'Jongetje (4) overleden na val van springkussen'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Colour, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    'Jongetje (4) overleden na val van springkussen'

11-01-16 17:15 uur - Bron: Het Parool

Het jongetje overleed maandag in het VUmc. © anp
    Een vierjarige jongen uit het Noord-Hollandse Grootebroek is maandag om het leven gekomen nadat hij op oudejaarsdag van een springkussen viel.

Na ruim een week in coma te hebben gelegen in het VUmc in Amsterdam overleed de jongen maandag, zo meldt het Noord-Hollands Dagblad. Het jongetje viel op oudejaarsdag tijdens een uitje van de kinderopvang van een springkussen in een speelparadijs. Hij viel 1,5 meter naar beneden, op een met kunstgras bedekte vloer.

Na de val werd het jongetje met de traumahelikopter naar het VUmc gebracht. De politie onderzoekt hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren.

(Door: Redactie

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja heftig.

Wilde feestje dochter bij indoor doen. En nu weet ik wel dat die kans klein is. Doe het toch maar niet.

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Jeetje, ik vind 1,5 meter ook wel hoog, of ligt dat aan mij?

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat erg!

Maar zullen ze met speelparadijs dan zoiets bedoelen als Monkeytown, Ballorig of Bombi? Ik probeer me voor te stellen hoe dat dan gebeurd is.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    1,5 meter van een springkussen?

Kan me er niet echt iets bij voorstellen..

Vreselijk ongeluk.

6. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Wat heftig zeg!

Misschien is hij wel van zo'n hoge rand afgevallen. Die zijn toch wel vrij hoog.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ze hebben ook hogere springkussens. of van die springkussens waar ze naar boven kunnen klimmen en vervolgens naar beneden kunnen glijden. deze dingen zijn aardig hoog.
    2 weken terug met beide kids bij zo'n indoor springkussen-gedoe geweest maar ik heb af en toe doodsangsten uitgestaan hoor:)
    en dan zitten er kinderen van een jaar of 4-5 op de rand van het kussen stoer te doen om er vervolgens vanaf te springen. toen dacht ik al, ALS er hier eentje naar beneden flikkert dan komt hij er niet zo goed vanaf.

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Er zijn gedeeltes waar kinderen 0-4 jaar mogen spelen en vanaf 5-8 jaar en als de kids van 4 gaan spelen waar de hogere leeftijd geldt, dan kunnen ongelukken gebeuren.
    Maar meestal ben je als ouders daar wel bij..
    Wat ontzettend moeilijk!!

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik had het idd gehoord op werk, we hadden mails gekregen van dat we aan niemand mochten vertellen hoe en wat. Een journalist wilde alles weten en belde locaties(kdv/bso) op met een andere naam. Bedrijf waar ik werk is een groot bedrijf (kdv/bso) hij is dus overleden pff heftig zeg

10. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Was ook laatst met een verjaardag bij zo'n speelparadijs ding en daar is een ijzeren onwijs steile glijbaan van zeker 2 m hoog zonder hek waar ook de hele kleine kids kunnen komen
    vind t belachelijk tis wachten tot daar ook een ongeluk gebeurt pfff

Ik zit dus niet lekker daar hoor.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik weet van de speeltuin hier dat het gedeelte van 0-4 jaar geen hoog springkussen heeft

Maar het gedeelte voor grotere kinderen wel...alleen ligt daar ook springkussen omheen en kunnen de kinderen dus niet hard vallen.

Hoe dan ook...verschrikkelijk.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat afschuwelijk. :(
    In eerste plaats voor de ouders. Wat de oorzaak ook is: ze krijgen hun kind nooit meer terug.

Ik leef ook mee met de juffen van de bso en de medewerkers van het speelparadijs. Het moet voor hun ook vreselijk traumatisch zijn.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, dat kan gebeuren.
    Heel triest natuurlijk, dat wel.
    Wij komen geregeld in zo'n indoor-hal en driekwart van de ouders zit met een telefoon voor hun snufferd te appen of op internet.
    Hoop niet dat dat hier het geval is.

14. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Krijg er helemaal de bibbers van :( wat erg voor die ouders en voor iedereen die erbij betrokken was. Echt verschrikkelijk

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dit een heel nare reactie, eigenlijk. Om te beginnen waren zijn ouders hier niet bij. En zelfs als je niet op je telefoon bezig bent, kan een ongeluk gebeuren. Je staat er bij een vierjarige niet de hele tijd naast. Dus zelfs als je vanaf je tafeltje heel goed zit op te letten, ligt je kind al op de grond voor jij kans hebt om hem te vangen.

En je hebt gelijk hoor: zulke ongelukken gebeuren. Maar ik vind "Tja, dat kan gebeuren." wel erg bagatelliserend overkomen. Het gaat niet om een keer vinger tussen de deur of over een rondslingerend autootje vallen. Er is een kind dood.

16. Verschrikkelijk, echt super erg!

17. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Ben het volledig met je eens.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #18 merah, 11 jan 2016
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
    Ik bedoel ermee, dat zoiets kan gebeuren, maar dat ik niet snap dat er een topic over moet komen. In die zin. Bedoel het niet bagatelliserend (al snap ik dat het zo overgekomen is).
    En nee, de ouders waren er niet bij. Zeg ik ook nergens. Enkel dat volwassenen op horen te letten. En dat gebreurt heel vaak niet. Dat is erg zat. Ouders/leidsters/volwassenen horen met een vierjarige niet aan een tafeltje te zitten. Dat is mijn mening. Die horen, zeker bij een toestel van 1,5 meter, er naast te staan om het kind te begeleiden.
    Doet niks af aan het verdriet van de ouders.

Maar goed. Zoals kan ook gebeuren als je er WEL naast staat.
    Maar wat ik dus schetste (volwassenen heel vaak met iets anders bezig dan met de kinderen) is iets wat ik heeeeeel veel zie en dat vind ik een kwalijke zaak. Nogmaals, ook voor de ouders hoop ik dat dit hier niet het geval was (nalatigheid van leidsters waar je vertrouwen in had).

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb er een paar jaar geleden gewerkt, oudste heeft er ook gezeten (kdv dan, geen bso)ken ook meiden daar die er nu werken. Het is verschrikkelijk, voor iedereen..

En wij gaan binnenkort 'gewoon' naar een indoor met n partijtje, er kan altijd wat gebeuren ook als je er met je neus bovenop staat!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ligt niet aan jou. Was denk ik geen veilig springkussen. Ik heb trouwens ook wel eens gezien bij Balorig Tilburg dat kinderen op de zijkant van zo'n springkussen klommen. Bij dat toestel konden ze er niet af vallen, omdat er andere toestellen naast stonden. Maar als hetzelfde springkussen lost had gestaan, dan wel.

Verschrikkelijk voor de ouders, familie en alle aanwezigen daar.

Deel Deze Pagina