 40 weken natuurlijk ga proberen te bevallen zonder wee opwekkers en anders krijg ik met 40 weken een geplande keizersnee.

Goed bespreken met je gyn. Mijn gyn gaf aan dat als ik nog meer kies zou willen ze een natuurlijke bevalling liever zien, maar dat willen wij niet dus dan maakte het hem niet uit.
    Hij grapte nog dat hij bij een geplande keizersnee het ff tussen de koffiepauzes door kon doen

4. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Bij m'n eerste kindje ook Geplande keizersnede ivm stuitligging. Vorig jaar, morgen een jaar geleden een natuurlijke bevalling gehad van ons 2e zoontje. Alles is toen super goed gegaan. Mooie ervaring, had ik niet willen missen. Wel getwijfeld ivm litteken enz. maar er zat 5 jaar tussen, en alles zag er goed uit. Ik dacht altijd geef mij maar weer een keizersnede, bij de eerste ging het allemaal voorspoedig, maar nu ik beide heb mogen ervaren, zou ik voor een natuurlijke bevalling kiezen.
    Succes!

Deel Deze Pagina