Wat vinden jullie? We komen er maar niet uit en hebben nog maar 5 weken! Ik vind David een mooie klassieke naam, maar niet zo passend bij een baby. Nathan vind ik hipper en leuker voor een baby, maar voor op de lange termijn misschien niet echt tijdloos. X
Ik ben fan van de naam nathan, stoer mooi tijdloos. David is ook tijdloos en mooi maar minder stoer vind ik. Wat saaier maar verder gewoon prima naam.
Ik vind David mooier! Vind de naam Nathan gewoon niet mooi... Heb er niks mee misschien omdat ik een jongetje van vroeger ken met die naam waar ik altijd ruzie mee had... haha! Maar je kunt ook op het moment zelf kiezen toch? Je moet in 3 dagen na de geboorte de naam aangeven, ik twijfel ook nog tussen 2 maar denk het wel zeker te weten wanneer ik haar zal zien!
Beide namen vind ik heel mooi. Nathan was de reserve naam van mijn zoontje dus die heeft een lichte voorkeur.
David vind ik mooier. mede omdat ik Nathan geen mooie naam vind maar ook omdat ik David uit de bijbel bijzonder vind, dus een extra mooie betekenis bij de naam David.
Oeh, dit is een moeilijke!! Ik zou David kiezen, denk ik, maar ze zijn allebei heeeeuuuul mooi (vind ik )!
David. Ik vond de naam van onze jongste ook niet heel leuk voor een baby, maar hij moet er als het goed is langer als volwassene naar luisteren dan als baby.
Ik vind David een prachtige naam, erg populair jammer genoeg maar wel superleuk. Nathan vind ik wel oké, niet echt mijn smaak. Als David te volwassen klinkt voor een kindje, kun je het toch gewoon afkorten naar Daaf als hij erg klein is?
Worden de namen uitgesproken als Deevid en Neethen of als David en Nathan op zn Nederlands. In het eerste geval vind ik beide namen namelijk wel mooi, al blijf ik met Neethen de associatie hebben met de eitjes van hoofdluis, neten (een klein trauma denk ik haha) En in het tweede geval kies ik zeker voor David, omdat ik Nathan op zn Nederlands gewoon niet mooi vind.
Ik zou voor Nathan gaan. Dat is ook één van de namen van mijn zoontje. Ik vond hem iets te bijbels voor een roepnaam, maar wel ontzettend mooi. David kan altijd, maar vind ik geen knaller. Ook meer iets voor een tweede naam.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar David. Ik vind Nathan ook niet zo'n mooie naam. Verder geen specifieke reden voor !
Ik vind het beide prachtige namen, mijn voorkeur gaat uit naar David. Vind ik persoonlijk wat krachtiger dan Nathan.