Mijn man vindt Dominik een mooie naam voor een jongen. Ik associeer het met Dominique wat ik een echte meisjes naam vind. Wat vinden jullie?
Ik vind de klank heel mannelijk, en daarom Dominique niet leuk voor een meisje. Dominik voor een jongen kan in mijn ogen dus prima, leuk zelfs!
Ik vind hem ook erg vrouwelijk. Komt waarschijnlijk omdat ik best wel wat meisjes ken met de naam Dominique. Ik vind de schrijfwijze Dominic trouwens leuker
Mooi! Maar ik ken ook een man die Dominic heet en das een ontzettend knappe en charmante man. Misschien daarom 😜
Dominic vind ik een jongensnaam Dominique voor meisjes. Ik ken van beide wel iemand dus zie het gewoon als normaal
Ik zou hem als Dominiek of Dominic schrijven, Dominik vind ik raar staan. Het is voor mij wel een jongensnaam maar ik denk direct aan een donkere jongen met vlechten en goude kettingen. Zo'n verkeerd type
Als ik de naam zou lezen, zou ik wel meteen denken dat 'ie op z'n Engels uitgesproken moet worden, dus iets als Doh-mih-nik. Is dat ook de bedoeling? Maar misschien ligt dat aan mij, hoor. Zou t iig anders uitspreken dan Dominique.
Ik heb jouw associatie ook, plus de associatie 'domme Nick', zoals de mannenversie in mijn oren klinkt... Ik zou de naam dus niet snel kiezen..