Zwangeren oppassen met groene thee

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Rosabelan, 9 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosabelan

Rosabelan Lid

4 dec 2015
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wat mag je in godsnaam nog wel? Zo'n beetje alles is slecht tegenwoordig..

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Groene thee wordt ook afgeraden aan vrouwen die zwanger willen worden, het verstoort blijkbaar zuurtegraad in het lichaam.

@talvi: het gaat telkens om hoeveelheden (behalve drank en nicotine natuurlijk), sommige dingen worden zo'n rage dat mensen ze klakkeloos voortduren eten en drinken, want het is zo goed voor je.
    Consumptie van groene thee is drastisch gestegen sinds verteld wordt dat je ervan gaat afvallen en antioxideren. De mate waarin het vroeger werd gedronken (gewoon af en toe) is niet schadelijk.

5. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    WTH!!! wat mag je nog wel tegenwoordig?

ik denk wel dat er een grens is hoor, ik drink ook gewoon koffie 1 (senseo) per dag meer niet, en chinese groene thee drink ik savonds 1 kop.

Ik denk dat dit gaat over vrouwen die liters ervan zuipen net als de koffieleuten en cola addicts, je mag heus wel dit drinken alleen niet teveel. precies zoals amdaa het schreef af en toe is niet schadelijk

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik word er een beetje moe van. Ik drink gewoon groene thee. Tegenwoordig is toch alles slecht voor je.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik drink sowieso in de zwangerschap vrijwel geen gewone thee of groene thee. Daar zit theïne in, vergelijkbaar met cafeïne. Twee kopjes (groene) thee staat qua cafeïne gelijk aan 1 kop koffie. Het advies is om in de zwangerschap zo min mogelijk cafeïne binnen te krijgen.

De hele dag door groene thee drinken was dus al niet verstandig ;) Af en toe een kopje thee of groene thee zal weinig problemen opleveren.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Het is goed dat ik het weet nou dan. Ik drink regelmatig Groene thee, wel maar 1x op de dag dan.

Deel Deze Pagina