Hoevaak gaan jullie "uit"?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ben gewoon benieuwd,
    Het is net carnaval geweest en de aankondigingen voor zomerfestivals komen weer. Ik hoor overal om me heen stellen met kinderen die regelmatig samen of met vrienden "doorzakken", of naar de kroeg, festival, samen een weekendje weg enz.
    Mijn collega's hebben binnenkort een avondje uitgepland tot middernacht. Gewoon oppas regelen, zeggen ze.

Wij gaan een keer per 3mnd een avondje uit eten. Dan zijn we van ong 17u tot 21u weg. Later wordt het nooit. Festivals, concerten bezocht ik zeker 2x per maand vroeger, ik heb daar eigenlijk totaal geen behoefte meer aan sinds ik mama ben. Heb ik sindsdien ook niet meer gedaan. Mijn vriend hield daar toch al niet van. Alleen overdag met vriendinnen, met de kinderen erbij doe ik wel veel.

Vorige maand waren we samen uit eten, gingen we daarna een kroegje binnen. Zaten we daar om 20u te gapen en ons te vervelen :p en naar onze bank te verlangen. Boekje, filmpje... vroeger ging ik tot in de ochtend op stap ;) ik ga overigens niet vroeg naar bed in het weekend, 24.00 ongeveer.

Vlg vriendinnen komt die behoefte wel weer als de kinderen ouder zijn. Hebben meer dames dit? Of ben ik lekker de enige ingenestelde saaimuts :p

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.663
    113
    Wij zijn echte huismussen. Mischien 1 keer per maand ofzo? maar dan ook in de zin van uit eten, bios. Heb nooit de behoefte gehad echt uit te gaan tot weet ik veel hoe laat, te zuipen etc. Mijn vriend ook niet.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Nooit. Ik hou niet van stappen, zuipen etc. Ik ga wel eens per maand met vriendinnen iets leuks doen. Bios, hapje eten, shoppen of een avondje bij elkaar zitten met hapjes. Ik drink sowieso zelden, kan niet zo goed tegen alcohol:p

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt stappen is maar weinig, 1 a 2 weekenden per jaar of zo. Uit eten doen wij mét kinderen, die vinden dat juist gezellig en zien het als een feestje. Een enkele keer (1x per 2 mnd) gaan wij ;s avonds wel eens bij vrienden op bezoek en bij dit soort momenten gaan ze dus uit logeren. En ze gaan ook vaak gewoon mee op bezoek, maar dan plannen we dat zaterdagavond en wordt het gewoon niet zo laat, of op zondagmiddag en dan eten we bij het bezoek bijv.

Wij zijn bijna ieder weekend wel op pad, (of krijgen bezoek), maar meestal nemen we de kinderen gewoon mee en passen we de tijden een beetje naar hun aan.

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik ga denk ik 1x per maand iets leuks doen met mijn vriend, zoals naar de bios of uit eten ofzo. Ik probeer elke zaterdag wel iets leuks te doen met vriendinnen, zoals een drankje in de stad, winkelen, bioscoop of gewoon bij iemand thuis. 1x in de 2 maanden ga ik de kroeg in met vriendinnen.
    Mijn dochter is elke zaterdag bij haar vader, dus dan hoeven we geen oppas te regelen. En ik kan gewoon lekker uitslapen de volgende dag.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Te weinig 😁 Het staat op de planning, deze maand gaan we saampjes lekker ff weg 😊

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Echt uit in de zin van tot midden in de nacht/ochtend ;) op stap maar 1 a 2x per jaar.

Maar etentjes, bezoekje aan de bios etc dat doen we maandelijks. En de ene keer doen we dat gezellig saampjes, de andere keer als gezin en de andere keer weer gezellig met vrienden :D

Ik heb dat gewoon nodig, lekker genieten van het leven. Het leven is al zo serieus en iedere avond op de bank hangen is niets voor ons. Al kan ik daar zo op zijn tijd ook echt wel eens van genieten :)

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Echt op stap is al erg lang geleden. Bij ons heb je 1x per jaar een week lang feest dan gaan we wel 1 avond. Kinderen zijn dan bij mijn ex man. Dit jaar willen we wel graag weer wat meer naar festivals. Uit eten doen we zo'n 1 x per 6 weken. De ene keer met de kinderen andere keer zonder. Maar ik zit ook net zo graag lekker samen op bank met een hapje en drankje. Aankomend weekend gaan we ook samen naar een hotel. Gaat bij ons wat makkelijker denk ik omdat mijn kinderen dus ook geregeld bij hun vader zijn

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    eigenlijk nooit. Uit eten wel maar festivals of kroeg geven we beiden niks om. Ook niet om drank ofzo.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nóóit. Ben eigenlijk altijd thuis.

Dat betreft heb een zaai leven. Maar ben één echte huismus.

11. Veera

Veera Niet meer actief

12. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Nooit hou er ook niet van!

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Tot midden in de nacht is maar eens per jaar op het kerstdiner van mijn werk. Verder echt nooit. Samen uit eten oid ook niet eigenlijk. We nemen altijd de kinderen mee.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Pfff als ik mijn (oudere) collega's mag geloven ben ik op mijn 33e al volledig ingekakt, maar ik lees nu dat heel veel meiden hier geen nachtbrakers en concertgangers zijn. :D

Op zondagmiddag met vriend en zoon naar het pannenkoekenhuis vind ik ook al een uitstapje.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Niet.
    Enige wat we samen doen is sporten op zondag.

Over 2 weken gaan we samen een avondje weg. En de bios staat hier op de planning.

Wij zijn echt liever thuis en kijken op de bank graag een filmpje

16. Eriva

Eriva Niet meer actief

Echt uitgaan samen tot in de late uurtjes doen we nooit meer. Overigens ook geen behoefte aan. Uit eten met z'n 2en zo'n 3 keer per jaar. 1 keer per jaar een weekendje weg samen. Afzonderlijk met vrienden uit is op jaarbasis ook op 1 hand te tellen. Wij vinden het ook wel prima zo.

17. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Stappen doen we eigenlijk nooit we gaan wel elke thuis wedstrijd van een voetbalclub

18. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Uitgaan is bij ons 2 a 3 keer per maand uit eten en een drankje doen met elkaar of vrienden. Om elf uur kak ik in en gaan we naar huis. Soms doen we ruig en wordt het twaalf uur :p. De tijd van stappen is hier wel voorbij.

19. veense

veense Niet meer actief

Ik ben nog nooit van mijn leven 'uit' geweest ;)
    Uit eten zonder kind deden wij als onze dochter een keer op kamp was, maar met onze nieuwe baby er bij gaat dat weer lang duren...
    Oppas hebben we nog nooit gehad in de 9,5 jaar dat we kinderen hebben.
    Zonder kinderen op vakantie gaan of een weekendje weg is hier echt niet aan de orde: dat doen we met ons allen!

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn mN en ik proberen 1x per maand samen uit te gaan, uit eten, een dagje weg, naar de bios of soms stappen.

Het lukt niet iedere maand en soms is het 2x per maand.

Ik zou graag vaker met vriendinnen afspreken maar dat is altijd lastig. Ik deed tot op verkort wel 2x per week bootcamp.

Mijn man gaat bijna iedere maand wel een keer op stap met zn vrienden.

Mijn man werkt in de horeca en is altijd savonds weg. Toen ik ook nog werkte zagen we elkaar nagenoeg niet (op zijn vrije dagen werkte ik en andersom).

Dus helaas komen avondjes lekker samen op de bank niet veel voor.

Ik vind het heel belangrijk dat je niet alleen maar met je kinderen bezig bent maar ook tijd voor elkaar en tijd voor jezelf maakt.

Uit eten is voor ons een echte beleving waar je de hele avond zoet mee bent (5,6 of 7 gangen, passende wijnen enz.) dat is niks voor kleine kinderen.

Deel Deze Pagina